ارسال به دیگران پرینت

زلزله امروز تهران | شدت خطر زلزله امروز تهران

بررسی شدت خطر زلزله امروز تهران | آیا زلزله بزرگتری در کمین تهران است؟

ساعتی قبل رسانه‌ها خبری را منتشر کردند که بر اساس آن زلزله ‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین، دماوند را لرزاند. اما آیا زلزله دماوند خطرناک است؟

بررسی شدت خطر زلزله امروز تهران | آیا زلزله بزرگتری در کمین تهران است؟

پس از اخبار زلزله خوی و به خصوص زلزله 7.8 ریشتری ترکیه که حداقل 41 هزار کشته بر جای داشت، اخبار زلزله حساسیت‌برانگیز شده است. از آن روز تاکنون هر زلزله‌ای نگرانی و دغدغه مردم را در پی دارد و مردم کنجکاو هستند که بدانند در کدام شهر و منطقه زلزله رخ داده است.

تهران لرزید | مردم هوشیار باشند

در این میان وقوع زلزله در شهر دماوند، در نزدیکی تهران، امروز نگرانی زیادی ایجاد کرده و به یکی از مهم‌ترین اخبار روز تبدیل شده است. اینکه آیا زلزله 3.3 ریشتری البرز نگران‌کننده است و می‌تواند خطرناک و هشداردهنده باشد یا نه؟

زمان وقوع زلزله‌ را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و هر زمین لرزه‌ای می‌تواند مقدمه وقوع یک زلزله بزرگ باشد و یا نباشد. اما نکته مهمی که درباره زلزله‌های اخیر وجود دارد این است که اگر سری به سایت ژئوفیزیک دانشگاه تهران بزنید می‌بینید روزانه شهرها و نقاط مهم ایران می‌لرزند. اما اگر این لرزش‌ها زیر 4 ریشتر باشد، اهمیت چندانی ندارد و درباره آنها خبررسانی جدی نمی‌شود.

اخبار زلزله تنها هنگامی قابل انتشار و خبررسانی است که زلزله رخ داده بیشتر از 4 ریشتر باشد. تنها در این شرایط است که چنین خبری رسانه‌ای می‌شود. چون اگر قرار باشد هر لرزشی که رخ می‌دهد، به‌عنوان خبر زلزله رسانه‌ای شود، هر روز و هر ساعت باید خبر وقوع زمین لرزه‌های زیر 4 ریشتر را رسانه‌ای کرد.

ezgif.com gif maker 14 1

اکنون هم می‌توان با مراجعه به سایت لرزه‌نگاری کشور متوجه شد که امروز 26 بهمن ماه 1401 حدود 7 زمین لرزه در شهرهای مختلف ایران آمده که هیچ‌کدام بزرگتر از 4 ریشتر نبوده و زلزله دماوند هم یکی از آنهاست.

 

منبع : تجارت نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رضا هاشمزاده ارسالی در

      تهرانیا تازمانی که زلزله بالای 5 ریشنر نیاید نگرانی به خود راه ندهند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه