ارسال به دیگران پرینت

بایدن | گاف جدید بایدن

بایدن به تمسخر گرفته شد! | آثار سوتی های وحشتناکی که میداد الان رو شد!

سریال اشتباهات گفتاری رئیس جمهوری آمریکا که مدتی است علاوه بر سلامت جسمی، سلامت مشاعر او هم نگرانی‌هایی را محافل سیاسی و اجتماعی آمریکا برانگیخته است، این بار با اشتباه گفتن تاریخ واقعه تروریستی ۶ ژانویه و به راه افتادن موجی از تمسخر در شبکه‌های اجتماعی، ادامه یافت.

بایدن به تمسخر گرفته شد! | آثار سوتی های وحشتناکی که میداد الان رو شد!

گاف جدید بایدن

تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک گزارش داد: جو بایدن روز جمعه (روز گذشته به وقت محلی) در جریان مراسم اهدای نشان به برخی از افرادی که در واقعه حمله به عمارت کنگره در ۶ ژانویه (۱۶ دی) از خود ایستادگی نشان داده بودند، تاریخ واقعه را به به اشتباه به جای ماه ژانویه، ماه جولای عنوان کرد.

شکایت بایدن از ترامپ | وسایل جامانده ات در کاخ سفید آزارم میدهد!

بنابراین گزارش بایدن در نطقی در مورد این واقعه تروریستی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیش از وی متهم به تحریک به آن شده است، گفت: اگر بتوانم برای ثانیه ای مکث کنم و فقط به شما بگویم، تاثیر آنچه که در ششم «جولای» (واقعه تروریستی حمله به عمارت کنگره در ششم جوئن ۲۰۲۱ برابر با ۱۷ دی ماه ۱۳۹۹ رخ داد) رخ داد تا چه حدی عواقب بین المللی داشت و تصور می کنم هریک شما قادرید آنرا درک کنید.

نیوزویک نوشت که این اشتباه بایدن بطور گسترده ای بخصوص از سوی برخی چهره های محافظه کار در آمریکا مورد استهزا و تمسخر قرار گرفت.

بنابراین گزارش برخی از کاربران در شبکه اجتماعی توئیتر به تمسخر پرسیده اند، مگر در ۶ جولای چه اتفاقی افتاده بود؟ و تیم یانگ(Tim Young) مفسر سیاسی و مولف آمریکایی نیز به استهزا نوشته است؛ «بله نباید واقعه ۶ جولای را فراموش کرد».

گاف شرم آور

سوتی جدید بایدن مقابل زلنسکی | بایدن باز هم مردم اوکراین و ایران را قاطی کرد + ویدئو

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: دن آرمیش (Dan Amrich) دیگر نویسنده و موزیسین آمریکایی در واکنش به این اشتباه گفتاری بایدن در حساب توئیتر خود نوشت: بله، کاملا موافقم ؛ گفتن تاریخ «۶ ژوئیه»؛ یک گاف شرم آور است.

گاف های مسبوق به سابقه بایدن

طی نزدیک به دوسال از گذشت ریاست جمهوری جو بایدن وی تاکنون به کرات مرتکب گاف های گفتاری و اختلال های رفتاری شده، که نگرانی را در میان محافل سیاسی و ا جتماعی آمریکا موجب گردیده است.

بایدن:پسرم در عراق کشته شد

یکی از این موارد باید در سخنرانی در ایالت کلورادو آمریکا مورخ ۲۱ مهر ۱۴۰۱، اشاره کرد که بایدن گفت پسرش در عراق کشته است، اما این درحالی است که بو بایدن (Beau Biden) پسر بزرگ وی که بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ میلادی در عراق خدمت می کرد، در سال ۲۰۱۵ میلادی و بر اثر ابتلا به سرطان مغز در آمریکا درگذشت.

بایدن ملت اوکراین را ملت ایران نامید

از دیگر این اشتباهات گفتاری بایدن نامیدن ملت ایران به جای ملت اوکراین بود، وی در فروردین ۱۴۰۱ هنگامی که تلاش داشت تا یک نطق حماسی برای اوکراین ایراد کند گفته بود: پوتین ممکن است کی‌یف را درمحاصره تانک ها در آورد، اما او قادر به تسخیر قلب و روح ملت ایران (منظور اوکراین) نیست؛ اظهارات وی با موج شدیدی از انتقادها مواجه شد.

دست دادن های بایدن با افراد خیالی

بایدن علاوه براشتباهات گفتاری دچار اختلال مشاعر بوده و در چند نوبت پس از اتمام سخنرانی های خود با افراد خیالی دست داد.

نشریه انگلیسی دیلی تلگراف در مورخ سوم اردیبهشت ۱۴۰۱ در گزارش عنوان کرد: بایدن روز گذشته درجریان نطقی که حدود ۳۴ دقیقه تحت عنوان «کاستن هزینه زندگی برای خانواده های آمریکایی» در «کالج گرین رویور» واقع در شهر «آبورن» (Auburn) ایالت واشنگتن ایراد کرد با فردی خیالی دست داد و تعجب حاضران را برانگیخت.

این درحالی بود که بایدن ۷۹ساله هفته قبل از آن و درجریان یک سخنرانی حدود ۴۰ دقیقه ای در«گرینزبورو»(Greensboro) ایالت کارولینای شمالی، پس از خاتمه سخنرانی با فردی خیالی دست داده بود.

درخواست کنگره برای بررسی وضعیت سلامت روان بایدن

تاکنون ۵۴ نماینده جمهوریخواه (در مجلس نمایندگان دوره قبل ) به رهبری رونی جکسون نماینده تگزاس در ۲۸ ژوئیه (۶ مرداد) نامه‌ای درخواست آزمایش سلامت روان بایدن را امضا کردند.

جمهوریخواهان نیز چنین درخواستی را در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد- تیر ۱۴۰۰) با جمع آوری ۱۳ امضا و در فوریه (بهمن- اسفند ۱۴۰۰) با جمع آوری ۳۷ امضا، ارائه کرده بودند.

اکنون به نظر می‌رسد که با شروع کار کنگره جدید، گاف ها و مساله سلامت روانی بایدن می‌تواند دوباره و با جدیت پیگیری شود.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه