ارسال به دیگران پرینت

روسیه | وزارت دفاع روسیه

روسیه از عملیات جنایی آمریکا پرده برداری کرد | 300 تن اورانیوم ضعیف شده برای مردم عراق!

برای اطلاع از افشای وزارت دفاع روسیه علیه آمریکا با ما در ادامه همراه باشید.

روسیه از عملیات جنایی آمریکا پرده برداری کرد | 300 تن اورانیوم ضعیف شده برای مردم عراق!

وزارت دفاع روسیه

برای اطلاع از افشای وزارت دفاع روسیه علیه آمریکا با ما در ادامه همراه باشید.

وزارت دفاع روسیه فاش کرد که آمریکا در جریان حمله به عراق و اشغال این کشور، صد‌ها تُن اورانیوم ضعیف شده علیه عراقی‌ها به کار برد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد جنگنده‌های آمریکا بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده را طی سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ میلادی در شهر‌های العماره، بغداد، بصره، فلوجه و حتی کربلای مقدسه پرتاب کردند. در این حملات، ۳۰۰ تُن اورانیوم ضعیف شده مورد استفاده قرار گرفت.

بر اساس گزارش شبکه روسیاالیوم، این افشاگری از سوی ژنرال ایگور کریلف فرمانده نیرو‌های حفاظت رادیولوژی، شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه در واکنش به تصمیم انگلیس برای ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین صورت گرفته است.

آغاز فعالیت‌های داعش در منطقه | آیا ربودن نیروهای نظامی روسیه و ایران توسط داعش صحت دارد؟

کریلف اظهارات مقامات انگلیس در خصوص ارسال بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین را بسیار گستاخانه توصیف و فاش کرد ناتو در جریان بمباران یوگسلاوی سابق از این سلاح‌های خطرناک استفاده کرده بود.

به گفته این افسر ارشد روس، در پی بمباران فلوجه با بمب‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده، وضعیت رادیواکتیو در این شهر عراق بدتر از هیروشیما و ناکازاکی شد به حدی که حتی به چرنوبیل دوم هم معروف شد.

وزارت خارجه روسیه تحرکات انگلیس برای مجهز کردن اوکراین به اورانیوم ضعیف شده را اقدامی تحریک آمیز در راستای سوق دادن جنگ و درگیری به مرحله جدید عنوان کرده است.

رئیس مجلس دومای روسیه هم هشدار داده که تصمیم انگلیس برای ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده برای اوکراین منجر به یک فاجعه جهانی خواهد شد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه