ارسال به دیگران پرینت

سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

ثبت نام عمومی و اینترنتی سهام عدالت واقعی است ؟ | سهام عدالت به چه کسانی تعلق میگیرد

سهام عدالت به چه کسانی تعلق میگیرد در ادامه جزییات را بخوانید

ثبت نام عمومی و اینترنتی سهام عدالت واقعی است ؟ | سهام عدالت به چه کسانی تعلق میگیرد

سهام عدالت به چه کسانی تعلق میگیرد در ادامه جزییات را بخوانید

نوشت:سخنگوی کانون سهامداران عدالت گفت: هیچ گاه در رابطه با تخصیص سهام عدالت چه در گذشته و چه حال ثبت نام عمومی و اینترنتی وجود نداشته است.۱۳ آذر طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، جزییات واگذاری این سهام اعلام شد.

طبق تصویب نامه هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مکلف است در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری، نسبت به واگذاری مستقیم سهام عدالت اقدام کند.

پیش از این نیز اعلام شده بود مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

جاماندگان سهام عدالت بخوانند ؛ سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ | ثبت نام عمومی و اینترنتی کلاهبرداری است

 

 

 

سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

راضیه ذوالنوریان، مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی در رابطه با مشمولان دریافت سهام عدالت مطرح کرد: در ارتباط با کسانی که جا مانده سهام عدالت هستند، به استناد مصوبه‌ای که هیات دولت تصویب کرد، شرایط برای ما فراهم شد که در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱، کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور، سه دهک اول درآمدی جامعه و ایثارگران هستند، سهام دار سهام عدالت شوند.

سهام عدالتی که واگذاری آن به افراد در دولت قبل هم مطرح شد، اما به سرانجام نرسید و حالا با تصویب جزییات واگذاری سهام توسط هیات وزیران گویا در دولت سیزدهم در حال نزدیک شدن به مرحله عملیاتی است، اما این سهام قرار است در چه زمانی به سهامداران اختصاص پیدا کند؟

هیچ مانعی برای واگذاری سهام تا پایان سال وجود ندارد

شهبازی، نماینده مجلس در خصوص واگذاری سهام عدالت گفت: اعطای سهام عدالت علاوه بر این که خواست مردم است یکی از خواسته‌های مهم خود دولت نیز محسوب می‌شود حالا که جزییات واگذاری این سهام مصوب شده است باید دولت هرچه زودتر به آن عمل و سهام را به افراد واگذار کند و هیچ مانعی برای واگذاری آن تا پایان سال وجود ندارد.

اعطای سهامی که رئیس سازمان خصوصی سازی در رابطه با زمان واگذاری آن به مردم بیان کرد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده و بنابراین فرآیند آن امسال باید انجام شود. البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده است.

همین که خبر اعطای سهام عدالت به جاماندگان به شکل رسمی مخابره شد سئوالات زیادی برای افراد در خصوص شرایط و چگونگی دریافت این سهام ایجاد شد. بر همین اساس اکبر حیدری سخنگوی کانون سهام عدالت گفت: هیچ گاه در رابطه با تخصیص سهام عدالت چه در گذشته و چه حال ثبت نام عمومی و اینترنتی وجود نداشته است و شناسایی مشمولان بر اساس دهک های درآمدی و از طریق دستگاه های مربوط و مجموعه های مشخص انجام می شود.

اما هستند سودجویانی که از کوچک‌ترین فرصت برای کسب منفعت خود استفاده می‌کنند و اگر افراد اطلاعات و دانش کافی نداشته باشند به سادگی در دام این فرصت طلبان گرفتار می‌شوند. در خصوص برخی از اقدامات در این زمینه چند روز پیش مدیریت بازرسی و نظارت اتاق اصناف اسدآباد از ثبت نام دروغین برخی واحدهای کافی‌نت برای سهام عدالت خبر داد.

هادی نامور با بیان اینکه با وجود تأکیدات پی در پی متأسفانه شاهد ثبت نام دروغین از سوی برخی از واحدهای کافی نت سطح شهرستان برای سهام عدالت هستیم، اظهار کرد: برای تعدادی از واحدهای کافی نت و پست بانک که اقدام به تخلف و ثبت نام کذب مردم در این رابطه کرده‌اند، پرونده‌های تخلف تنظیم شده و آماده ارجاع به مراجع قانونی و ذی صلاح است.

او تاکید کرد: همشهریان و روستائیان توجه داشته باشند که در حال حاضر هیچ گونه برنامه ای از سوی دولت برای ثبت نام سهام عدالت ابلاغ نشده است.

مراجعه افراد به ادارات و سایت اینترنتی مفهومی ندارد

حیدری سخنگوی کانون سهامداران عدالت نیز در خصوص سودجویان افزود: به طور کلی مراجعه افراد به ادارات و سایت‌های اینترنتی برای ثبت نام سهام عدالت مفهومی ندارد و هرکس و در هر کجا ادعایی برای ثبت نام سهام عدالت می‌کند حتما کذب بوده و از جمله مصادیق اقدامات غیر قانونی محسوب می‌شود. مردم باید در این حوزه هوشیار باشند تا دچار کلاهبرداری و زیانی نشوند همچنین توصیه می‌شود افراد اخبار را تنها از مراجع رسمی پیگیری کنند.

به گفته مسئولان یکی از دلایل گرفتار شدن افراد در تور سودجویان، عدم اطلاعات کافی و پیگیری اخبار از مراجع غیر رسمی است بنابراین می‌طلبد مردم توجه بیشتری به این نکات داشته باشند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مجتبی ارسالی در

      تکلیف ماکه تحت پوشش هیجانیستیم چیه؟کارگرهستم.خونه ندارم.ماشین ندارم.2تابچه دارم.سهام هم ندارم

    • بدایار جاویدانه ارسالی در

      من فرزند جانباز بودم تنها پسر خانواده ۵ نفره دران زمان سن من ۲۰ سال بود به ۴ نفر از خانواده دادند به من نه

    • ناشناس ارسالی در

      بی ناموسین دیگه که بدبختی مردم شده واسه شما تفریح و پول در اوردن

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه