ارسال به دیگران پرینت

اوتمیل | دستور پخت اتمیل

با جو دو سر پرک یک صبحانه خوشمزه درست کنید | طرز تهیه اوتمیل

طرز تهیه اوتمیل در سایت خبری ۵۵ آنلاین ببینید

با جو دو سر پرک یک صبحانه خوشمزه درست کنید | طرز تهیه اوتمیل

 

طرز تهیه اوتمیل  در سایت خبری ۵۵ آنلاین ببینید  اوتمیل صبحانه‌ای یا میان وعده‌ای است که همان‌طور که از نامش پیداست با جو دوسر پرک تهیه می‌شود. این صبحانه بسیار خوشمزه، بسیار مقوی و ساده است که به راحتی و با کمترین مواد میتوانید در منزل تهیه کنید. کافی ست جو دوسر داشته باشید و برای تهیه این صبحانه‌ی راحت و سریع دست به کار شوید. اوتمیل در تمام دنیا بسیار محبوب است و به عنوان صبحانه‌ای بسیار راحت و سریع که دارای خواص بسیاری ست توانسته محبوبیت بسیار زیادی را در بین همه‌ی مردم بدست بیاورد. اگر یک روز شلوغ و پر کار دارید و وقت و زمان کافی برای یک صبحانه مفصل را ندارید بهترین راه حل برای تهیه صبحانه، تهیه اوتمیل است. چون اوتمیل علاوه بر آن که زمان خیلی کمی برای تهیه نیاز دارد و ساده و سریع آماده می‌شود، خیلی هم خوشمزه است و علاوه بر آن آنقدر مقوی ست که بتواند یک روز پرانرژی را برای شما بسازد.

رازهایی در مورد جو دو سر و عوارضی که نمیدانید

مواد لازم جهت تهیه اوتمیل:
جو دوسر پرک ۶ تا ٨ قاشق غذاخوری
شیر  دو پیمانه
شکر یا عسل ٣ تا چهار قاشق غذاخوری
موز  یک عدد
پودر نارگیل  ٣ قاشق غذاخوری
پودر دارچین  ١/٢ قاشق چایخوری

مواد لازم اوتمیل

 برای تهیه اوتمیل و شروع کار ابتدا در ظرفی مقاوم به حرارت، یا در قابلمه‌ای مناسب جو دوسر پرک را بریزید. سپس شیر را به جوی دوسر پرک اضافه کنید. ظرف را روی حرارت قرار دهید. حرارت ملایم باشد..

برای صبحانه توی این سرما این عدسی درست کن لذت ببر | یک دستور متفاوت

اضافه کردن شیر به جو دو سرپرک در اوتمیل۲- مخلوط شیر و جو دوسر پرک را هم بزنید. تا جوپرک کمی نرم شود. سپس عسل یا در صورت تمایل شکر را به شیر و جو دوسر اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه “کوکی جو پرک” با تزیین توت فرنگی

اضافه کردن عسل به مواد اوتمیل

۳- و بعد پودر نارگیل را بریزید. مجدد هم بزنید تا مواد روی حرارت مخلوط شود. سپس یک عدد موز را پوست بگیرید و به وسیله چنگال موز را نرم و پوره کنید.

اضافه کردن پودر نارگیل و موز له شده به اوتمیل

۴- حالا موز نرم و پوره شده را به جو دوسر پرک و سایر مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا پوره‌ی موز با سایر مواد به طور کامل مخلوط و یکدست شود.

پایان نصف قاشق چایخوری پودر دارچین را هم اضافه کنید.

اضافه کردن دارچین و موز له شده به مواد اوتمیل

۵- وقتی جودوسر کمی نرم و لعاب دار شد کافی است و می‌توانید شعله را خاموش و از روی حرارت بردارید. دقت کنید که جو دوسرپرک سریع لعاب‌دار می‌شود!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک رژیمی

ملاحظه میکنید که شیر کاملا به خرد جودوسر رفته و جودوسر به طور کامل نرم و لعابدار شده است.

اوتمیل خوشمزه و رژیمی۶- مدت زمان پخت اوتمیل حدودا ۵ دقیقه به طول می انجامد! بله همینقدر سریع! میزان غلظت مواد کاملا سلیقه ای است و اگر میخواهید جو دوسرپرک نرم تر شود یا غلیظ تر شود میتوانید بیشتر زمان دهید.

در غیر این صورت زمان تقریبی پنج تا هفت دقیقه برای پخت کافی ست.هر چقدر اوتمیل بیشتر روی حرارت باشد نرم‌تر می‌شود و به حالتی شبیه به هلیم میرسد. پس میزان غلظت مواد را با توجه به سلیقه‌تان تعیین کنید. بعد از لعابدار شدن مواد، اوتمیل آماده است!

بعد از پخت اجازه دهید اوتمیل سرد شود. می‌توانید اوتمیل را در یخچال نگهداری کنید تا کاملا سرد شود یا هم می‌توانید اوتمیل را همانطور گرم سرو کنید که در هر دوصورت خوشمزه و لذیذ است.

 

اوتمیل را داخل ظروف سرو بریزید و قبل از سرو، با میوه‌های متنوع تزیین کنید که این میوه ها هم در زیبایی اوتمیل و هم در طعم آن بسیار موثر هستند.

از پودر با پرک نارگیل، خلال پسته و بادام، کنجد و سایر موارد می‌توانید برای تزیین و سرو اوتمیل استفاده کنید. در این اوتمیل برای تزیین از اسلایس‌های موز، برش‌های گیلاس بدون هسته، کنجد و پودر نارگیل استفاده شده است.

منبع : اوکالا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه