ارسال به دیگران پرینت

زلزله | زلزله تهران | احتمال زلزله تهران

زلزله بیخ گوش تهران | نوشهر لرزید، مردم گوش به زنگ باشند

زلزله ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر شهرستان نوشهر در غرب مازندران را لرزاند.

زلزله بیخ گوش تهران | نوشهر لرزید، مردم گوش به زنگ باشند

زلزله ای به بزرگی ۳.۶ ریشتر شهرستان نوشهر در غرب مازندران را لرزاند.

دقایقی پیش زلزله نوشهر را لرزاند. علی اصغر محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: شدت دقایق قبل در نوشهر را ۳.۶ ریشتر اعلام کرد. وی افزود: این زلزله در ۱۶ کیلومتری نوشهر رخ داد و تاکنون از این زلزله خسارتی ثبت نشده است.

پیش بینی زلزله در ایران | حوالی ایذه در خوزستان توجه کنند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: شهر تهران به دلیل نوع گسل‌هایی که در این شهر وجود دارد، پتانسیل وقوع زلزله‌هایی با توان لرزه‌خیزی با بزرگای هفت ریشتر را دارد.

پس از وقوع زلزله در کرمانشاه، کابوس وقوع زلزله در استان تهران با حدود ۱۳ میلیون نفر جمعیت و بافتی فرسوده و ناایمن، سبب هشدارهای مکرر کارشناسان شده است. مسکن و آسایش همواره از اصلی ترین مولفه های رفاه بشر از فقیر و افراد بی بضاعت گرفته تا توانمندان بوده و این امر در استانی مانند تهران که 12 هزار و 981کیلومتر مربع وسعت و 13 میلیون نفر جمعیت دارد، اهمیتی دو چندان پیدا می کند. پتانسیل وقوع زلزله ۷ ریشتری در تهران به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران پایتخت وجود دارد.

احتمال وقوع زلزله ۷ ریشتری در تهران | نصب ۲۴ شتاب‌نگار جدید زلزله | هشدار

جمعیت و تراکم جمعیتی زیاد استان تهران، به خصوص شهر تهران را در ردیف یکی از پر تراکم ترین نقاط جهان قرار داده، تراکمی که سبب قربانی کردن بسیاری از مولفه های ایمنی، در ساخت مسکن شده ودر دهه‌های اخیر شرایط به نحوی رقم خورده که کارشناسان مطلع و آگاه مسکن و زمین شناسان، دائم در حال هشدار نسبت به ایمنی مسکن در انبوه سازی های صورت گرفتهو خطرات احتمالی وقوع حوادث هستند.

زلزله اخیر کرمانشاه سبب شده تااحساس خطرها نسبت به وقوع احتمالی زلزله در تهران و سناریوی احتمالی در صورت بروز چنین حادثه ای با توجه به مردود شدن ایمنی ساخت و ساز در سال های اخیر در زلزله کرمانشاه بیشتر شود و به گفته محمد امامی امین، معاون استاندار تهران، مسئولین را تکان داد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه