ارسال به دیگران پرینت

زولبیا | قیمت زولبیا | قیمت زولبیا و بامیه

بررسی قیمت زولبیا و بامیه | افزایش ۷۵ تا ۸۰ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته

برای بررسی قیمت زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته باما در ادامه این خبر همراه باشید.

بررسی قیمت زولبیا و بامیه | افزایش ۷۵ تا ۸۰ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته

قیمت زولبیا و بامیه

برای بررسی قیمت زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته باما در ادامه این خبر همراه باشید.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی فروش و کافه قنادی مشهد گفت: قیمت زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته ۷۵ تا ۸۰ درصد افزایش دارد.

طرز تهیه بامیه بازاری ساده خانگی با گلوکز ویژه ماه رمضان به شیوه قنادی ها

محمد فرزانی در خصوص قیمت زولبیا و بامیه اظهار کرد: ما قیمت زولبیا و بامیه را درخواست کردیم، کارهای مقدماتی انجام و مراحل قانونی طی شده و به تایید انجمن حمایت از مصرف کننده و بازرسی سازمان صمت رسیده، تنها کمیسیون نظارت باید به عنوان آخرین مقام این قیمت را تایید کند؛ احتمال دارد قیمت مصوب به زودی اعلام شود.

وی بیان کرد: زولبیا و بامیه در واحدهای درجه یک کیلویی ۹۰ هزار تومان و در واحدهای ممتاز کیلویی ۱۲۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده اما تا زمانی که ریاست کمیسیون نظارت تایید نکند، فروش با این قیمت قانونی نیست. قیمت زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته ۷۵ تا ۸۰ درصد افزایش دارد.

فرزانی با بیان اینکه اگرچه زولبیا و بامیه با سفره‌های افطاری عجین شده اما مانند سال‌های گذشته از آن استقبال نمی‌شود، عنوان کرد: بازار شیرینی در عید افت شدیدی داشت و یک علت افزایش قیمت مواد اولیه است که به تولید ما نیز تسری پیدا می‌کند و موجب افت فروش می‌شود. فروش نسبت به سال‌های گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌ساز، شیرینی فروش و کافه قنادی مشهد خاطرنشان کرد: مردم برای حفظ سلامت خود زولبیا و بامیه را از واحدهای مجاز خریداری کنند زیرا این محصول حساس است. مراکز مجاز مدام توسط بازرسان بهداشت و غذا و دارو کنترل می‌شوند. کارگاه‌های زیرزمینی از خلاء قانونی سواستفاده کرده و زولبیا و بامیه را به نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها ارائه می‌کنند.

وی در خصوص قیمت جعبه شیرینی گفت: مطلبی در خصوص فروش خالص جعبه در واحدهای شیرینی فروشی بیان شده که این اتفاق رخ نمی‌دهد. قیمت جعبه مانند سایر ملزومات یک کیلو شیرینی لحاظ شده، بنابراین اگر با وزن جعبه به فروش می‌رسانند، خلاف نیست.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه