ارسال به دیگران پرینت

بایدن | آمریکا

اولین واکنش آمریکا به ترور الظواهری | بایدن: ما کشتیم!

رئیس جمهور آمریکا با تایید کشته‌شدن سرکرده سازمان تروریستی القاعده در حمله پهپادی به کابل، گفت او باعث تلفات بسیار آمریکایی‌ها در حملات مختلف شده بود.

اولین واکنش آمریکا به ترور الظواهری | بایدن: ما کشتیم!

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه به ارائه توضیحاتی درباره حمله پهپادی روز یکشنبه به هدفی در کابل، پایتخت افغانستان پرداخت.
بایدن به دنبال حمله نظامی است یا ایرانِ هسته ای را میپذیرد

بایدن طی نشست خبری در کاخ سفید گفت: «أیمن الظواهری، رهبر گروه تروریستی القاعده را در افغانستان کشتیم. الظواهری باعث کشته‌شدن بسیاری از آمریکایی‌ها در حملات مختلف شده بود».
کدام یک بایدن واقعی است ؟ | تفاوت چهره بایدن در دو ویدئو جنجالی شد +ویدیو

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی درباره سرکرده القاعده اظهار داشت: «الظواهری عمیقاً در برنامه ریزی حمله یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ شرکت داشت. برای چندین دهه او مغز متفکر حملات به آمریکایی‌ها بود. او ردپایی از قتل و خشونت علیه شهروندان آمریکایی پشت سرش داشت».
ادعای بایدن درباره تلاش آمریکا برای بازگشت به برجام

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «اکنون عدالت برقرار شده است و این سرکرده تروریست‌ها دیگر وجود ندارد. مهم نیست کجا پنهان می‌شوید، اگر تهدیدی برای مردم ما باشید، ایالات متحده شما را پیدا کرده و ازبین خواهد برد».

بایدن درباره روند ردیابی الظواهری نیز توضیح داد: «جامعه اطلاعاتی ما در اوایل سال جاری الظواهری را شناسایی کرد، او به مرکز شهر کابل در افغانستان نقل مکان کرده بود. من اجازه یک حمله دقیق را دادم که او را از میدان نبرد حذف می‌کرد».

در حال تکمیل... 

 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خوب کاری بود. مرسی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه