ارسال به دیگران پرینت

پیاز | قیمت پیاز

قیمت جدید پیاز مشخص شد | پیاز کیلویی چند ؟

قیمت جدید پیاز را در ادامه خبر بخوانید آیا این محصول گران شده است ؟

قیمت جدید پیاز مشخص شد | پیاز کیلویی چند ؟

قیمت جدید پیاز را در ادامه خبر بخوانید آیا این محصول گران شده است ؟

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: هزینه تمام شده پیاز بدون احتساب هزینه برداشت و بسته بندی، ۵ تا ۹ هزارتومان است چرا که هزینه تولید بسته به بهره وری و میزان تولید در هکتار بستگی دارد.

مجتبی شادلو گفت: قانون الگوی کشت حدود ۲ تا ۳ ماه پیش ابلاغ شد که این موضوع هیچ ارتباطی به کشت تابستانه و بهاره این محصول ندارد.

به گفته او، الگوی کشت از ضروریاتی بود که در اکثر موارد به دلیل کمبود یا مازاد تولید، نظام عرضه و تقاضا برهم خورد. اما به هر حال پیاز از جمله محصولات ضروری خانوار است که مصرف آن به قشر خاصی بر نمی گردد.

برای شام یک لازانیا رژیمی درست کنید | دستور پخت لازانیا رژیمی

شادلو ادامه داد: وقتی از ۲ ماه پیش بحث کمبود پیاز مشخص شد و هر روز بحث افزایش قیمت ها را مطرح می کردند، صادرات باید محدود می شد. هرچند توزیع ذخایر پیاز و عرضه پیاز کشت پاییزه طی هفته های آتی می تواند به تعادل بازار کمک کند.

 

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با بیان اینکه پیاز قابلیت نگه داری در انبارها را ندارد، گفت: نگه داری پیاز در انبارها منجر به افزایش ضایعات می شود، اما بحث اصلی الگوی کشت است تا برخی محصولات همچون پیاز اولویت تولید قرار گیرد. اگر محصولاتی بهره وری بالا دارند، مازاد آن به بازارهای هدف باید صادر شود تا ضمن ایجاد اشتغال، ارز آوری هم داشته باشیم.

مرغ گران شد | قیمت جدید مرغ در 16 دی ماه

شادلو با بیان اینکه بازار پیاز تابع مکانیزم عرضه و تقاضاست، گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته هزینه تمام شده پیاز بدون احتساب هزینه برداشت و بسته بندی، ۵ تا ۹ هزارتومان است چرا که هزینه تولید بسته به بهره وری و میزان تولید در هکتار بستگی دارد.

 

منبع : منیبان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      صادرات بایدرونق بگیره تامشتریهای خارجی خودمونوازدست ندهیم.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه