ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان | افزایش نجومی حقوق بازنشستگان

حقوق این بازنشستگان ۳۰ تا ۵۰ درصد اضافه می‌شود | خبر خوش آخر سال برای بازنشستگان

حقوق این بازنشستگان ۳۰ تا ۵۰ درصد اضافه می‌شود.

حقوق این بازنشستگان ۳۰ تا ۵۰ درصد اضافه می‌شود | خبر خوش آخر سال برای بازنشستگان

حقوق این بازنشستگان ۳۰ تا ۵۰ درصد اضافه می‌شود‌.

حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان ۲۰ درصد افزایش می یابد.

این اساس، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای ‌اجرایی، به میزان بیست درصد (۲۰%) نسبت به آخرین حکم حقوق سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد. حداقل حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور در سال ۱۴۰۲ معادل (۱/۲) برابر حداقل حکم حقوق سال ۱۴۰۱، موضوع جزء(۲) بند(الف) تبصره(۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال افزایش جزء (۲) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری خواهد بود.

مبنای پرداخت عیدی مستمری‌بگیران

وی ادامه داد: عیدی مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق و مطابق مصوبه هیئت مدیره محترم صندوق از محل سود سرمایه‌گذاری صندوق تامین شده است.

شریعتی گفت: کلیه مستمری‌بگیرانی که تاریخ اجرای احکام مستمری آن‌ها تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ است مبلغ ۷ میلیون ریال و مستمری‌بگیرانی که بعد از تاریخ مذکور مشمول انواع تعهدات صندوق گردیده‌اند ۵۰ درصد مبلغ تعیین شده پرداخت گردیده است، لازم به ذکر است کلیه افرادی که تا پایان سال ۱۴۰۱ مشمول بهره‌مندی از تعهدات بلندمدت صندوق شده یا خواهند شد از مبلغ عیدی بهره‌مند خواهند شد.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱

ردیف حقوق ماهانه سال ۱۴۰۰ (بر مبنای ریال) حقوق ماهانه سال ۱۴۰۱ (بر مبنای ریال) میزان افزایش

۱ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵۹.۴%

۲ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۵۰.۸%

۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۳۹.۵%

۴ ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵,۸۰۰,۰۰۰ ۲۹.۸%

۵ ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۷,۱۰۰,۰۰۰ ۲۴,۱%

 ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۱,۵۰۰,۰۰۰ ۲۳

۷ ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷,۰۰۰,۰۰۰ ۲۱.۸%

۸ ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۲,۵۰۰,۰۰۰ ۲۰.۸%

۹ ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ۲۰

۱۰ ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ ۱۹.۳%

۱۱ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۸.۷%

۱۲ ۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۴,۵۰۰,۰۰۰ ۱۸.۱%

۱۳ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۷.۶%

۱۴ ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۱۷.۲%

۱۵ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶.۸%

۱۶ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۱۱,۶۵۰,۰۰۰ ۱۶.۵%

۱۷ ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

۱۸ ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

۱۹ ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۴,۰۰۰,۰۰۰ ۱۰%

 

بر اساس اخبار منتشر شده از سوی هیئت وزیران، مصوب شده تا حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از حداقل میزان نزد دریافتی مصوب کارگران در همان سال کمتر نباشد.

بر این اساس و با توجه به مصوبات شورای عالی کار در اسفندماه سال ۱۴۰۰، حداقل حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بود.

بنابر این مصوبه مقرر شده است تا حداقل حقوق و دستمزد مستمری بگیران تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ و مجموع مستمری ازکار افتگان و بازماندگان از حداقل حقوق کارگران همان سال کمتر نباشد. به موجب قوانین ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و با رعایت مصوبات شورای عالی کار میزان دریافتی این دسته نباید کمتر از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده و با حداقل ۵۷.۴ درصد افزایش رو به رو شده است.

همچنین بر اساس احکام قانون بودجه در خصوص صندوق‌های بازشستگی مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق این دسته و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق این گروه برای مشمولینی که دریافتی بیشتر از حداقل حقوق و دستمزد را دارند، افزایش ده درصدی اعمال شده و برای کمک معیشت این دسته مبلغ ماهانه ۶۵۰ هزار تومان به صورت ماهانه تصویب می‌گردد. این میزان برای تمام افراد تا سقف دریافتی ۱۰ میلیون تومان اجرایی می‌شود.

ح

بر همین اساس مزایای دستمزد بازنشستگان به صورت جدول مزایای بازنشستگان زیر است:

 

مزایای مزدی بازنشستگان تامین اجتماعی

بررسی‌های صورت پذیرفته در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، بخش دولتی و فرهنگیان میزان حداقل حقوق این دسته از عزیزان مطابق جدول فوق مورد برای سال ۱۴۰۱ مورد بازبینی قرار گرفت.

 

حسن ایزدان، بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران در ارتباط با معوقات مزدی بازنشستگان سایر سطوح کارگری گفت: یک ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح همراه با مستمری آذر به حساب آنها واریز می‌شود؛ در واقع بازنشستگان غیرحداقل بگیر مطالبات اردیبهشت را همراه با حقوق آذر دریافت خواهند کرد.

 

به گفته وی، پرداخت‌ها به روال هر ماهه از بیستم ماه براساس حروف الفبا آغاز خواهد شد و به ترتیب مستمری بازنشستگان به همراه مابه‌التفاوت ده درصد و سی و هشت درصد برای اردیبهشت، به حساب‌شان واریز می‌شود.

ایزدان در ارتباط با تسویه مطالبات بازنشستگان گفت: به امید خدا تا اسفند همه معوقات بازنشستگان تسویه می‌شود؛ بعد از آذر، بازنشستگان سایر سطوح، سه ماه مابه‌التفاوت طلبکار خواهند بود که در سه ماه زمستان، به ترتیب واریز خواهد شد؛ در دی، معوقه خرداد، در بهمن معوقه تیر و در اسفند معوقه مرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد در مصاحبه‌ای که با تعدادی از نمایندگان مجلس داشته رقم افزایش حقوق سال آینده کارمندان و بازنشستگان را پیش‌بینی کرده است.

این روزنامه به نقل از ولی اسماعیلی، نماینده گرمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نوشته است: دولت به دنبال افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال آینده است. با وضعیت فعلی جامعه و با توجه به تورم موافق افزایش ۲۰ درصد حقوق‌ها نیستیم. افزایش حقوق‌ها برای سال آینده باید بیش از ۲۰ درصد باشد. در حال رایزنی با دولت هستیم که با توجه به تورم حقوق‌ها بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

همچنین اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق در لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: با توجه به گرانی‌ها و افزایش تورم در کشور، بخش کارمندی مظلوم واقع شده است. کالاها بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و اگر ۱۰ تا ۲۰ درصد به حقوق‌ها اضافه شود جوابگوی تورمی که در جامعه وجود دارد، نیست. وی درباره اینکه به چه میزان حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ باید افزایش پیدا کند، گفت: حقوق کارمندان و بازنشستگان باید حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: افزایش حقوق کارمندان از همین ماه آبان، اصلاحات انجام می‌شود و ما به تفاوت مهرماه در همین حقوق آبان پرداخت می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، بررسی جداول لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی را به صلاح ندانست و گفت: جداول بودجه امسال دیر هنگام و در مردادماه به دولت ابلاغ شد و از این جهت، بررسی دو مرحله ای این لایحه در مجلس، یکپارچگی برنامه‌های دولت را دچار مشکل می‌کند.

سیدمسعود میرکاظمی درباره طرح مجلس برای بررسی دو مرحله‌ای بودجه‌های سالانه کشور، گفت: وقتی قانونی در مجلس تصویب می‌شود، ملزم به اجرا هستیم و باید تبعیت کنیم.

وی در ادامه نظر دولت را بر این دانست که نخست مجلس اجازه دهد تا دولت لایحه خود را برای اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.

میرکاظمی به کار مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرد و گفت: این کمیسیون در طرحی درخواست کرد تا با مشارکت و همراهی دولت، آن را پیش ببرند و ما هم این کار را کردیم و با توجه به همکارهای نزدیک تلاش می‌کنیم تا به نقطه نظر مشترک برسیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: اما نمایندگان در طرحی دوفوریتی خواستند تا روند بررسی لایحه بودجه به صورت دومرحله‌ای باشد که مرحله نخست تبصره ها و مرحله دوم جداول بررسی شود؛ ما ارسال جداول بودجه به مجلس را به صلاح نمی دانیم زیرا مردادماه امسال جداول بودجه ۱۴۰۱ به دولت ابلاغ شد و از این جهت جمع کردن یکپارچگی برنامه‌های دولت دچار مشکل می‌شود.

وی در ادامه نظر دولت را بر این دانست که نخست مجلس اجازه دهد تا دولت لایحه خود را برای اصلاح ساختار به مجلس شورای اسلامی ارایه دهد.

میرکاظمی به کار مشترک با کیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرد و گفت: این کمیسیون در طرحی درخواست کرد تا با مشارکت و همراهی دولت، آن را پیش ببرند و ما هم این کار را کردیم و با توجه به همکارهای نزدیک تلاش می‌کنیم تا به نقطه نظر مشترک برسیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: اما نمایندگان در طرحی دوفوریتی خواستند تا روند بررسی لایحه بودجه به صورت دومرحله‌ای باشد که مرحله نخست تبصره ها و مرحله دوم جداول بررسی شود؛ ما ارسال جداول بودجه به مجلس را به صلاح نمی دانیم زیرا مردادماه امسال جداول بودجه ۱۴۰۱ به دولت ابلاغ شد و از این جهت جمع کردن یکپارچگی برنامه‌های دولت دچار مشکل می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری گفت: براساس بند (۱-۲) ماده واحده قانون مزبور، مبلغ مقطوع ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان و موظفین مشمول قانون بودجه ۱۴۰۱ از تاریخ اجرای قانون که ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ است و همچنین به میزان ۵ درصد حقوق شهریورماه، برای تعداد یک میلیون و ۵۸۹ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران ذینفع (بازنشستگان قبل از ۰۱/۰۷/۱۴۰۱) اضافه شده است.

شیرمحمدی به افزایش ۵۰درصدی مبلغ کمک هزینه عائله مندی بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: این مبلغ از ۴۰۷ هزار و ۳۸۹ تومان به مبلغ ۶۱۱ هزار و ۸۴ تومان افزایش یافته است و تعداد افراد مشمول این کمک هزینه ۹۶۷ هزار ۸۹۰ نفر است.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تصریح کرد: مبلغ حق اولاد نیز به ازای هر فرزند با افزایش ۱۰۰ درصدی از مبلغ ۱.۰۵۶.۱۹۵ ریال به مبلغ ۲.۱۱۲.۳۹۰ ریال بهبود یافته است.

لازم به ذکر است، با توجه به عدم گبارگذاری اطلاعات افزایش مبلغ عائله‌مندی و اولاد توسط دستگاه‌ها، افزایش حق عائله‌مندی، اولاد و معوقات مهر ماه و آبان ماه همراه با حقوق آذر ماه پرداخت خواهد شد.

شیرمحمدی یادآور شد: مطابق توضیحات تبصره بند (۱-۲) برای افرادی که پس از اجرای این قانون یعنی پس از تاریخ اول مهر ۱۴۰۱ بازنشسته شده یا می‌شوند نیز ۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال به حقوق بازنشستگی آنان اضافه می‌گردد.

به گفته وی، با افزایش های صورت گرفته، میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از مبلغ ۷۹.۵۳۵.۴۶۶ ریال در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۹۲.۴۱۲.۹۸۸ ریال در مهر ماه سال جاری (به طور میانگین ۱۶.۲ درصد) ترمیم یافته که افزایش‌های مربوط به عائله‌مندی و حق اولاد نیز مازاد بر آن خواهد بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بازنشسته ارسالی در

      این ۳۰ تا ۵۰ درصد نرخ زن و خواهراتون هست که اضاف شده نه مستمری بازنشستگان

    • م ج س ارسالی در

      در جدول زیر ۳۵۰۰۰۰۰۰ ریال منظور نشده بود تکلیف با ده سال بازنشته تامین اجتماعی چی ممنونم

    • ناشناس ارسالی در

      خوب حقوق بازنشستگان ۱۴۰۱ چیکار به حقوق ۱۴۰۲ داره ۱۴۰۱ که تمام شود فکری به حال حقوق ۱۴۰۲ بکنید با این گرونی

    • اردشیر ارسالی در

      هزاروچهارصد یک تمامشد عبداله این چربتی به سال جدید داره

    • ناشناس ارسالی در

      خودتن چند درصد دوروبر شرفتون شما خرج ودخل نمی بینید چون در خارج زندگی می کنید دستون توجیب مردم تورم ۱۰۰۰ برابر تو گینس رکود زد

    • ناشناس ارسالی در

      چرا خودتونو میزنید به بی شعوری؟؟؟ حقوق 1401 رو الان اعلام میکنید که 1سال ازش گذشته مردم منتظر حقوق 1402 هستند نه 1401

    • ناشناس ارسالی در

      دیگه هیچ خبر خوش واقعی ام ما رو خوشحال نمیکنه چه برسه ب خبرهای خوش کاذب...افسرده شدیم وووووتماااااام

    • بازنشسته ارسالی در

      واقعا خجالت نمي كشيد نه چون شماها پرو تر از اين حرفا هستيد

    • ناشناس ارسالی در

      به نظرتون سیر از گشنه خبر داره؟ شده بازی ما بازنشسته های تامین اجتماعی، گلومونم که پاره کنیم صدامون به هیچ جا نمیرسه، مگر که خدا نظر لطفتشو بهمون بکنه وگرنه مسولین که عین خیالشون هم نیست، خدا ازشون نگذره

    • میم ارسالی در

      نمی خوری این بول باز نشستگانه کار گری وکشوری

    • ناشناس ارسالی در

      حقوق بازنشستگان کشوری دولت ومجلس فقط 20 درصد تصویب کردن چرا به دروغ اعلام میکنید 30 تا 50 درصد دروغ که کنتور نمی اندازه

    • رضا ارسالی در

      مسئول محترم
      قیمت اجناس و خوراکی بزارید مبنای فروردین 1401،اصلا حقوق ها رو هم اضافه نکنید
      من یکی که راضی هستم

    • ناشناس ارسالی در

      خبرهای کهنه وقدیمی را تا کی میخواید بزنید بازنشسته منتظرخب جدید ۱۴۰۲ وافزایش بر مبنای تورم سال جدیده شماها خبر اول سال ۱۴۰۱ را میزنید .با اعصاب وروان مردم بازی نکنید مریضهای روانی

    • ناشناس ارسالی در

      لطفاً کم دروغ تحویل بدین ،۲۵درصد چه شد ؟

    • بازنشسته علوم پزشکی ارسالی در

      حکم به حق بازنشستگان علوم پزشکی در۱۴۰۰تعیین تکلیف کنید این عادلانه نیست که این عده بعد از سالها زحمت در حوزه بهداشت حتی حکمی ندارن ؟! احکام صادره شده سال قبل روپرداخت کنید!!چرا بهانه تراشی میکنید ؟!

    • ناشناس ارسالی در

      فقط و فقط بی عدالتی درحد ما ک حداقل بگیر تامین اجتماعی هستیم یعنی با این نرخ تورم فقط ۱ملیون و۵۰۰ هزار تومن ب حقوق ۵۸۰۰ ما اضافه میشه میشه اونایی ک این پیشنهادو دادن با همین حقوق خودشون برای امتحان زندگی کنند ببیند ن میتونند زندگی کنند یا نه بعد برای مردم بیچاره و زندگی شون تصمیم بگیرند

    • ناشناس ارسالی در

      انشالله زودی یک مردی پیدا بشه به کار همتون پایان بده عدالت کجا بوده همش دزدی نفاق دورو

    • ناشناس ارسالی در

      چقدر عالی

    • ناشناس ارسالی در

      تورا به خدایتان اگر خدارا قبول دارید بس کنید

    • مسلم دیانت پور ارسالی در

      قسم حضرت عباس تونو قبول کنیم یا دم خروسو.!؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه