ارسال به دیگران پرینت

طلاق | طلاق توافقی | بخشیدن مهریه در طلاق توافقی

آیا در طلاق توافقی بخشیدن مهریه توافقی است ؟

بخشیدن مهریه در طلاق توافقی یکی از سوالاتی است که بسیار از ما پرسیده می‌شود.

آیا در طلاق توافقی بخشیدن مهریه توافقی است ؟

طلاق توافقی نوعی از طلاق است که در آن زوجین، در مورد تمامی مواردی که در هنگام طلاق می‌بایست درباره آن‌ها تصمیم گرفته شود، توافق کنند.

بخشیدن مهریه در طلاق توافقی یکی از سوالاتی است که بسیار از ما پرسیده می‌شود. شرایط طلاق توافقی کاملا به آنچه طرفین توافق می‌کنند بستگی دارد. حضانت فرزندان، نفقه، مهریه و سایر موارد توسط خانم و آقا تعیین می‌شود. به مواردی که زوجین در مورد آن توافق می‌کنند و مورد تایید دادگاه قرار می‌گیرد، گواهی عدم امکان سازش گفته می‌شود.

آیا بخشیدن مهریه در طلاق توافقی اجباری است؟

زوجین اگر از همان ابتدا در مورد مسائل مهمی مانند مهریه، حضانت فرزند، نفقه و سایر موارد به توافق برسند، امکان طلاق توافقی برایشان وجود خواهد داشت.

پرداخت مهریه به صورت قسطی چگونه است؟ | شرایط قسطی شدن مهریه + جزییات

مساله بخشش یا عدم بخشش مهریه در طلاق توافقی از مهم‌ترین مسائلی است که زوجین باید در زمان طلاق توافقی نسبت به آن آگاه باشند و در موردش تصمیم بگیرند. بنابراین اجباری برای بخشیدن مهریه توسط زن در طلاق توافقی وجود ندارد.

بخشیدن مهریه در ازای حق طلاق

در مواقعی که زوجین قصد دارند بدون پرداخت مهریه از هم جدا شوند، خانم مهریه‌اش را به آقا می‌بخشد. خانم در ازای بذل مهریه از آقا حق طلاق یا همان وکالت در طلاق را دریافت می‌کند تا خیالش نسبت به انجام شدن طلاق حتی در صورت مخالفت همسرش راحت باشد.

طلاق توافقی بدون پرداخت مهریه

مهریه در طلاق توافقی بر خالف تصور عامه وجود دارد و بدون تعیین و تکلیف کردن مهریه، اجرای طلاق توافقی امکان‌پذیر نیست. بنابراین می‌توان گفت در طلاق توافقی می‌توان مهریه را کامل پرداخت کرد، می‌توان بخشی از مهریه را پرداخت کرد و بخشی از آن بخشیده شود یا به طور کامل توسط خانم به آقا بخشیده شود.

پس همان‌طور که گفته شد طلاق توافقی بدون پرداخت مهریه هم امکان‌پذیر است ولی مشروط بر اینکه خانم با اراده خودش تصمیم به بخشیدن مهریه کند و اجباری برای این کار وجود نخواهد داشت.

 

منبع : منیبان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه