ارسال به دیگران پرینت

تربت جام | قطعی آب تربت جام

قطعی آب به تربت جام هم رسید | مردم آب ندارند!

به دلیل هوای بسیار سرد و یخبندان لوله های آب تربت جام دچار یخ زدگی و ترکیدن لوله ها شده اند.

قطعی آب به تربت جام هم رسید | مردم آب ندارند!

قطعی آب تربت جام

به دلیل هوای بسیار سرد و یخبندان لوله های آب تربت جام دچار یخ زدگی و ترکیدن لوله ها شده اند.

حسین جمشیدی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه ها افزود: یکی از دلایل افت فشار آب و قطع آب برخی مشترکین ترکیدگی یکی از دو شاه لوله و یا زیرشاخه های اصلی آب شهر است که این مسئله موجب نشت آب و در ادامه قطع آب برخی مشترکان شده است.

وی گفت: با توجه به قطعی چهار روزه گاز احتمال دارد مردم به‌واسطه مسائل بهداشتی به شستشو در مقیاس بالا رو آورده باشند اما با توجه به مصرف غیرمتعارف که معادل میزان ورودی آب به مخازن شهر است این حجم از مصرف آب بواسطه شستشو مشترکین بعید به نظر می رسد.

لحظه‌ی هجوم مردم به سازمان هلال احمر برای گرفتن وسایل گرمایشی | در را شکستند!+ ویدئو

فرماندار تربت جام خاطر نشان کرد: دلیل دیگر نیز این است که لوله های آب در واحدهای مسکونی که به دلیل قطعی گاز خالی شده‌اند به صورت متوالی ترکیده و اکنون آب در حجم بالا در این واحدهای خالی در حال هدر رفتن است و همین ترکیدگی ها می تواند علت این مصرف بالا باشد.

جمشیدی به اقدامات فوری برای تامین ورودی آب به مخازن شهر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک چاه دیگر با حجم آب ۱۵ لیتر بر ثانیه وارد مدار شده و تا ساعت دیگر یک چاه دیگر با حجم ۳۵ لیتر بر ثانیه وارد مدار می شود.

وی بیان داشت: دو گروه فنی از استان در حال پایش فنی و میدانی شبکه آب شرب تربت جام هستند تا علت مصرف غیرمتعارف و خروج آب از شبکه را تشخیص دهند و ترکیدگی احتمالی را پیدا کرده و مشکل را برطرف کنند.

شهرستان مرزی تربت جام در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و براساس اعلام فرمانداری این شهرستان، گاز حدود ۶۰ درصد مشترکان به دلیل افت فشار، به مدت چهار روز قطع بود و سرانجام با تقویت فشار در شبکه انتقال این شهرستان، دیروز گاز همه مشترکان وصل شد.

شهر تربت جام ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه