ارسال به دیگران پرینت

پلو | آلبالو پلو | دستور‌ پخت آلبالو‌‌ پلو

برای ناهار آلبالو پلو خوشمزه با مرغ درست کنید | دستور‌‌ پخت آلبالو پلو به روشی متفاوت

اگر میخوای یک ناهار متفاوت درست کنی بیا دستور پخت آلبالو پلو یاد بگیر

برای ناهار آلبالو پلو خوشمزه با مرغ درست کنید | دستور‌‌ پخت آلبالو پلو به روشی متفاوت

اگر میخوای یک ناهار متفاوت درست کنی بیا دستور پخت آلبالو پلو  یاد بگیر

همیشه شنیدن این موضوع که قراره از یه میوه توی غذای اصلی استفاده کنیم ممکنه در برخورد اول حس خوبی بهمون منتقل نکنه. درباره میوه‌های دیگه الان صحبتی نمیکنیم ولی آلبالو پلو واقعا فرق داره! شاید باورتون نشه بعد از همون یک باری که من این غذا رو امتحان کردم به قدری از مزه جدیدش خوشم اومد که به لیست غذاهای ثابت توی ماه‌مون اضافه شد و الان حداقل ماهی یک بار این غذا مهمون خونه ماست. آلبالو پلو هم با فیله مرغ درست میشه هم با گوشت قلقلی چرخ کرده. آلبالو پلو چون رنگ خیلی خوشگلی داره، میکس کردنش کنار پیازداغ یا خلال بادوم و پسته و‌ حتی پلو زعفرونی میتونه یه غذای فوق‌العاده لوکس و شیک و مهمون پسند رو به شما بده. این بار میخوایم طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ و همین‌طور گوشت قلقلی رو بهتون یاد بدیم. این غذا به طور کلی زمان زیادی میبره ولی با این رسپی جدید می‌تونید خیلی سریع‌تر درستش کنید.

طرز تهیه پلو بخارایی | برای ناهار پلو بخارایی درست کن | ناهار متفاوت و خوشمزه

در اکالا بلاگ با طرز تهیه آلبالو پلو همراه شوید.

 

با تخفیف ویژه بخرید!

 

مواد لازم جهت تهیه آلبالوپلو برای ۴ نفر:

برنج یک و نیم پیمانه (از یک ساعت قبل خیس شده)

آلبالو بی‌ هسته صد گرم (سلیقه‌ایی هست می‌تونید کمتر یا بیشتر استفاده کنید)

فیله مرغ مکعبی خرد شده صد و پنجاه گرم (می‌تونید بیشتر یا کمترش هم کنید یا از گوشت استفاده کنید)

پیاز یک عدد متوسط

سیر سه حبه

زعفران دم کرده دو قاشق غذاخوری

فلفل قرمز، دارچین، نمک، پاپریکا، آبلیمو، آبغوره، زردچوبه به مقدار دلخواه

روغن، خلال پسته یا بادام به مقدار دلخواه

شکر ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه آلبالو پلو:

۱- برنج‌ها رو همراه با یک قاشق غذاخوری نمک و دو قاشق غذاخوری روغن و سه پیمانه آب توی قابلمه مسی بریزید و حرارتش رو روی متوسط بزارید. بهش زمان بدید تا آبش کامل تبخیر شه. اجازه میدهیم برنج کاملا دم بکشه. بهتره از برنج کته‌ای استفاده کنید. چون با آبکش کردن برنج تمام خاصیتی که در آب برنج جمع شده موقع آبکشی از بین میره.

تفاوت سبزی قرمه تهرانی با خوزستانی | این مدل قرمه سبزی رو بپز همه عاشقش می‌شن

مرغ‌ها رو میتونید در هر ابعادی که دوست دارید خرد کنید. من مرغ‌ها رو به صورت مکعبی تقسیم کردم.

۳- کف تابه رو کمی با روغن چرب می‌کنیم و مرغ ها رو توش میزاریم و در تابه رو چند دقیقه میبندیم تا مرغ‌ها کمی تغییر رنگ بدن. بعدش زردچوبه، دارچین، پاپریکا، فلفل قرمز و ادویه رو به فیله‌ها اضافه می‌کنیم و تَفت میدیم تا تمام فیله‌ها طعم‌دار بشن.

پختن برنج در آلبالو پلو درست کردن مرغ آن

۴- درب تابه رو‌ میذاریم و با همون حرارت کَم، زمان میدیم تا مرغ‌ها آب بندازن.

حالا حبه‌های سیر خورد شدمونو روی فیله‌ها می‌ریزیم و باز سر تابه رو می‌ذاریم تا یه کم بوی سیر در بیاد. یه فنجون آب جوش به اضافه سه تا برگ بو ‌متوسط رو‌ به مرغ هامون اضافه می‌کنیم و می‌ذاریم بیست دقیقه تا نیم‌ساعت بپزن تا آب مرغ کاملا تبخیر شه. وقتی آب فیله‌های مرغ تبخیر شد برگ بو‌ها رو برمی‌داریم و می‌ریم سراغ طعم‌دار کردنشون

۶- توی این مرحله من یه مقدار زعفرون اضافه کردم که می‌تونید این کارو هم انجام ندید چون با توجه با موادی که مرغ پختیم خیلی طعم و بوی خوبی دارن فیله‌هامون.

می‌تونیم تا مرغ‌ها می‌پزن بریم سراغ آلبالوهای از قبل هسته گرفته شدمون، توی تابه می‌ریزیمشون و یک قاشق روغن اضافه میکنیم، حرارت رو کم کم می‌کنیم.

۸- دو قاشق شکر رو اضافه می‌کنیم و‌ کم کم به هم می‌زنیم. توی این مرحله هم باید حوصله به خرج بدید و صبر کنید تا آلبالو‌ها خودشون رنگ باز کنن و‌ یه مقدار آب بندازن. من یه مقدار از برنج رو توی آب آلبالوها ریختم تا برای تزیین برنج صورتی داشته باشم

آماده کردن آلبالو در آلبالو پل

به دلخواه تزینن غذا رو شروع می‌کنیم. من چندتا عکس براتون به اشتراک می‌زارم امیدوارم که خوشتون اومده باشه. (نکته: اگر شما وقت دارید یا از طعم پیاز داغ کنار این غذا لذت می‌برید، می‌تونید پیاز رو خلال کنید و سرخ کنید تا طلایی بشه و برای تزیین ازش استفاده کنید.)

نکات مهم در تهیه آلبالو پلو با فیله مرغ:

در تهیه آلبالو پلو مجلسی می‌توانید از خلال پسته و بادام هم در غذایتان استفاده کنید. برای این کار خلال ها را از قبل در آب خیس کنید و در هنگام ریختن برنج در قابلمه، خلال ها را همراه با گوشت های قلقلی و آلبالو در لابه‌لای برنج بریزید.

دقت داشته باشید که هنگام اضافه کردن شربت آلبالو برنج، مقدار زیادی شربت اضافه نکنید چون برنج له می‌شود. حداکثر مقدار نصف لیوان کافی است.

اگر طعم شیرینی برنج را دوست ندارید می‌توانید مقدار شکر اضافه شده به آلبالو را کم کنید و آلبالو پلویی با طعم ملس داشته باشید.

در پخت آلبالو پلو حرارت حتما باید خیلی کم باشد چون شیره آلبالو به ته قابلمه می‌رسد و در صورت زیاد بودن شعله، بوی سوختگی شربت آلبالو به برنج می‌رسد و عطر ناخوشایندی ایجاد می‌کند. اگر از شعله پخش کن استفاده کنید بهتر است.

اگر آلبالوها و شکر را در ظرف مسی حرارت دهید، رنگ آلبالو ها حفظ می‌شود و غذا ظاهر زیباتری خواهد داشت.

می توانید آلبالو را در فصل تابستان فریز کنید و در مواقع دیگر از سال این غذای خوشمزه را تهیه کنید.

طرز تهیه گفته شده در بالا برای تعداد ۴ نفر است. در صورت اضافه یا کم شدن افراد مقادیر مواد را کم یا زیاد کنید.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه