ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان با ابهام مواجه شد + جزییات

اما نکته اینجاست که مبلغ اقساط و نرخ کارمزد این وام‌ها هنوز مشخص نیست؛ بنابر اعلام سایت صندوق بازنشستگی کشوری، مبلغ اقساط وام و نرخ کارمزد پس از استعلام از بانک عامل متعاقبا اعلام می‌شود.

حقوق بازنشستگان با ابهام مواجه شد + جزییات

براساس اطلاعات صندوق  بازنشستگی  کشوری، مبلغ وام سیصد میلیون ریال است و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب  حقوق  بازنشستگی/ وظیفه دریافت می‌نماید، واریز خواهد شد 

اما شرایط دریافت چگونه است؛ هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های ادوار گذشته تاثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد اما متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت نام نیستند. وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می‌شوند نیز مجاز به ثبت نام نیستند. در عین حال، ثبت نام برای متقاضیانی که حکم ترمیم امسال برای آنان صادر نشده نیز مجاز نیست.

فقط یکی از وراث وظیفه بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه بگیر می‌تواند از وام استفاده نماید. لذا سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند. تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در «سامانه تعهد وراث»، درخواست ثبت نام‌کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می‌نماید، به منظور امکان بهره‌مندی یک نفر از وراث وظیفه بگیر از تسهیلات وام ضروری، توصیه شده است از «دفتر کل بازنشستگی» خود اقدام به ثبت نام نماید.

نحوه محاسبه عیدی امسال کارگران | عیدی از ۸.۳ تا ۱۲.۵ میلیون تومان | زمان واریز عیدی اعلام شد

ذکر شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است. این در حالیست که ثبت نام در سامانه، حقی برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و… مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می‌شود.

اما نکته اینجاست که مبلغ اقساط و نرخ کارمزد این وام‌ها هنوز مشخص نیست؛ بنابر اعلام سایت صندوق بازنشستگی کشوری، مبلغ اقساط وام و نرخ کارمزد پس از استعلام از بانک عامل متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع : فرتاک نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناصرترابپورسعیدخانلو ارسالی در

      سلام هرخبری رومنخواندم حقیقت روندیدم تاامروز۶اسفندبلارفتیم ماست بودپایین اومدیم دوغ بود هرچی خوندیم دروغ بود

    • ناشناس ارسالی در

      میگم‌شما دیوثا دیگه خبر ندارید همه ش گیر دادین به حقوق بازنشسته ها

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه