ارسال به دیگران پرینت

برجام | احیای برجام

پدر همسر رئیس برکنار شده بانک مرکزی: فضا غیرقابل تحمل شده!

مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلات مذاکرات احیای برجام را اغتشاگران داخلی معرفی کرد.برای اطلاع از صحبت‌های ایشان راجع به احیای برجام باما همراه باشید.

پدر همسر رئیس برکنار شده بانک مرکزی: فضا غیرقابل تحمل شده!

صحبت‌های عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درمورد مشکلات احیای برجام

مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشکلات مذاکرات احیای برجام را اغتشاگران داخلی معرفی کرد.برای اطلاع از صحبت‌های ایشان راجع به احیای برجام باما همراه باشید.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم در این مسائل دولت، مجلس و قوه قضائیه دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود؛ هم مبارزه با مفاسد جدی‌تر گرفته شود، هم جلو رانت‌خواری‌ها گرفته شود و هم به گونه‌ای باشد که آرامش بر ملت و سرمایه‌گذاران حاکم گردد. یکی از آثار ناآرامی‌ها، خروج سرمایه از کشور است و خروج سرمایه بر افزایش قیمت ارز اثر می‌گذارد.

مشروح گفت و گو با حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در پی می آید:

مستحضرید که روز چهارشنبه ریاست محترم مجلس در سفر به قم با مراجع معظم تقلید دیدار کرد. در این دیدارها، مراجع نسبت به وضعیت بد اقتصادی کشور هشدارهایی دادند و نکاتی را فرمودند. حضرتعالی ضمن تحلیل فرمایش و خواسته‌های مراجع، وضعیت بد و نامناسب اقتصادی دولت را ناشی از چه می‌دانید و چه راهکاری پیشنهاد می‌فرمایید؟

همواره مراجع بزرگوار تقلید مشکلات مردم را به دولتمردان گوشزد می‌کنند. آنان زبان مردم در مقابل مسئولان و رؤسای کشور هستند. طبعاً وقتی مراجع با رئیس مجلس هم روبه رو می‌شوند به یاد مشکلات مردم می‌افتند و تذکر می‌دهند. اقدامی که حضرات مراجع بزرگوار می‌فرمایند، بسیار به جاست.

هشدار یک جامعه‌شناس: طرح صیانت و عدم احیای برجام زمینه‌ساز تکرار اعتراضات است

اما اینکه چه باید کرد؟ حقیقت این است که ما در شرایط بدی به سر می‌بریم. از سویی تحریم‌های اقتصادی و از سوی دیگر فشارهای دیگر و افزایش افزوده شدن تحریم‌های اروپایی‌ها را شاهد هستیم؛ به دلیل اغتشاشات اخیر در کشور و برخوردهایی که با اغتشاشگران صورت گرفت، چپ و راست اروپایی‌ها ما را تحریم می‌کنند. مسائلی که از همین مقوله در کشورهای اروپایی مثل فرانسه رخ می‌دهد، کلاً مورد غفلت قرار می‌گیرد، مثل اینکه این مسائل در آنجا طبیعی و در ایران -که البته از سوی خود بیگانگان مورد حمایت قرار می‌گیرد- غیرطبیعی است و تحریم‌ها و برخوردهای آنها، موجب می‌شود که فشارهای مضاعفی بر کشور ما وارد شود. علاوه بر این، اینکه مذاکرات برجام متوقف شد و به نتیجه نرسید، فضا را به نحوی غیرقابل تحمل کرده؛ به این معنا که از لحاظ روانی هم فشارها را مضاعف کرده است. همه این‌ها دست به دست هم داده و روی نرخ تورم، ارز و کالاها اثر گذاشته است.

تدبیر دولت برای آزاد کردن نرخ ارز ترجیحی آثاری داشت، از جمله افزایش قیمت ها
وضعیت به گونه‌ای نشده که رضایت مردم به دست بیاید و مردم احساس آرامش کنند

دولت محترم هم تدابیر زیادی دارد و البته یکی از تدابیر، آزاد کردن نرخ ارز ترجیحی بود که آثاری هم داشت؛ از جمله آثار آن افزایش قیمت‌ها بود، که به تدریج سرعت افزایش قیمت‌ها روند کاهشی پیدا کرده است. وضعیت به گونه‌ای نشده که رضایت مردم به دست بیاید و مردم احساس آرامش کنند.

امیدواریم در این مسائل دولت، مجلس و قوه قضائیه دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود؛ هم مبارزه با مفاسد جدی‌تر گرفته شود، هم جلو رانت‌خواری‌ها گرفته شود و هم به گونه‌ای باشد که آرامش بر ملت و سرمایه‌گذاران حاکم گردد. یکی از آثار ناآرامی‌ها، خروج سرمایه از کشور است و خروج سرمایه بر افزایش قیمت ارز اثر می‌گذارد. به هرحال، امیدواریم که تدابیر مسئولین بتواند، مجددا آرامش را برای ملت به وجود بیاورد و نگرانی‌های مراجع بزرگوار و مردم عزیز هم برطرف شود.

نسل جوان ما در شرایطی است که برای خود آینده‌ای نمی‌بیند
همین نسل جوان و جوانان باید کشور را اصلاح کنند

پسام مهم و صریح آمریکا برای ایران | توافقات هسته ای به کجا رسید؟

به ناآرامی‌های اخیر اشاره فرمودید که برخی از جوانان در میدان حضور داشتند. از دیدگاه حضرتعالی، چند درصد از ناآرامی‌ها معطوف به گرفتاری‌ها، مشکلات و ناامیدی جوانان نسبت به آینده است؟

متأسفانه نسل جوان ما در شرایطی است که برای خود آینده‌ای نمی‌بیند. باید افراد تأثیرگذار خصوصا شخصیت‌هایی که مورد توجه نسل جوان هستند برای جوانان مایه دلگرمی باشند و امید دهند. اگر بنا باشد خدای نکرده نسل جوان ما به همین شکل ناامید باقی بماند، به صورت منفی در آینده کشور تأثیرگذار خواهد بود.

اگر بنا باشد این کشور اصلاح شود، چه کسانی باید آن را اصلاح کنند؟ همین نسل جوان و جوانان باید کشور را اصلاح کنند؛ جوانانی که تحصیل می‌کنند، دانش‌آموخته دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند و در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند به ویژه نخبگان؛ این‌ها هستند که آینده کشور را می‌سازند. خواصِ تأثیرگذار بر نسل جوان؛ خواص سیاسی و فرهنگی، و خواصی که در مسائل اجتماعی فعال هستند و به نحوی چشم و چراغ مردم و نسل جوان به حساب می‌آیند باید توضیح دهند و تبیین کنند به نحوی که برای نسل جوان ما مشخص شود که این‌گونه حوادث و فشارهای بیگانه و مشکلات داخلی که انقلاب ما با آن‌ها روبروست، چیزهایی نیست که برای اولین بار رخ داده باشد، بلکه تکرار می‌شود. آنچه که ملت ما را تاکنون توانسته سرپا نگه دارد؛ امیدواری، مقاومت، ایستادگی، سخت‌کوشی و تحمل بوده است. این‌ها را باید خواص ما تبیین کنند توضیح دهند تا ان شاءالله نسل جوان امیدوارانه و فعالانه به میدان بیایند و مشکلات برطرف شود.

فضای روانی را به گونه‌ای می‌آفریند که نرخ ارز به صورت غیرواقعی افزایش کند
باید کاری کنیم که فشارهایی که وارد می‌شود از ناحیه افکاری عمومی خنثی شود

اینکه قیمت دلار 42 هزار تومان را رد کرده، ناشی از ضعف تیم اقتصادی دولت می‌دانید یا اینکه باید فکر دیگری برای این قضیه کنند؟

پیام واضح رئیسی برای آمریکا | مذاکرات برجام پرید ؟

خبرهایی که دارم این است که دولت و بانک مرکزی تمام توان و تلاش خود را به کار می‌گیرند تا جلو رشد بی‌رویه دلار را بگیرند. البته بالا رفتن قیمت دلار، واقعیت کف بازار نیست، بلکه واقعیت، اقدامات هدایت شده و حساب شده از اطراف کشور ماست. سلیمانیه، هرات، دبی و استانبول مجموعاً در قیمت دلار تأثیرگذار هستند. از عوامل دیگر، قماری است که در عرصه ارز صورت می‌گیرد و به آن «ارز فردایی» می‌گویند، بدون اینکه ارز مبادله شود، در روز تعطیل قیمت را بالا می‌برند، معلوم است که این‌ها اقداماتی مبنی بر فشار هر چه بیشتر است.

من از تلاش‌های دولت و بانک مرکزی خبر دارم، اما فضای روانی را به گونه‌ای می‌آفریند که نرخ ارز به صورت غیرواقعی افزایش کند تا بتوانند اثر آن را بر روی شورشی که ایجاد می‌کنند، مشاهده کنند. به نظر می‌آید باید کاری کنیم که فشارهایی که وارد می‌شود از ناحیه افکاری عمومی خنثی شود و اگر خنثی نشود این گونه آثار به وجود می‌آید.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      واقعا" رئیس بانک مرکزی داماد ایشان بود و حتما" هم بر اساس لیاقت و شایسته سالاری رئیس بانک مرکزی شده بود و نه دامادی !!!!!!!!! . اقایان از خدا بترسید به خدا خیلی خیلی زودتر از انچه فکر می کنید در پیشگاه خدا جوابگو خواهید شد .

    • ناشناس ارسالی در

      برای اکثر مردم غیر قابل تحمل شده.چرا نمیگید بلد نیستیم کشور رو اداره کنیم.

    • ناشناس ارسالی در

      فکر کردم راه حل می خ اد بده حرف مفت احمق 4روز

    • ناشناس ارسالی در

      سرسفره ملت نشستن فک وفامیل باهم مشغول بخور بخور دو قرت ونیمشونم باقیه... کثافتای مفتخور دزد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه