ارسال به دیگران پرینت

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا | شرایط مهاجرت به کانادا ۲۰۲۳

کانادا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان، بسیار مورد علاقه‌ی کسانی است که به دنبال تغییر در زندگی خود هستند.

مهاجرت به کانادا | شرایط مهاجرت به کانادا ۲۰۲۳

کانادا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان، بسیار مورد علاقه‌ی کسانی است که به دنبال تغییر در زندگی خود هستند. مهاجرت به کانادا شیوه‌های مختلفی دارد و با توجه به قوانین دقیق این کشور، هرکدام از روش‌های مهاجرت به کانادا جزئیات و نکات مخصوص به خود را دارند.
شما می‌توانید برای مهاجرت کانادا از طریق تجربه کاری یا از طریق خوداشتغالی را به عنوان روش اصلی خود برای مهاجرت کاری به کانادا برگزینید. مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت از طریق خانواده و مهاجرت سرمایه‌گذاری و پناهندگی نیز دیگر راه‌های مهاجرت به کانادا هستند. با رسا همراه باشید تا انواع روش‌های مهاجرت به کانادا را با جزئیات کامل بررسی کنیم.

انواع روش‌های مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توان گفت تعداد این روش‌ها بیش از ۸۰ برنامه یا کلاس مهاجرتی مختلف است که برای آشنایی با تک‌تک آن‌ها بهتر است اول در مورد دلایل دولت این کشور در پذیرش مهاجران بدانید و بعد وارد جزئیات شوید. دولت کانادا به سه دلیل عمده، سه گروه از مهاجران را می‌پذیرد.

  1. کسانی که دلایل اقتصادی یا علمی برای مهاجرت به این کشور دارند.
  2. کسانی که قصد پیوستن به افراد خانواده یا اقوام نزدیک خود را دارند.
  3. کسانی که به دلایل مسائل حقوق بشری و یا یافتن محل اسکان جدید اقدام می‌کنند.

اولین قدم این است که ببینید کدام یک از دلایل مذکور می‌تواند توجیه‌کننده‌ی سفر شما و دریافت اقامت این کشور باشد. اکثر کسانی که به این کشور سفر می‌کنند، از مورد اول استفاده می‌کنند، یعنی یا برای مهاجرت کاری اقدام می‌کنند یا برای مهاجرت تحصیلی. البته همین گروه بعد از مهاجرت می‌توانند به کمک بند دوم خانواده‌ی خودشان را به کانادا ببرند.
برای همین ما هم تمرکز این مقاله را روی مهاجرت کاری و تحصیلی به این کشور می‌گذاریم. اول با انواع مهاجرت کاری به کانادا آشنا می‌شویم.

  • از طریق تجربه کاری
  • از طریق خوداشتغالی
  • از طریق اکسپرس اینتری کانادا
  • از طریق ویزای استارتاپ
مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

یکی از اهداف اصلی هر دولتی رشد اقتصادی و پویایی فضای کسب‌وکار است. اداره‌ی مهاجرت کانادا نیز در همین راستا یکی از اهداف اصلی خود را جذب مهاجران متخصص قرار داده‌است. از آنجایی که تخصص‌ها متفاوت و متنوع هستند، انواع مختلفی برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد. علاقه‌مندان مهاجرت به کانادا از یکی از روش‌های زیر برای سفر به این کشور اقدام می‌کنند، و در صورتی که موفق شوند، می‌توانند به همراه خانواده خود در این کشور اقامت کنند.
اگر شما هم سابقه‌ی شغلی قابل‌توجهی دارید، در زمینه‌ی کار خاصی متخصص هستید و از همه مهم‌تر علاقه‌مند به مهاجرت هستید، روش مهاجرت کاری به کانادا برای شما مناسب است. البته باید بدانید که با توجه به تخصص شما و نیازمندی‌های کانادا شرایط مهاجرت، شهر مقصد، و روش دریافت ویزا برای شما متفاوت خواهد بود.

نحوه کاریابی در کانادا

برای فردی که مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کاری را انتخاب می‌کند؛ مهم‌ترین دغدغه، پیدا کردن شغلی مناسب و ایده‌آل در این کشور است. در ادامه می‌خواهیم با مهم‌ترین روش‌های پیدا کردن کار در کشور کانادا آشنا شویم.

  • موسسات مهاجرتی

اغلب متقاضیانی که در خارج از این کشور هستند و قصد دارند موقعیت شغلی مناسبی را در کانادا پیدا کنند؛ ترجیح می‌دهند این کار را به موسسات مهاجرتی واگذار کنند. از این رو شما می‌توانید با خیال راحت پروسه کاریابی و کلیه امور مربوط به مهاجرت کاری‌تان را به این موسسات بسپارید. با این روش، ضمن پایین آمدن ریسک در اخذ پذیرش مجوز کار و استخدام، می‌توانید تا حد زیادی در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

  • Bank

جاب بانک یا بانک کارهای کانادا، مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های کاریابی بوده که متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا می‌توانند با استفاده از آن به لیستی از مشاغل مرتبط با سوابق تحصیلی و شغلی خود دسترسی داشته باشند. در این وب‌سایت‌ها می‌توانید علاوه بر مطالعه شرایط عمومی هر شغل، به طور مستقیم با کارفرمای مربوطه در ارتباط باشید و از جزئیات هر شغل مطلع شوید.

  • Open Work Permit

با استفاده از این روش جست‌وجو، می‌توانید ابتدا مجوز کار در کشور کانادا را دریافت کرده و پس از ورود به کشور، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. بدیهی است که این روش کاریابی با ریسک بالایی همراه بوده و ممکن است دغدغه‌های زیادی برای شما ایجاد کند.

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت کانادا از طریق تجربه کاری

این روش فقط مخصوص دو گروه خاص است. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی با سابقه کار کانادایی، و کارگران خارجی موقتی که ویزای کار دارند. این روش برای دو گروه ذکر شده بسیار ایدئال خواهد بود. دولت کانادا با توجه به اینکه تجربه‌های پیشین این دو گروه باعث شده با فرهنگ کانادایی آشنا شوند و اصطلاحاً با جامعه هماهنگ شوند، شرایط گرفتن اقامت دائم کانادا را برای آن‌ها بسیار راحت کرده است. البته شرایط موجود برای هر گروه متفاوت و به شرح زیر است.

شرایط مهاجرت به روش تجربه کاری برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی

اگر در کانادا دانشجو هستید و به زودی تحصیلاتتان خاتمه خواهد یافت و علاقه‌مندید که ویزای موقت خود را ا طریق تجربه کاری کانادایی تبدیل به ویزای دائم کنید، باید شرایط زیر را داشته باشید.

  • خاتمه دادن به یک دوره تحصیلی حداقل دوساله و تمام وقت، و فارغ‌التحصیل شدن از یک موسسه تحصیلی کانادایی
  • سابقه کاری حرفه‌ای یا فنی حداقل یک ساله. تمام وقت یا معادل آن به صورت نیمه‌وقت که ظرف دو سال پیش از ثبت درخواست کسب شده باشد.
  • مهارت در زبان انگلیسی در سطح حداقل متوسط یا ابتدایی، و یا مهارت در زبان فرانسه با توجه به سطح مهارت شغلی

شرایط مهاجرت به روش تجربه کاری برای کارگران با ویزای موقت کاری

اگر در کانادا کار می‌کنید و ویزای شما ویزای کاری و موقت است، این روش برای شما بهترین روش خواهد بود. خوب است بدانید برای مهاجرت به کانادا با این روش می‌توانید در طول فرآیند اداری داخل خاک این کشور بمانید. در صورتی که از خاک کانادا خارج شوید، در صورتی که از زمان ترک کردن کار کانادایی‌تان بیشتر از یک سال نگذشته باشد باز هم می‌توانید تحت این زیرمجموعه برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. سیستم ارزشیابی اداره‌ی مهاجرت کانادا برای متقاضیان این روش به صورت قبولی یا ردی است یعنی اگر حداقل شرایط ممکن را داشته باشید، اقامت دائم این کشور به شما اعطا خواهد شد.

  • سابقه کاری حرفه‌ای، تخصصی یا فنی حداقل یک ساله. تمام وقت (معادل ۳۷٫۵ ساعت در هفته) یا معادل آن به صورت نیمه‌وقت که ظرف ۳۶ ماه پیش از ارسال درخواست اقامت دائم کسب شده باشد.
  • مهارت در زبان انگلیسی در سطح حداقل متوسط یا ابتدایی، و یا مهارت در زبان فرانسه با توجه به سطح مهارت شغلی.
مهاجرت خوداشتغالی کانادا

مهاجرت خوداشتغالی کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

کسانی در روش خود اشتغالی پذیرفته می‌شوند که هم توانایی راه‌اندازی کسب‌وکاری برای خود را دارند، هم تمایل دارند که به این روش ادامه دهند. دولت این کشور چند شرط برای شما که قصد مهاجرت خود اشتغالی دارید در نظر گرفته است.

  • سابقه کار مرتبط (با ارائه مدارک)
  • تمایل به خود اشتغال ماندن در کانادا
  • علاقه‌مندی و توانایی برای کمک ویژه به یک فعالیت تجاری خاص در کانادا

البته در نهایت همه چیز وابسته به این است که بتوانید ثابت کنید توانایی دارید در کانادا کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید. حالا شاید بپرسید چه شغل‌هایی برای این روش پذیرفته می‌شوند؟

مشاغل مورد پذیرش در برنامه مهاجرت خود اشتغالی کانادا

  • نقاشان
  • صنایع‌دستی
  • موسیقی‌دانان
  • طراحان خلاق
  • نویسندگان و مؤلفان
  • هنرمندان خلاق و مبتکر
  • مجسمه‌سازی و هنرهای تجسمی
  • متخصص در امور فنی تصاویر متحرک

سیستم امتیازبندی مهاجرت خوداشتغالی به کانادا

شیوه‌ی امتیازدهی مهاجرت خوداشتغالی به کانادا در سایت اداره مهاجرت به کانادا درج شده است و شما می‌توانید اینجا ببینیدش. به طور خلاصه باید بدانید حداقل امتیاز لازم برای واجد شرایط شدن در روش خوداشتغالی ۳۵ امتیاز است.

  • سن ۱۰ امتیاز
  • تحصیلات ۲۵ امتیاز
  • تجربه کاری ۳۵ امتیاز
  • سازگاری ۶ امتیاز
  • توانایی در مهارت انگلیسی یا فرانسوی ۲۴ امتیاز
جزئیات امتیاز مهاجرت خوداشتغالی به کانادا - رسا

مهاجرت کاری به کانادا – جزئیات امتیاز مهاجرت خوداشتغالی به کانادا – رسا

در نظر داشته باشید که گرفتن حداقل امتیاز لزوماً به نهایی شدن مهاجرت شما به کانادا نیست، بلکه گرفتن حداقل امتیاز صرفاً شرط ورود کیس شما به اداره‌ی مهاجرت کاناداست. البته هرچه امتیاز شما بالاتر باشد، شانس شما نیز بیشتر خواهد بود.
به عنوان نکته‌ی آخر این روش نیز خوب است به پیش‌نیازهای مالی آن اشاره کنیم. شما برای اینکه ثابت کنید توانایی خوداشتغالی در کانادا را دارید باید نشان دهید از نظر مالی توانایی کافی برای حمایت مالی خود و خانواده‌تان و همچنین مبلغ اولیه برای راه‌اندازی اشتغال را خواهید داشت. البته در توضیحات اداره‌‌ی مهاجرت مبلغی برای حداقل پیش‌نیاز مالی این روش در نظر گرفته نشده است، اما شما باید بتوانید آفیسر پرونده‌تان را در مورد این موضوع قانع کنید.

اکسپرس اینتری express entry

اکسپرس اینتری که اخیراً بسیار معروف و محبوب شده است، خودش به تنهایی یک برنامه مهاجرتی نیست. این روش درواقع شیوه‌ی ارزیابی متقاضیان است که صاحب تخصص، فن و یا سابقه‌ی کاری هستند و قصد دارند اقامت دائم کانادا را اخذ کنند. شما می‌توانید برای مهاجرت به کانادا از روش اکسپرس اینتری استفاده کنید و تا اداره‌ی شهروندی و مهاجرت کانادا کیس شما را ارزیابی و داوری کند. روش اکسپرس اینتری عمدتاً برای موارد زیر به کار گرفته می‌شود.

  • مهاجرت به عنوان نیروی متخصص فدرال
  • مهاجرت به عنوان پیشه‌وران ماهر فدرال
  • مهاجرت به روش تجربه کانادایی
  • مهاجرت از طریق برنامه‌های استانی کانادا

شاید بزرگ‌ترین مزیت طرح اکسپرس اینتری این است که کاملاً الکترونیکی است و دولت فدرال، دولت‌های استانی و کارفرمایان کانادایی را شامل می‌شود؛ اما این روش مزیت‌های دیگری دارد. روش اکسپرس اینتری روند برنامه‌های مهاجرتی را تسریع می‌کند تا شما زودتر به نتیجه برسید. این امکان را فراهم می‌کند که در طول دوره‌ی حضور در صف تقاضای برای مهاجرت کانادا، امتیاز خود را افزایش دهید و شانس خود را بیشتر کنید. همچنین با روش اکسپرس اینتری شما مستقیماً با کارفرمایان کانادایی در ارتباط خواهید بود، از سوی دیگر این روش با حذف کاغذبازی، زمان بررسی را به حد چشمگیری کاهش می‌دهد.

مراحل اقدام برای مهاجرت به کانادا با اکسپرس اینتری

اقدام برای مهاجرت کاری به کانادا از طریق اکسپرس اینتری با ثبت نام آغاز می‌شود. بعد از ثبت نام اصطلاحاً وارد استخر متقاضیان می‌شوید. اینجا جایی است که شما باید امتیاز کسب کنید عوامل زیادی باعث می‌شوند که شما امتیاز بگیرید. سن، تحصیلات، نمره‌ی زبان، سابقه‌ی کاری و … در اکسپرس اینتری امتیاز دارند. بعد از ثبت اطلاعات سیستم اکسپرس اینتری بر اساس امتیازها شما را در بین سایر متقاضیان رتبه‌بندی می‌کند و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید انتخاب خواهید شد و اداره‌ی مهاجرت برای شما یک دعوت‌نامه ارسال می‌کند.
با توجه به رونق کسب‌وکار در کانادا، کارفرمایان بسیاری در این کشور به دنبال جذب نیروی کار هستند، از همین رو در صورتی که از سوی یک کارفرما پیشنهاد شغلی خوبی داشته باشید، سریع‌تر اقامت دائم کانادا خواهید گرفت.

مرحله اول در اکسپرس اینتری کانادا و نحوه محاسبه امتیاز express entry

در مرحله اول مطابق با پارامترهایی خاصی سنجیده خواهید شد تا بتوانید امتیازات لازم را برای مهاجرت به کانادا کسب کنید. در این مرحله در صورت کسب ۶۷ امتیاز وارد استخر متقاضیان می‌شوید. امتیازهای شما در مرحله اول اکسپرس اینتری کانادا بر اساس پارامترهایی چون سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان، سابقه کاری و سازگاری با محیط سنجیده می‌شود.

جدول محاسبه امتیاز سن در اکسپرس اینتری کانادا
جدول محاسبه امتیاز سن در اکسپرس اینتری کانادا - رسا

مهاجرت کاری به کانادا – جدول محاسبه امتیاز سن در اکسپرس اینتری کانادا – رسا

جدول محاسبه امتیاز مدرک تحصیلی در اکسپرس اینتری کانادا
جدول محاسبه امتیاز سن در اکسپرس اینتری کانادا - رسا

مهاجرت کاری به کانادا – جدول محاسبه امتیاز سن در اکسپرس اینتری کانادا – رسا

جدول محاسبه امتیاز مدرک تحصیلی در اکسپرس اینتری کانادا

حداکثر امتیاز مدرک تحصیلی برای اکسپرس اینتری کانادا ۲۵ است. برای کسب این امتیاز باید یا مدرک معتبری از یکی از مؤسسات آموزشی کانادا داشته باشید، و یا به وسیله موسسه مورد تائید اداره مهاجرت کانادا، با مدارک کانادایی معادل‌سازی شود.

جدول محاسبه امتیاز مدرک تحصیلی در اکسپرس اینتری کانادا - رسا

مهاجرت کاری به کانادا – جدول محاسبه امتیاز مدرک تحصیلی در اکسپرس اینتری کانادا – رسا

جدول محاسبه امتیاز مدرک زبان در اکسپرس اینتری کانادا

امتیاز مدرک زبان متقاضیان مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم آن، با توجه به نمره‌ای که در آزمون زبان کسب کرده‌اند متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید برای کسب امتیاز مدرک زبان در اکسپرس اینتری کانادا، نمره آزمون آیلتس یا نمره آزمون زبان فرانسه، و یا هر دو را ارائه کنید. امتیاز نهایی با توجه به نمرات شما و طبق جداول زیر محاسبه خواهد شد.

جدول معادل‌سازی نمره آزمون آیلتس (IELTS) در اکسپرس اینتری کانادا
جدول معادل‌سازی نمره آزمون آیلتس (IELTS) در اکسپرس اینتری کانادا - رسا

مهاجرت کاری به کانادا – جدول معادل‌سازی نمره آزمون آیلتس (IELTS) در اکسپرس اینتری کانادا – رسا

جدول معادل‌سازی نمره آزمون زبان فرانسه (TEF) در اکسپرس اینتری کانادا
مهاجرت به کانادا جدول معادل‌سازی نمره آزمون زبان فرانسه (TEF) در اکسپرس اینتری کانادا - رسا

مهاجرت کاری به کانادا – جدول معادل‌سازی نمره آزمون زبان فرانسه (TEF) در اکسپرس اینتری کانادا – رسا

جدول محاسبه امتیاز مدرک زبان اکسپرس اینتری کانادا بر اساس معادل‌سازی CLB
مهاجرت به کانادا- جدول محاسبه امتیاز مدرک زبان اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت کاری به کانادا – جدول محاسبه امتیاز مدرک زبان اکسپرس اینتری کانادا بر اساس معادل‌سازی CLB – رسا

مرحله دوم در اکسپرس اینتری کانادا

اگر امتیازات لازم را در مرحله اول اکسپرس اینتری کانادا کسب کنید و با موفقیت اسمتان از استخر متقاضیان بیرون بیاید، اداره‌ی مهاجرت کانادا یک دعوت‌نامه برای شما ارسال خواهد کرد.
اگر شما هم جزو افرادی باشید که دعوت‌نامه دریافت کرده‌اند، دو ماه زمان خواهید داشت که درخواست نهایی‌تان را برای یک از شیوه‌های مهاجرتی و اقامتی ذکر شده ارائه و مدارک لازم را تکمیل کنید و هزینه‌‌های مربوطه را بپردازید. زمان رسمی بررسی درخواست‌هایی که از طریق اکسپرس اینتری ارائه شده‌اند، ۶ ماه است و شما باید در این مرحله کمی صبور باشید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاران بهترین گزینه برای رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد ملی هستند. دولت کانادا نیز جهت حفظ پویایی اقتصادی خود، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را با هدف جذب سرمایه‌‌گذاران انجام می‌دهد. پس اگر شما هم سرمایه مناسب، مهارت‌های کارآفرینی و یا هوش تجاری دارید، این نوع مهاجرت برای شماست. در صورتی که موفق به پذیرش از راه مهاجرت سرمایه‌گذاری به کانادا شوید، دولت کانادا اقامت دائم کانادا را به شما و خانواده‌تان خواهد داد.
پذیرش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری از سال ۲۰۱۴ متوقف شده است اما هنوز امکان اقدام برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کبک فعال است که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد. همچنین امکان مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری فعال به معنی راه‌اندازی کسب‌وکار و کارآفرینی، و یا خرید یک کسب‌وکار موجود است. مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ یکی از این انواع است.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ

اگر کارآفرین هستید و توانایی راه اندازی یک کسب‌وکار خوب در کانادا را در خودتان می‌بینید این نوع ویزا مخصوص شماست. درواقع اگر خودتان را یک شخص مبتکر و نوآور می‌بینید، ایده‌ای دارید که فکر می‌کنید می‌تواند در مقیاس جهانی کسب درآمد کند و برای کانادایی‌ها اشتغال‌زایی داشته باشد، پس ویزای استارتاپ کانادا بهترین گزینه برای کیس مهاجرت شماست.
این روش چند پیش شرط دارد. در صورتی که ۴ شرط زیر را داشته باشید می‌توانید برای اقامت کانادا از طریق ویزای استارتاپ اقدام کنید.

  • کسب‌وکاری که مورد تائید دولت کانادا باشد.
  • تسلط مورد قبول به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • سرمایه‌ی کافی برای مهاجرت و اقامت در کانادا
  • نامه‌ی حمایت یکی از سازمان‌های مورد تائید کانادا

توجه داشته باشید که تسلط کافی به زبان انگلیسی و فرانسوی مستلزم داشتن یک مدرک مرتبط است. همچنین سرمایه‌ی کافی برای گرفتن این ویزا را باید با توجه به اینکه نکته که دولت کانادا به متقاضیان ویزای استارتاپ هیچ کمک مالی نمی‌کند محاسبه کنید و در نظر بگیرید. این سرمایه اولیه باید پاسخگوی نیازهای شما و خانواده‌تان باشد. این رقم به شکل حدودی برای خانواده‌های یک نفره ۱۳ هزار دلار کانادا، دو نفره ۱۶ هزار دلار کانادا، و سه نفره ۱۹ هزار دلار کاناداست. همچنین هزینه‌ی درخواست ویزای استارتاپ کانادا ۱۵۴۰ دلار است که باید این رقم هم به سرمایه مورد نیاز اضافه کنید.
بعد از درخواست برای ویزای استارتاپ کانادا، باید منتظر پاسخ بررسی باشید. این مدت معمولاً بین ۱۲ تا ۱۶ ماه طول می‌کشد. در طول این مدت شما باید با سازمان‌های متفاوتی تماس بگیرید. شاید لازم باشد حضوری نیز در مورد کسب‌وکاری که قصد راه اندازی آن را دارید توضیح دهید. پس خیلی بهتر است که اول با یک ویزای کار موقت کانادا به این کشور بروید و آنجا برای این نوع ویزا و اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

مهاجرت به کبک کانادا

مهاجرت به کبک کانادا

مهاجرت به کبک، کاری و سرمایه‌گذاری

استان کبک به عنوان یکی از استان‌های کانادا برنامه‌های خاص خود را برای مهاجرپذیری دارد. کبک یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کانادا و بزرگ‌ترین شهر شرقی این کشور است و محلی‌هایش به آن ایالت زیبا می‌گویند. بزرگ‌ترین تفاوت کبک زبان رسمی و اداری آن است. بیشتر مردم این استان به زبان فرانسوی حرف می‌زنند و کارهای اداری و رسمی آن نیز با این زبان انجام می‌شود. پس برای مهاجرت به کبک بهتر است که زبان فرانسوی بلد باشید.

مهاجرت به کبک از طریق سرمایه‌گذاری

از آنجایی که از سال ۲۰۱۴ امکان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری غیرفعال شده و صرفاً این امکان در استان کبک فعال است، پس برای سرمایه‌گذاری باید مهاجرت به کبک را انتخاب کنید.
در مهاجرت به کبک از طریق سرمایه‌گذاری مبلغ اولیه پس از ۵ سال به متقاضی بازگردانده می‌شود. دوره‌ی ۵ ساله‌ی ذکر شده از زمان صدور گواهی آغاز می‌شود، حتی اگر هنوز وارد کانادا نشده باشید. در این روش معمولاً هزینه‌ای بابت امور بانکی و سرمایه‌گذاری از شما گرفته نخواهد شد. شما همچنین می‌توانید سرمایه اولیه را از طریق بنگاه‌های مالی کانادا تهیه کنید و در عوض سود ۵ ساله‌ی این مبلغ را که برابر ۳۳۰ هزاردلار است به آن‌ها بپردازید.
اگر بعد از ثبت تقاضا، پذیرفته‌شوید، گواهی انتخاب استان کبک به شما اعطا خواهد شد و پس از آن می‌توانید از دولت فدرال کانادا درخواست اقامت کنید. برای دریافت ویزا از طریق سرمایه‌گذاری در کبک داشتن عدم سوءپیشینه و انجام معاینات پزشکی ضروری است. البته مهاجرت به کبک از طریق سرمایه‌گذاری شروط دیگری هم دارد که شامل موارد زیر می‌شود.

  • سرمایه اولیه معادل دو میلیون دلار داشته باشید.
  • تا اخذ اقامت دائم کانادا صرفاً در استان کبک بمانید.
  • سابقه‌ی دو سال کار مدیریتی یا اداره‌ی یک کسب‌وکار داشته باشید، آن هم طی ۵ سال گذشته.
  • ۱٫۲ میلیون دلار را برای ۵ سال و بدون دریافت سود در یکی بنگاه‌های تائید شده‌ی دولت کانادا سرمایه‌گذاری کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی در کبک

راه‌اندازی کسب‌وکار و یا خرید آن در کبک یکی از راه‌های مهاجرت به کاناداست. چنین کسب‌وکاری وقتی مورد تائید است که از یکی از مراکز کارآفرینی دانشگاهی کبک پیشنهاد خدمات دریافت کرده باشید. برای پذیرش کیس مهاجرت شما به کانادا در این روش، باید:

  • طرح کامل کسب‌وکار خود را ارائه کنید.
  • بتوانید ثابت کنید دارایی قانونی شما و همسرتان حداقل ۹۰۰ هزار دلار کاناداست.
  • حساب کسب‌وکار شما دست‌کم ۲۰۰ هزاردلار موجودی در یکی از بانک‌ها یا مؤسسات مالی کبک داشته باشد.

جالب است بدانید که شما می‌توانید حتی به صورت شریکی برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی اقدام کنید. شما می‌توانید به همراه دو شریک غیر کانادایی دیگر، در صورتی که درخواستتان برای اقامت از طریق کارآفرینی در کبک برای پروژه موردنظرتان مورد قبول واقع شود، اقامت کانادا را دریافت کنید.
برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی در کبک باید نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • اگر قصد خرید کسب‌وکاری را دارید، باید آن کسب‌وکار ۵ سال پیش از خرید شما فعال بوده باشد.
  • برای راه‌اندازی کسب‌وکار باید حداقل مالک یک چهارم آن باشید و در صورتی که بخواهید کسب‌وکاری بخرید، باید حداقل ۵۱ درصد آن را از آن خود کنید.
  • کسب‌وکاری که قصد خرید یا راه‌اندازی آن را دارید نباید شامل این موارد باشد: حوزه‌ی ساخت‌وساز و معامله‌ی املاک، مؤسسات اعتباری، چک و گروگذاری، امور مربوط به صنعت پورنوگرافی و کارگزاری بیمه.

اگر متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی در کبک هستید به عنوان آخرین نکته باید بدانید که هزینه‌ی اقدام از این روش برای مهاجرت به کبک ۱۰۸۰ دلار برای متقاضی، و ۱۷۱ دلار کانادا برای همسر و فرزندان است.

مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی در کبک

اگر توانایی راه‌اندازی یک کسب‌وکار را در خود می‌بینید اما کسب‌وکارتان به اندازه‌یی که باید، برای مهاجرت کارآفرینی بزرگ نیست. مهاجرت به کبک از طریق خود اشتغالی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. برای مهاجرت به این روش باید بتوانید از طریق انجام یک مهارت خاص، یا داشتن یک حرفه، در استان کبک کانادا کاری برای خودتان دست و پا کنید. هزینه‌ی درخواست مهاجرت به کبک با روش خوداشتغالی ۱۰۸۰ دلار برای متقاضی و ۱۷۱ دلار برای همسر و فرزندان است.
دیگر شرایط مهاجرت به کبک از طریق خوداشتغالی شامل این موارد است.

  • سابقه کاری حداقل دوساله در زمینه‌ی کاری که برای آن درخواست کرده‌اید.
  • اثبات اینکه ارزش دارایی شما و همسرتان حداقل ۱۰۰ هزار دلار کاناداست.
  • موجودی حداقل ۲۵ هزار دلار کانادا در بانک یا مؤسسات مالی محل کارتان

روش‌های مهاجرت کاری به کانادا همان‌طور که دیدی بسیار متنوع و مختلف‌اند و هرکدام جزئیات و ظرایف خاص خود را دارند. جالب است بدانید هنوز هم روش‌های دیگری برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد. به شما پیشنهاد می‌کنم برای اینکه مناسب‌ترین روش را پیدا کنید، با مشاوران رسا تماس بگیرید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا و پیدا کردن کار

کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی است. چرا که اکثر دانشگاه‌های این کشور در رنکینگ جهانی رتبه‌ی خوبی دارند و ۵ تا از دانشگاه‌های این کشور رتبه‌ی زیر صد دارند. دانشگاه‌های مک‌گیل، بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال، و دانشگاه تورنتو جز صد دانشگاه برتر جهان هستند. شما برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا، برای دوره‌های تحصیلی بیشتر از شش ماه باید ویزای تحصیلی کانادا بگیرید.
برای دستیابی به ویزای تحصیلی کانادا و در نهایت مهاجرت تحصیلی به این کشور، باید معدل خوب، رزومه تحصیلی قابل قبول و یک مدرک معتبر زبان داشته باشید. اگرچه شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید آفیسرهای سفارت را متقاعد کنید که بعد از تحصیل به کشورتان بر خواهید گشت، اما یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های مهاجرت تحصیلی به کانادا این است که در انتهای زمان تحصیل به راحتی می‌توانید برای ویزای کاری و یا اقامت دائم کانادا اقدام کنید. جدا از این مورد، دانشجویانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌شوند می‌توانند همزمان با تتحصیل در این کشور کار نیز کنند. این سابقه کاری بعدا باعث افزایش امتیاز آن‌ها در کیس مهاجرت کاری به کانادا و دریافت موفق‌آمیز ویزای کار و اقامت دائم کانادا خواهد شد.
پس اگر قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور را دارید، و به دنبال راهی مناسب برای مهاجرت کاری به کانادا می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر شرایط اخذ ویزای تحصیلی را دارید ابتدا برای این ویزا اقدام کنید و سپس وضعیت خود را به مهاجرت کاری به کانادا تغییر دهید. مشاوران رسا می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که در حین تحصیل در کانادا کار نیز داشته باشید.

دریافت مشاوره برای مهاجرت به کانادا

برای مهاجرت کاری یا هر روش دیگری و اخذ ویزای کانادا شما ملزم هستید که فرآیندهای اداری و حقوقی مذکور را با دقت طی کنید. دلایلی مثل ناقص بودن پرونده، کافی نبودن شواهد و مستندات و یا تردید آفیسر در پذیرش کیس شما، مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن درخواست مهاجرت کاری به کاناداست. برای همین هم هست که مشاوره با مشاوران متخصص بهترین و عقلانی‌ترین راه قبل از اقدام برای مهاجرت است.
متخصصان رسا در امور مهاجرت به کانادا تجربه‌ی بسیار طولانی دارند، و شما را برای طی این مسیر و کسب نتیجه دلخواه همراهی خواهند کرد. خدمات در زمینه مشاوره مهاجرت کاری به کانادا شامل موارد زیر خواهد بود.
۱- مشاوره و معرفی بهترین روش مهاجرتی برای شما
۲- کاریابی متناسب با حرفه و تخصص شما در کانادا
۳- پیدا کردن کارفرمای متناسب برای شما
۴- تشکیل پرونده و تکمیل مدارک لازم
۵- تهیه‌ی مدارک و ترجمه‌ی رسمی و مهرهای رسمی
۶- تکمیل پرونده و ارائه به سفارت
۷- انجام انگشت‌نگاری
۸- تور مصاحبه سفارت
۹- اخذ نتیجه درخواست ویزای مهاجرت کاری به کانادا از سفارت
۱۰- پیکاپ ویزا
شما برای مشاوره رایگان مهاجرت کاری به کانادا می‌توانید با موسسه مهاجرتی رسا تماس بگیرید یا با پر کردن فرم انتهای همین صفحه و ثبت درخواست، اجازه دهید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند. همچنین اگر توان راه اندازی یک استارت آپ را دارید، حتما مقاله «بدون حضور در کانادا دو ساله اقامت دائم بگیرید!» را مطالعه فرمایید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه