ارسال به دیگران پرینت

طلاق | حق طلاق | گرفتن حق طلاق

حق طلاق چیست ؟ | با این قانون آگاهانه طلاق بگیرید

قانون حق طلاق چیست ؟ چگونه آگاهانه طلاق بگیریم ؟

حق طلاق چیست ؟ | با این قانون آگاهانه طلاق بگیرید

قانون حق طلاق چیست ؟ چگونه آگاهانه طلاق بگیریم ؟

گرفتن وکالت حق  طلاق  به صورت کامل و بلاعزل و همراه با داشتن گرفتن حق مهریه یا بخشیدن  مهریه  ، پیچیدگی های قانونی بسیار زیادی دارد و کوچکترین تغییر در متن وکالت نامه می تواند باعث  مشکلات  زیادی در روند مراحل طلاق باداشتن وکالت بلاعزل شود بنابراین باید برای تنظیم وکالت نامه طلاق با یک متخصص مشورت نمایید. 

حق طلاق چیست؟

با توجه به ماده 133  قانون  مدنی  ایران  ، حق طلاق با مرد است و قابل انتقال نیست ولی مرد می تواند وکالت حق طلاق را به همسر یا فردی دیگر بدهد. البته حتی با وجود دادن وکالت همچنان حق طلاق برای مرد پابرجاست و می تواند برای طلاق همسرش هر زمان که اراده کند، بدون منع قانونی اقدام کند. 

گرفتن وکالت حق طلاق در صورتی که به صورت کامل و با تمام شرایط انجام نشود می تواند در آینده باعث ایجاد گره های زیادی برای گرفتن طلاق و فرسایشی شدن روند طلاق شود بنابراین حتما از یک وکیل مجرب در این زمینه مشورت بگیرید و در مورد تمام شرایطی که باید در وکالت نامه حق طلاق نوشته شود با او صحبت کنید تا متنی کامل و بدن نقش و گره های حقوقی برایتان بنویسد تا در دفترخانه امضا نمایید. 

چطور میتوان حق طلاق گرفت؟

خیانت مرد متاهل مشهدی | داماد شیطانی شبانه به سراغ خواهر عروس رفت!

برای گرفتن حق طلاق در ایران دو روش وجود دارد . نکته مهمی که برای گرفتن حق طلاق باید در نظر داشته باشید این است که شما فقط می توانید وکالت حق طلاق بگیرید و فقط در صورتی قابل اجراست که در سند رسمی در محضر ثبت شده باشد : 

1 - حق طلاق را می توانید به عنوان یکی از شرایط ضمن عقد در سند  ازدواج  ثبت کرده و هر دو نفر آن را امضا کنید. 

2 – مرد به یکی از دفاتر اسناد رسمی مرجعه نموده و وکالت طلات را به همسر یا یک فرد دیگر بدهد. 

در صورتی که مرد خارج از کشور باشد میتواند به سفارت ایران مراجعه کرده و حق طلاق را به شخص مورد نظرش بدهد. 

به طور معمول مرد وکالت طلاق را به همسرش میدهد ولی می تواند به  پدر  ، دوست یا هر کسی که تمایل داشته باشد وکالت طلاق را بدهد. 

شرایط ضمن دادن وکالت حق طلاق

متن وکالتنامه حق طلاق با مهریه و وکالت نامه حق طلاق بدون مهریه کاملا با هم متفاوت است بنابراین قبل از امضای سند باید به نوشتار متن وکالت نامه دقت کافی را داشته باشید. 

مرد هنگام دادن وکالت طلاق به زن می تواند شرایط و حدود اختیاراتی را تعیین نماید مثلا میتواند در وکالت طلاق، حق طلاق برای زن را مشروط به بخشیدن تمام یا بخشی از مهریه نماید. 

نوع طلاق مثلا طلاق رجعی ، طلاق خلع یا طلاق توافقی را می توان در شرایط وکالت حق طلاق ذکر کرد. 

حقوق مالی زن ، قسط بندی مهریه ، حق حضانت فرزندان و حق نفقه فرزندان ، حق ملاقات هم در متن وکالت طلاق آورده می شود که باید به آن توجه داشته باشید. 

آیا در حق طلاق با زن مهریه به او تعلق می گیرد ؟ داشتن حق طلاق با توجه به متن ثبت شده در دفتر نامه می تواند همراه با تعلق گرفتن مهریه یا بخشش مهریه باشد. 

 

منبع : فرتاک نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه