ارسال به دیگران پرینت

حقوق | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر خوش برای بازنشستگان | بلاخره دولت کوتاه آمد! | واریز 25 درصد مطالبات همسازی سازی حقوق بارنشستگان در دست اقدام است!

لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان به زودی با بودجه جدید سال 1402 اجرا خواهد شد.

خبر خوش برای بازنشستگان | بلاخره دولت کوتاه آمد! | واریز 25 درصد مطالبات همسازی سازی حقوق بارنشستگان در دست اقدام است!

همسان سازی حقوق بازنشستگان

علی کریمی با ابراز تأسف از تبعیض‌هایی که بین بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان سایر صندوق‌ها صورت می‌گیرد، گفت: از آقایان وزیر کار و مدیرعامل تامین اجتماعی درخواست می‌کنیم هر چه سریعتر باقیمانده متاسب‌سازی بازنشستگان کارگری را اجرایی کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست زمان اجرای ۲۵ درصد باقیمانده‌ی همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری را مشخص کنند.او با بیان اینکه چرا باید بازنشستگان کارگری باید برای وصول تک تک مطالباتشان مطالبه‌گری کنند، افزود: در حالی بازنشستگان کارگری از دو سال پیش در انتظار پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان خود هستند که همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتی از ابتدای هر سال برای جبران تورم و گرانی‌ها اجرایی می‌شود.

بازنشستگان بخوانند | وعده افزایش حقوق بازنشستگان بالاخره عملی شد

کریمی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان هر زمان اجرا شود، باید مابه‌التفاوت آن از ابتدای سال پرداخت شود، گفت: بنابراین ما بازنشستگان کارگری منتظر اجرای قانون هستیم تا جوابگوی بازنشستگانی باشیم که پیگیر باقیمانده متناسب‌سازی خود هستند. درخواست آنها مشخص شدن زمان دقیق اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی است.

این فعال کارگری با بیان اینکه اجرای کامل متناسب‌سازی و پرداخت معوقات آن، حق قانونی بازنشستگان است، گفت: این ۲۵درصد جدا از حقوق کارگران است و سازمان نباید با این تحلیل که یکبار حقوق‌ها افزایش پیدا کرده، از قید ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی بگذرد.

به گفته وی؛ با تورم امروز، حقوق‌های دریافتی کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. اکثر کالاهای اساسی افزایش چند برابری داشته‌اند. در چنین وضعیتی انصاف نیست که بازنشستگان کارگری به دنبال افزایش حداقلی حقوق خود باشند.

کریمی تاکید کرد: مهمترین خواسته فعلی بازنشستگان درآمدن از بلاتکلیفی است چراکه اعمال ۲۵ درصد باقیمانده همسان‌سازی، حق مسلم بازنشستگان است.

حسن صادقی (رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در جلسه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که در خانه کارگر برگزار شد، گفت: نظام اجرایی کشور در حوزه‌ی اقتصاد و کاهش نرخ تورم لنگ می‌زند. ما در حوزه‌ی اقتصاد برنامه‌ی مدونی که در راستای تقویتِ طبقه‌ی متوسط عمل کند، نداریم. طبقه‌ی متوسط پشتوانه‌ی یک جامعه است اما متأسفانه سیاستهای اقتصادی به سمتِ حذف این طبقه پیش رفته است.

مبلغ حقوق بازنشستگان مشخص شد | همسان سازی حقوق بازنشستگان صورت گرفت

حسن صادقی (رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در جلسه اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری که در خانه کارگر برگزار شد، گفت: نظام اجرایی کشور در حوزه‌ی اقتصاد و کاهش نرخ تورم لنگ می‌زند. ما در حوزه‌ی اقتصاد برنامه‌ی مدونی که در راستای تقویتِ طبقه‌ی متوسط عمل کند، نداریم. طبقه‌ی متوسط پشتوانه‌ی یک جامعه است اما متأسفانه سیاستهای اقتصادی به سمتِ حذف این طبقه پیش رفته است. با این سیاست‌ها در آینده به یک جامعه‌ی دو قطبی فرودستان و فرادستان تبدیل می‌شویم که در یک قطب دهک‌های ضعیف جامعه و در قطب دیگر دهک‌های ثروتمند قرار دارند. در چنین وضعیتی نه فرودستان امنیت خواهند داشت و نه فرادستان. برای جلوگیری از این پیشامد، سیاستهای اقتصادی باید تغییر کند تا دهک میانی به دهک پایین سقوط نکند.

منبع : سانا پرس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بازنشستگان تامین اجتماعی ارسالی در

      خوردن حق کارگر بازنشسته بدبخت تامین اجتماعی گلویتان را خواهد گرفت و خفه تان می کند . نفرین و آه و ناله میلیونها بازنشسته ضعیف تامین اجتماعی و خانواده های آنها همیشه به دنبال افرادی که کارشکنی می کنند خواهد بود . سال دارد تمام می شود چرا 25/. باقیمانده حقوق ناشی ازافزایش همسان سازی و معوقات آن را نمی دهید ؟

      • ناشناس ارسالی در

        خدا لعنت کند منفی دهندگان را

      • ناشناس ارسالی در

        ه نظر منفی داده است .

      • ناشناس ارسالی در

        نظر منفی چرا

    • ناشناس ارسالی در

      سلام خدارا شکرمهدی هستم که این همسان سازی انجام گرفت دست مسولین دردنکنه ممنونئم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه