ارسال به دیگران پرینت

اوتمیل

رازهایی در مورد جو دو سر و عوارضی که نمیدانید

اوتمیل یک غذای متفاوت سرشار از ویتامین و بسیار پرطرفدار است و معمولا در وعده صبحانه میل می شود، اما این غذا مضراتی برای بدن دارد که فکرش را هم نمی کنید.

رازهایی در مورد جو دو سر و عوارضی که نمیدانید

اوتمیل (جودوسر) یک غذای بسیار سالم است و باعث رساندن مواد مغذی به بدن می شود. سرشار از ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین b1، ویتامین ب 5، منگنز، مس، آهن و غیره است که همگی برای بدن مفید هستند. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک قصد داریم رازهایی را در مورد اوتمیل به شما معرفی کنیم که هرگز تا به حال چیزی در مورد آن ها نمی دانستید.

 

جودوسر

اوتمیل آماده حاوی شکر است

اکثر برندهای مختلف طعم های متفاوتی را از اوتمیل ارائه می دهند اما نوع آماده آن که خیلی راحت گفته می شود، حدود 10 الی 12 گرم شکر دارد و به همین دلیل توصیه می کنیم که خیلی از آن استفاده نکنید؛ مگر در موارد ضروری.

باعث نفخ می شود

نشاسته، گلوکز و فیبر موجود در این ماده غذایی در صورتی که مقدارشان بالاتر از حد نیاز باشد، عامل ایجاد باکتری در معده و روده خواهند شد و نفخ ایجاد می‌ کنند؛ پس ممکن است بعد از خوردن آن احساس ورم و کمی درد در ناحیه شکم داشته باشید.

دل درد

حاوی گلوتن

شاید خیلی از شما خبر نداشته باشید و یا فکر کنید که اوتمیل بدون گلوتن است اما این ماده غذایی هم در خودش گلوتن دارد.

خطرناک برای افراد دیابتی

مقدار زیاد شکر موجود در این ماده غذایی برای افراد مبتلا به دیابت خطرناک است؛ بنابراین توصیه می شود که از اوتمیل با قند پایین یا انواع بدون قند استفاده کنید.

همه اوتمیل ها مشابه نیستند

شاید فکر کنید که در کل دنیا همه برندها؛ اوتمیل را به یک روش یا با یک نوع مواد غذایی درست می کنند اما این گونه نیست. اوتمیل های مختلف هر کدام مواد تشکیل دهنده، فیبر متفاوت و طرز پخت متفاوتی دارند و هرکدام با یکدیگر متفاوت هستند.

اوتمیل

رشد بیشتر عضلات

احتمالا شما این غذا را انتخاب می کنید تا در مدت زمان طولانی تری سیر بمانید اما خیلی از فواید آن را نمی‌ دانید. این ماده غذایی شما را سیر نگه می دارد و باعث تغذیه عضلات در طولانی مدت می شود و با مصرفش، بافت عضلانی افت نخواهد کرد.

حاوی گلی فوسات

گلی فوسات یک نوع ترکیب شیمیایی است که برای از بین بردن بعضی از گیاهان استفاده می شود و در مواد غذایی مثل سویا، ذرت و بعضی از میوه ها و همچنین جو هم وجود دارد و در نتیجه اوتمیل هم حاوی گلی فوسات است.

دارای چربی اشباع

بعضی از محصولات اوتمیل به گونه ای تهیه شده اند که چربی اشباع بالایی دارند و خیلی از افراد نمی دانند که نباید آن را به عنوان وعده سالم صبحانه انتخاب کنند.

وعده صبحانه

عاملی برای اضافه وزن

طبق اطلاعاتی که هم اکنون داریم، اوتمیل می تواند عاملی برای اضافه وزن برای بعضی از افراد باشد؛ ‌بنابراین باید حواس تان را جمع کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید؛ مخصوصا اگر جودوسر شما حاوی شکر است.

 

کره بادام زمینی:

فواید و مضرات کره بادام زمینی + جزئیات

کره بادام زمینی فواید زیادی برای سلامت افراد دارد اما مصرف بیش از حد آن عوارض جانبی برای شما به همراه دارد.

فواید و مضرات کره بادام زمینی + جزئیات
 

کره بادام زمینی مقدار زیادی پروتئین ،ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و روی دارد.

در ادامه به مواد مغذی این کره خوشمزه و فواید آن اشاره می‌کنیم:

 

۱- پروتئین

 

هر دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حدود ۷ گرم پروتئین دارد.پروتئین‌ها انرژی بدن را تامین می کنند و در هر گرم ۴ کالری دارند.

 

۲- منیزیم

 

هر دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، حاوی ۵۷ میلی گرم منیزیم است. منیزیم  در بیش از ۶۰۰ واکنش در بدن نقش دارد و به عنوان یک کوفاکتور یا مولکول کمکی در واکنش های بیوشیمیایی عمل می کند.

فواید و مضرات کره بادام زمینی + جزئیات

 

۳- فسفر

هر دو قاشق غذاخوری  کره بادام زمینی حاوی حدود ۱۰۷ میلی گرم فسفر است که به بهبود و عملکرد فعالیت مغز کمک می‌کند.

 

۴- روی

دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حدود 0.85 میلی گرم روی را برای بدن فراهم می کند که  برای تقویت سیستم ایمنی بدن، سنتز پروتئین و تشکیل DNA ضروری است.

 

5- ویتامین B- 3

هر دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی ۴.۲۱ میلی گرم نیاسین  است که به بهبود هضم و عملکرد عصبی تولید انرژی کمک می کند.

 

6- ویتامین B-6

 

هر دو قاشق کره بادام زمینی با داشتن 0.17 گرم ویتامین B برای سلامت قلب و سیستم ایمنی ضروری است.کره بادام زمینی کالری، چربی اشباع شده و سدیم بالایی دارد، نباید در مصرف آن زیاده‌ روی کرد، با این حال با رعایت اعتدال در مصرف می‌توان از مزایای آن بهره برد، از جمله :

کاهش وزن

تقویت و بهبود سلامت قلب

بدن سازی

 

مدیریت سطح قند خون

جلوگیری از دیابت نوع ۲

کاهش خطر سنگ صفرا

 

تقویت سطوح انرژی

کاهش آلرژی

حفظ سلامت پوست

عوارض مصرف بیش از حد کره بادام زمینی

هر ماده غذایی مفید اگر به صورت زیاد مصرف شود نه تنها برای سلامت بدن مفید نیست بلکه عوارضی هم به دنبال دارد.

کره بادام زمینی هم از این قاعده مستثنا نیست.  از جمله می توان به این موارد اشاره کرد:

واکنش‌های آلرژی رایج ترین آثار جانبی کره بادام زمینی هستند. علاوه بر این، کره بادام زمینی فراوری شده ممکن است حاوی اسیدهای چرب ترانس دار بیشتری باشد که خطر بیماری های عفونی را افزایش می‌دهد.

با مصرف بیش از حد کره بادام زمینی ممکن است منجر به سالمونلوز( عفونت سالمونلوز  از خوردن غذای آلوده  در اثر عفونت باکتری سالمونلا ایجاد می شود.) شود، که ممکن است با علایمی مانند گرفتگی شکم، اسهال و  استفراغ همراه باشد.

مقدار کالری بالای کره بادام زمینی ممکن است به اضافه وزن و چاقی شما منجر شود.

 

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه