ارسال به دیگران پرینت

پنکیک | پنکیک خانگی | دستور پخت پنکیک خانگی

برای صبحانه یک پنکیک مراکشی درست کنید | صبحانه متفاوت در کمتر از نیم ساعت

صبحانه خوشمزه و متفاوت به سبک مراکشی بپزید

برای صبحانه یک پنکیک مراکشی درست کنید | صبحانه متفاوت در کمتر از نیم ساعت

صبحانه خوشمزه و متفاوت به سبک مراکشی بپزید

پنکیک مراکشی یا بغریر، که به پنکیک هزار سوراخ نیز معروف است، پنکیکی با ظاهری عجیب و طعمی متفاوت و صبحانه خوشمزه است. برای تهیه این پنکیک، باید شربت کره و عسل درست کنید و روی آن بریزید تا بسیار خوش‌طعم و شیرین شود. طرز تهیه پنکیک مراکشی، طرز تهیه پنکیک اتریشی و طرز تهیه پنکیک اسکاتلندی جزو دستورالعمل‌های محبوب ملل هستند و مثل طرز تهیه پنکیک حجیم و طرز تهیه پنکیک پفکی، دستور ساده‌ای دارند. طرز تهیه پنکیک تابه‌ای مراکشی بغریر را در مجله کوروش بخوانید.

طرز تهیه یک صبحانه مقوی برای دانش آموز | اگر عملکرد مغز کودکت مهمه این صبحونه رو براش درست کن!

طرز تهیه پنکیک تابه‌ای مراکشی یا بغریر

مواد لازم برای ۶ نفر

شکر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

کالاهای تخفیف دار افق کوروش

شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

آرد ساده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

آرد سمولینا: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

تخم‌مرغ: ۲ عدد

عسل: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی

کره: ۶ قاشق غذاخوری

عرق بهار نارنج: ۱ قاشق چای‌خوری (اختیاری)

بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری

مخمر خشک فعال: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

آب گرم: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

نمک: ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

مرحله اول

در مرحله طرز تهیه پنکیک مراکشی یا بغریر، باید مخمر را به عمل بیاورید. برای این منظور، مخمر را به همراه آب گرم و شکر در کاسه بریزید. این مواد را هم نزنید. به مدت ۵ دقیقه، آنها را کنار بگذارید. مخمر خود به خود شروع به کف کردن می‌کند.

مرحله دوم

پس از گذشت ۵ دقیقه و کف کردن مخمر، آرد ساده و آرد سمولینا را اضافه کنید. بلافاصله شیر، تخم مرغ، نمک، بیکینگ پودر را به ظرف مخمر اضافه کنید. این مواد را با کمک همزن برقی، ۱ تا ۲ دقیقه هم بزنید. می‌توانید با همزن دستی نیز این کار را انجام دهید؛ اما باید تا زمانی که ترکیب به خمیری یک‌دست و روان تبدیل شود، آن را هم بزنید. پس از اتمام هم‌زدن، بگذارید خمیر به مدت ۳۰ دقیقه در همان ظرف استراحت کند.

مرحله سوم

طرز تهیه پنکیک مراکشی یا بغریر؛ پنکیکی متفاوت

در مرحله سوم از طرز تهیه پنکیک مراکشی یا بغریر، باید شربت عسلی خوشمزه مخصوص این پنکیک را تهیه کنید. برای این کار، کره، عسل و در صورت دلخواه، عرق بهار نارنج را در ظرفی بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. این مواد باید تا زمانی که کره کاملا آب شده و شربت شروع به جوشیدن کند، روی حرارت باشد. پس از جوشیدن شربت، شربت شما آماده است. می‌توانید آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

در مرحله آخر، باید خمیر پنکیک را سرخ کنید. برای این کار، از تابه نچسب استفاده کنید. پس از داغ شدن تابه، یک قاشق یا مقداری دلخواه از مواد را بردارید و در تابه بریزید. پس از ۳ یا ۴ دقیقه، خمیر پنکیک مراکشی باید حالتی سفت به خود بگیرد و شروع به حباب زدن کند. در این صورت، پنکیک کاملا پخته شده است. جالب است بدانید که نیازی نیست این پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر آن بپزد. با پخت یک طرف آن، طرف دیگر آن هم از طریق حباب‌های روی سطح آن پخته می‌شود.

پنکیک تابه‌ای آماده شده را در دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. تمام مواد را به همین شکل سرخ کنید؛ فقط حواستان باشد که بعد از درست کردن ۴ پنکیک، خمیر را چک کنید. اگر از حالت یک‌دستی و روان بودن خارج شده بود، دوباره آن را با چنگال و به آرامی هم بزنید تا به حالت اول خود برگردد.

مرحله پنجم

پس از آماده شدن همه پنکیک‌ها، آنها را روی هم قرار ندهید. زیرا ممکن است پنکیک‌ها به هم بچسبند. برای سرو، می‌توانید آنها را در ظرف‌های جدا قرار دهید یا تنها کنار هم بگذارید.

*در همان موقع که پنکیک‌ها داغ هستند، شربت کره و عسل آماده شده را روی آنها بریزید و میل کنید. نوش جان!

*این پنکیک، ۴۵۴ کالری دارد. بنابراین اگر رژیم غذایی خاصی دارید؛ حواستان به این عدد نیز باشد.

*پنکیک مراکشی نیز مثل پنکیک اتریشی، پنکیک آمریکایی، پنکیک اسکاتلندی، پنکیک حجیم و پنکیک پفکی جزو پنکیک‌های خانگی و رستورانی پرطرفدار و خوشمزه است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه