ارسال به دیگران پرینت

کتاب | کتاب های مناسب دختران

کتاب هایی که هر دختری قبل از 18 سالگی باید بخواند!

امروزه زنان سرزمین ایران و به طور کلی در سراسرجهان به دلیل زن بودن، با آسیب‌های بسیاری مواجه هستند. البته بسیاری از این آسیب‌ها، به خاطر باور‌های غلط یا اشتباهی است که؛ در جامعه وجود دارد.

کتاب هایی که هر دختری قبل از 18 سالگی باید بخواند!

کتاب های مناسب دختران

امروزه زنان سرزمین ایران و به طور کلی در سراسرجهان به دلیل زن بودن، با آسیب‌های بسیاری مواجه هستند. البته بسیاری از این آسیب‌ها، به خاطر باور‌های غلط یا اشتباهی است که؛ در جامعه وجود دارد. این باور‌های اشتباه، زنان را از رسیدن به موفقیت باز خواهد داشت. بنابراین این عزیزان برای به دست آوردن موفقیت، چاره‌ای جر مطالعه کتاب ندارند. زیرا کتاب، منبع الهام بخش برای رسیدن به موفقیت این عزیزان بوده و لیست کتابی که هر دختری باید بخواند تا به درجات عالی موفقیت برسد بسیار حائز اهمیت است.

کتابی که هر دختری باید بخواند

کتابی که هر دختری باید بخواند

لحظه صعود از ملیندا گیتس

ملیندا گیتس همسر بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت با نوشتن کتاب لحظه صعود درباره قدرت زنان با ما صحبت خواهد کرد. در این کتاب بیان شده است که، زنان چگونه می‌توانند چهره جهان را تغییر دهند. البته خانم گیتس در کتاب خود قبل از صحبت درباره چگونگی این تغییر، از نحوه اثرگذاشتن زنان صحبت کرده است.

در کتاب لحظه صعود درباره زنان بسیاری با شرایط زندگی مختلف و متنوع، با ساختاری داستانی پرداخته شده است. لحظه صعود در لیست کتابی که هر دختری باید بخواند حضور داشته و  خانم گیتس تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا در رابطه توانمندسازی زنان و تغییر دنیا به واسطه آن‌ها، بپردازد. بسیاری از افراد در سراسر دنیا، درباره این کتاب صحبت کرده‌اند. یکی از مشهور‌ترین آن‌ها، باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، بوده و او درباره کتاب لحضه صعود، بیان داشته است که:

«کتابی با داستان‌های الهام‌بخش از کسانی که ملیندا در سراسر جهان با آن‌ها ملاقات داشته و دید ما را نسبت به مسائلی مانند ازدواج کودکان و نابرابری‌های جنسیتی در محیط‌های کاری بهبود می‌بخشد.»

لحظه صعود- کتابی که هر دختری باید بخواند

لحظه صعود- کتابی که هر دختری باید بخواند

زنان کوچک نوشته آل‍ک‍وت‌، ل‍وئ‍ی‍زا م‍ی‌

از شاخص‌ها و ویژگی‌های اصلی داستان زنان کوچک تلاش، ‌امید، ازخودگذشتگی و کنارهم‌بودن است. این کتاب، بدون شک افراد را با دنیای ناب دخترانه و زنانه آشنا خواهد کرد. البته وجود روایتی بسیار باورپذیر و مؤثر نیز، در باورپذیر بودن دنیا زنان و دختران نقش دارند. در صورت مطالعه کتاب زنان کوچک، خانم‌ها به فکر فرو خواهند رفت. با مطالعه این کتاب جذاب، بسیاری متوجه جایگاه زنان و تأثیر آن‌ها بر جامعه خواهند شد.

با نقش زن در خانواده در جایگاه مادر، خواهر و دختر آشنا شده و اطلاع پیدا خواهند کرد که، تا چه حد زن به جسارت و استقلال نیاز دارد. بدون شک خواندن این کتاب افراد را با ابعاد لطیف و البته قدرتمند زن بیش از گذشته آشنا خواهد کرد. از این رو با خرید کتاب زنان کوچک و قرار دادن آن در لیست کتابی که هر دختری باید بخواند، به پرورش قدرت شخصیت دختر خود کمک کنید.

زنان کوچک کتابی که هر دختری باید بخواند

زنان کوچک کتابی که هر دختری باید بخواند

سرگذشت ندیمه، کتابی که هر دختری باید بخواند

کتاب فوق‌العاده سرگذشت ندیمه درباره اثرات جنگ، به شکل مستقیم و غیر مستقیمی که بر یک خانواده گذشته است؛ پرداخته و این امر را، به زیبایی هرچه تمام بیان داشته است. بدون شک زیبا‌ترین توصیف در رابطه با کتاب سرگذشت ندیمه، توضیحات پشت‌جلد کتاب است.

«افراد ندیمه‌ای است در حکومت جلید. او اجازه دارد روزی یک بار برای خرید در بازار از خانه فرمانده و همسرش خارج شود؛ بازاری که در آن تصاویر جای کلمات را گرفته‌اند، زیرا زنان دیگر حق خواندن ندارند. ندیمه ماهی یک بار به بستر می‌رود و دعا می‌کند که از فرمانده آبستن شود، چون در عصری که زادوولد کاهش یافته، ارزش افراد و سایر ندیمه‌ها فقط به بارآوری رحم آنهاست. افرد سال‌های پیش را به خاطر دارد؛ روزگاری که با همسرش، لوک، زندگی می‌کرد و با او نرد عشق می‌باخت؛ ایامی که با دخترش بازی و از او مراقبت می‌کرد؛ آن روز‌ها که شغلی داشت و درآمدی، و از حق آموختن بهره‌مند بود. ولی حالا همه‌چیز بر باد رفته.»

روزنامه واشنگتن‌پست، طی یک سرمقاله درباره این کتاب نوشته است:

«سرگذشت ندیمه رمانی است آمیخته به طنز، هراس و هشدار که از آمیزش تیره‌و تار سیاست و روابط زن و مرد به‌طرزی هنرمندانه پرده برمی‌دارد. رمان اتوود به لحاظ تخیل آینده‌نگرش از جهاتی، کتاب ۱۹۸۴ اثر اورول را به خاطر می‌آورد.»

لیست بهترین کتابی که هر دختری باید بخواند

لیست بهترین کتابی که هر دختری باید بخواند

خودت باش دختر

اگرچه «خودت باش دختر» صرفاً به عنوان، تیتر اصلی کتاب استفاده شده است، اما در همین جمله کوتاه، سخنان‌های بسیاری پنهان شده است. برای آشنایی با مفهوم و محتوا کتاب، خواندن جمله «خودت باش دختر» کافی خواهد بود. این کتاب به بیان دروغ‌هایی پرداخته است که، با فشار به جامعه زنان تحمیل شده‌اند. نویسنده کتاب خانم هالیس، تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا به مخاطبان کتاب بگوید: خودت را پیدا کن و قدرش را بدان. از خودت مراقبت کن و با خود واقعیت به زندگی ادامه بده.

افرا با مطالعه کتاب خودت باش دختر، مفهوم ارزشمند واقعی‌بودن برای دختران تداعی خواهد شد. از جمله مفاهیمی که در کتاب درباره زنان، بیان شده است؛ عبارت هستند از:

  • آشنایی با واقعیت دوست‌داشتنی و ارزشمند زن
  • عدم وابستگی ارزش زن به تبلیغات و مد روز

خوانندگان کتاب خودت باش دختر، با مطالعه آن حس آرامش و باور را در خود احساس خواهند کرد. از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر، کتاب خودت باش دختر بوده و بدون شک برای دختران موفق کتاب خانم ریچل هالیس، بهترین گزینه است. نویسنده در زندگی با سختی‌های زیادی مواجه شده است؛ اما دوباره توانست طلوع خورشید را ببیند.

ریچل از راز‌های موفقیت خود را در زمینه‌های مختلف صحبت کرده و مطمئناً مطالعه کتاب می‌تواند، نقطه عطفی در زندگی تمام دختر‌ها باشد. خودت باش دختر به دختر‌ها کمک خواهد کرد تا ارزش‌های درونی خود را کشف کنند. البته امکان به دست آوردن جایگاه خود را، در یک جامعه مردسالار را نیز خواهند داشت.

خودت باش دختر کتابی که هر دختری باید بخواند

خودت باش دختر کتابی که هر دختری باید بخواند

تغییر مسیر، کتابی که هر دختری باید بخواند

نویسنده کتاب «تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت»، یکی از بانوان ارشد فیس‌بوک است. تمرکز و هدف اصلی کتاب، بیشتر بر آینده کاری و شغلی زنان پرداخته و البته این کتاب برای مدیران و همسران خانم‌ها نیز، مفید خواهد بود. زیرا درک بهتری از زندگی کاری زنان را، به مخاطب ارائه خواهد داد. در کتاب از زنی سخن گفته شده است که، در بیرون از خانه فردی موفق هستند.

البته آن‌ها توانسته‌اند، نقش بیرونی خود را در کنار نقش زن‌بودن به‌خوبی مدیریت کنند. نویسنده کتاب تغییر مسیر خانم شریل نیاز زن را، در نترسیدن و خطر کردن دانسته است. ‌ایشان بر این باور، معتقد هستند که؛ زن باید بتواند مستقل باشد. همچنین او باید بدون هراس برای آینده خود، تلاش و سعی کند.

تغییر مسیر کتابی که هر دختری باید بخواند

تغییر مسیر کتابی که هر دختری باید بخواند

حباب شیشه

کتاب حباب شیشه را، باید زندگی‌نامه خود نوشت از سیلویا پلات شاعر آمریکایی معرفی کرد. او رنج‌ها و شرایط زندگی سخت خود در گذشته دور را، بسیار زیبا به نگارش درآورده است. البته از نام‌های مستعار برای افراد و مناطق استفاده کرده و حتی رمان حباب شیشه‌ای، بار اول با نام مستعار نویسنده منتشر شد. مخاطب به واسطه مطالعه کتاب حباب شیشه، با جزئیاتِ زندگی زنی شاعر و محروم در میان دنیایی از محدودیت‌ها آشنا خواهد شد.

البته تمام این محدودیت‌ها در نهایت، به موفقیت ختم خواهند شد. با وجود تلخ بودن فضا کلی کتاب، مخاطب را به‌شدت درگیر داستان و موضوع خود خواهد کرد. در بخش کوتاهی از این کتاب، آمده است:

«نمی‌دانستم چرا می‌خواهم گریه کنم؛ ولی همین قدر میدانستم که اگر کسی از نزدیک به من نگاه می‌کرد یا با من حرف میزد، اشک‌هایم از چشمانم جاری می‌شد و بغضم در گلویم می‌ترکید و یک هفته تمام گریه می‌کردم. می‌توانستم تلاطم و لبریزشدن اشک را در خودم حس کنم؛ مثل لیوان آبی که لبریز است و در محل ناآرامی قرار دارد.»

کتاب راز دختران موفق نوشته کارا الویل لیبا

کتاب راز دختران موفق، اثری نوشته ی کارا الویل لیبا است که اولین بار در سال 2015 به انتشار رسید. «خرد را باید با دیگران شریک شد. پس بیایید چیزهایی که آموخته ایم را با هم شریک شویم تا یکدیگر را بهبود بخشیم. بیایید یکدیگر را بسازیم. بیایید توانایی هایمان را شکوفا کنیم و حکومت کردن بر جهان را آغاز نماییم.» این کتاب جذاب و روح بخش، نقشه ی راهی برای زنان کارآفرین و شاغل است.
الویل لیبا در این اثر به شما چگونگی ساختن شرکتی چندمیلیون دلاری را نمی آموزد. خبری از آموزش سیستم های مالی نیز نیست. در عوض، کتاب راز دختران موفق به شما یاد می دهد که چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، «چرایی» و دلیل واقعی اهدافتان را دوباره ارزیابی کنید، از شر حسادت ها خلاص شوید و در نهایت، قدرت برقراری ارتباط را بیاموزید.
کتاب راز دختران موفق کتابی که هر دختری باید بخواند

کتاب راز دختران موفق کتابی که هر دختری باید بخواند

تکه ای از کتاب راز دختران موفق

همان گونه که بیانسه در یکی از ترانه هایش با نام «دختران» می گوید: «چه کسی دنیا را به حرکت در می آورد؟ دختران!» من از شما می پرسم: چه کسی می تواند با حرف او مخالفت کند؟ زنان امروز بسیار قوی تر و مستقل تر از همیشه هستند. در حقیقت، شمار زنان صاحب کسب و کار از سال ۱۹۹۷، افزایش ۶۸ درصدی داشته و جالب اینجاست که بیش از ۱/۹ میلیون از این کسب و کارها از سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده اند. «این رقم حیرت آور است!»، نه تنها اثبات می کند که ما توفیق را یک لقمه چپ می کنیم، بلکه نشان می دهد که توان زنان کارآفرین برای کسب پیروزی بی نهایت است.
 
خب پس قضیه چیست؟ و از همه مهم تر، چگونه می توان به این وضعیت جهنمی پایان داد؟ نخستین چیزی که می خواهم در این کتاب به شما بیاموزم، آن قدر اهمیت دارد که آن را آویزه گوشتان خواهید کرد یا با یک ماژیک رنگ روشن صورتی جیغ، آن را مشخص می کنید. این تغییر نگرش قدرتمند تغییردهنده بازی و تخته جهشی به سوی پیروزی است. پس، سراپا گوش باشید! به جرئت می گویم که توانایی شما در رسیدن به خواسته هایتان نامحدود است. امکانات شما بی نهایت است و شما قدرت را آن دارید که زندگی و کسب و کار رویایی خود را محقق سازید. شما باید در درون خود جایی را بیابید که در آنجا همه چیز شدنی است.
 
حاضرم با شما سر یک کیف گران قیمت مارک شانل شرط ببندم که حتی اگر زیر مطلب او تعریف و تمجید بنویسید و به او تبریک بگویید، باز هم حسادت جایی در اعماق وجودتان ریشه می دواند. و این موضوع طبیعی است. طبیعی بودنش به این دلیل است که ما شرطی شده ایم به این که فکر کنیم اگر کسی چیزی دارد، پس مقدار کمتری برای ما باقی مانده است و تا زمانی که چنین باوری داریم، همین مسئله را در زندگی خود می بینیم.

کتاب تحصیلکرده از تارا وستوور

کتاب تحصیلکرده شرح حال زندگی نویسنده و تاریخ‌نگار آمریکایی به نام تارا وستور است. سارا در یک خانواده بهشدت متعصب و مذهبی به دنیا آمد. پدر و مادرش نه تنها دولت و حتی درمان پزشکی را قبول نداشتند؛ بلکه حتی برای فرزندان خود شناسنامه هم نگرفته بودند. در این رمان نحوه پیشرفت و فارغ‌التحصیل شدن سارا را درچنین شرایطی دنبال خواهید کرد. او بعد از پشت سر گذاشتن بیماری‌اش موفق شد از دانشگاه کمبریج مدرک دکتری بگیرد. هنگام انتخاب کتاب برای دختران موفق، این اثر را فراموش نکنید.

کالکشن 8 جلدی آنی شرلی نوشته ال مونتگمری

جلدی آنی شرلی نوشته ال مونتگمری نیاز به معرفی و تعریف نداشته و در لیست برترین کتابی که هر دختری باید بخواند حضور دارد. او دخترکی کک و مکی با موهای سرخ است که در یتیمخانه بزرگ شده و بسیار باهوش است. کتاب‌های آنی شرلی یک مجموعه جذاب و هشت جلدی به قلم ال مونتگمری می‌باشد که تاکنون به زبان‌های بسیاری ترجمه شده است. بله، آنی شرلی از محبوبترین رمان‌های دنیا به حساب می‌آید که نوجوانان دختر می‌توانند از خواندن آن لذت ببرند.

کالکشن 8 جلدی آنی شرلی کتابی که هر دختری باید بخواند

کالکشن 8 جلدی آنی شرلی کتابی که هر دختری باید بخواند

کتاب وقتی زنان بخواهند اثر گریس بانی

کتاب وقتی زنان بخواهند، اثری نوشته ی گریس بانی است که نخستین بار در سال 2016 به چاپ رسید. زنان در سراسر جهان، روحیه ی کارآفرینی را به آغوش کشیده اند و در حال خلق کسب و کارهای خلاق هستند. این کتاب جذاب، به بیش از صد نفر از این زنان تأثیرگذار و جریان آفرین از همه ی سنین، نژادها، پیشینه ها و صنعت ها می پردازد. این مصاحبه ها که پر از توصیه های کاربردی و الهام بخش هستند.
 
عوامل کلیدی موفقیت را با جزئیات شرح می دهند، بر اهمیت آیین های روزانه (مثل مدیتیشن و ایجاد فهرستی از کارها) تأکید می کنند، و اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار نسل آینده ی زنان کارآفرین و خلاق قرار می دهند. علاوه بر این ها، تصاویری بدیع و الهام بخش از این بانوان در محل کار، در کتاب وقتی زنان بخواهند، گنجانده شده است.
 

تکه ای از کتاب وقتی زنان بخواهند، کتابی که هر دختری باید بخواند

به عنوان یک زن، به عنوان یک طراح با یک شغل غیرمعمول و به عنوان یک آدم باملاحظه و مهربان باید بگویم که معمولا به همه چیز جواب مثبت می دهم. دوست دارم همه را راضی نگه دارم، حسابی کار کنم و همه خوشحال باشند. اما اگر زمانی طولانی این کار را ادامه بدهی، می شکنی، چون یادت می رود که باید از خودت مراقبت کنی. تازگی ها یاد گرفته ام بگویم «نه»، اول به عنوان یک مادر، بعد هم به عنوان یک عضو باتجربه از جامعه ی طراحی. «نه» خیلی قدرت دارد. وقتی بتوانی بگویی «نه»، ارزش پیدا می کنی. یاد گرفته ام که وقتی به بعضی از شغل ها و بعضی از جنبه های زندگی ام می گویم «نه»، زندگی ام متعادل تر می شود و حتی بعضی وقت ها زود پشت سرش پیشنهادهای ارزشمندتری به من می شود.
 
برنده ها، بازنده هایی هستند که دوباره برخاستند.
 
موفقیت زمانی اتفاق می افتد که «آمادگی» با «فرصت» همراه می شود.
 

بابا لنگ دراز اثر جین وبستر

بابا لنگ دراز نوشته جین وبستر رمانی کلاسیک است که اولین بار در سال ۱۹۱۲ منتشر شد. همچنین مشهورترین اثر جین وبستر، نویسنده آمریکایی بشمار می‌رود که طرفداران زیادی درسراسر دنیا دارد. این کتاب داستان دختری یتیم به اسم جودی آبوت می‌باشد که کالج تحصیل می‌کند. این دختر همیشه برای خیر ثروتمندی که او را به دانشگاه فرستاده؛ اما تا به حال او را ندیده است نامه می‌نویسد. خواندن این کتاب برای دختران موفق توصیه شده و در زمره کتابی که هر دختری باید بخواند حضور دارد.

شرمنده نباش دختر

نویسنده معروف خانم هالیس، کتابی تحت عنوان «شرمنده نباش دختر» را به نگارش درآورده‌اند. البته در این کتاب اهداف و آرزو‌های دختران، بیشتر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند. در کتاب دیگر‌ ایشان به نام خودت باش دختر، نویسنده زنان و دختران را به کمک خودشناسی به خود واقعی برگردانده و اما در کتاب شرمنده نباش دختر، از بی‌نهایت‌بودن مرز آرزو‌ها و رؤیا‌ها سخن خواهد گفت.

بدون تردید شک به رؤیا‌ها و محدودیت‌های فکری دختران، به باور‌های نادرست بر خواهد گشت؛ زیرا این باور‌ها، آرزو‌ها و رؤیا‌ها را جنسیتی کرده‌اند. باور‌هایی مانند اینکه دختر نمی‌تواند خلبان باشد، زن نمی‌تواند پلیس باشد، زن نمی‌تواند دانشمند و پژوهشگر باشد. در کتاب شرمنده نباش دختر خانم هالیس، بیان خواهد کرد که؛ رؤیا‌ها حد و مرزی ندارند.

دختر‌ها می‌توانند هر رؤیایی را که در سر دارند، باور کنند؛ برای آن بجنگند تا آن را به دست آورند. بدون شک مطالعه این کتاب، جسارت درونی را در ضمیر آشنای هر زنی زنده خواهد کرد. همچنین به او کمک خواهد کرد تا بیشتر و جدی‌تر برای رؤیا‌هایش تلاش کند.

کتاب همسر مناسب شما کیست؟ اثر لیزا استدمن

اگر در موقعیتی میان عذاب از گذشته و آینده پر از سعادت قرار گرفته اید این کتاب برای شما نوشته شده است. مهم نیست که چند سال دارید ، اگر مجرد هستید- برای اولین بار یا چندمین بار – این کتاب برای شما نوشته شده است. به طور کلی،‌ حرکتمان را از این حقیقت تلخ و شیرین شروع می‌کنیم که مرد نامناسب، انتخاب خوبی برای ازدواج نیست و بعد راه‌مان را به سمت آینده با شکوه شما ادامه می‌دهیم.
 
آینده‌ای که در آن با زندگی در کنار همسری مناسب به تقدیر دلخواهتان خواهید رسید. شاید تصمیم بگیرید که برای همیشه مجرد بمانید. شاید هم بخواهید که از بین انتخاب‌های مختلف‌تان شریکی به‌راستی مناسب برای زندگی خود پیدا کنید(یعنی همسر مناسب) این کتاب به دنبال این نیست که نفر بعدی کیست؟ ( گرچه خودتان در طی مسیر به جواب این سوال می‌رسید.) موضوع مهم تر این که مسیری هیجان انگیز برای تغییر زندگی و نشان‌دادن آینده است.
همسر مناسب شما کیست؟ کتابی که هر دختری باید بخواند

همسر مناسب شما کیست؟ کتابی که هر دختری باید بخواند

بخشی از کتاب همسر مناسب شما کیست؟ کتابی که هر دختری باید بخواند

لازم نیست با مردان بدرفتار شوید. حالا که متوجه شوید موقع قرار ملاقات از رفتار چه نوع زن هایی پرهیز کنید، باید این را هم یاد بگیرید که سراغ چه مردهایی نروید. تا به حال، با این سوال مواجه بوده اید که چرا تلاش شما برای پیدا کردن همسر رویایی با بازنده ها، بازیگر ها و بچه ننه ها ختم می شود، اما از حالا به بعد، به دلیل مطالب روشنگرانه ای که در این فصل می خواهید، نتیجه ی تلاش های تان بهتر خواهد شد. وقتی بتوانید مردانی را که وقت شما را تلف می کنند و مانع پیشرفت شما هستند، شناسایی کنید و تشخیص دهید موقعیت همسری مناسب را ندارند، آن گاه می توانید به سرعت و به راحتی از آن ها دوری و پرهیز کنید و در نهایت راه را فقط برای ورود همسر مناسب همواره سازید.

«داستان من» اثر مرلین مونرو

کتاب زندگی خانم مونرو، نماد جنسی و زیبایی در سینمای آمریکا به زبان خود او است. البته روایتی تلخ و شیرین از زندگی زنی است که؛ پس از گذراندن روز‌های بسیار سخت، به شهرت و محبوبیتی باورنکردنی رسید. خانم مونرو بازیگر جذاب آمریکایی، پس از مدتی فعالیت در صنعت مد وارد عرصه بازیگری شد. البته‌ایشان در هر دو عرصه مد و بازیگری، خوش درخشید. بنیاد گلدن گلوب در سال ۱۹۶۲ خانم مونرو بازیگر سینما را، یکی از محبوب‌ترین بازیگران دنیا معرفی کرد

مرلین مونرو سال‌های بسیاری را در فقر مطلق سپری کرد، اما در این بین چیزی که بیش از هر چیز او را عمیقاً ناراحت کرد؛ تنهایی بود. حس تنهایی که حتی در اوج شهرت و محبوبیت، با خود داشت. بدون شک خلأ‌های دوران کودکی او، در شکل‌گیری شخصیت و رفتار‌های غیرطبیعی خانم مونرو در بزرگسالی مؤثر بودند. تصویری که در ذهن همگان از این خانم وجود دارد، یک زن بی‌بند و بار است؛ در صورتی که مخاطب با خواندن «داستان من» متوجه زوایای شخصیت این هنرپیشه و زندگی سخت او خواهد شد.

داستان من مرلین مونرو کتابی که هر دختری باید بخواند

داستان من مرلین مونرو کتابی که هر دختری باید بخواند

غرور و تعصب، کتابی که هر دختری باید بخواند

کتاب غرور و تعصب را باید، در طبقه‌بندی ادبیات کلاسیک جهان قرار داد. البته این کتاب جذاب به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده و روایت‌گر داستان زیبایی است که، مخاطبان را به انگلستان خواهد برد. همچنین مخاطبان را با رسوم و قواعد دست و پاگیر اما جذاب انگلیسی آشنا خواهد کرد. داستان کتاب در رابطه با، زندگی خواهر‌های خانواده بنت بوده و درباره تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر، صحبت خواهد کرد.

همچنین مادری که به جز شوهر دادن دختر‌ها، هیچ نظر یا عقیده ندارد. اما دختران در زندگی، به دنبال عشق هستند؛ نه صرفاً ازدواجی که آن‌ها را از بی‌پولی، نجات دهد. این نکته را از یاد نباید برد که خانم جین آستین در این کتاب، از ازدواج و تشکیل خانواده صحبت کرده است؛ اما این نویسنده توان‌مند با نوشتن این کتاب، کمک بسیاری به دیده شدن زنان کرد؛ زنانی که در آن زمان، جامعه نقشی به جز خانه‌داری و به دنیا آوردن فرزند برای آن‌ها متصور نبود.

غرور و تعصب کتابی که هر دختری باید بخواند

غرور و تعصب کتابی که هر دختری باید بخواند

بهترین کتابی که هر دختری باید بخواند مناسب خرید کادو تولد، هدیه روز دختر

همه انسان‌ها به ویژه خانم‌ها در این روزگار سخت، برای رسیدن به آرزو‌ها و اهداف باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند. بدون شک در این بین، برخی از باور‌های غلط راه رسیدن به موفقیت را سد خواهد کرد. برای برداشتن این موانع، مطالعه و خواندن کتاب را باید راهکار مناسبی دانست. بدون شک دختران با مطالعه کتاب‌های مانند خودت باش دختر یا تغییر مسیر، در کنار تلاش‌های خود موفق خواهند شد.امروزه زنان سرزمین ایران و به طور کلی در سراسرجهان به دلیل زن بودن، با آسیب‌های بسیاری مواجه هستند. البته بسیاری از این آسیب‌ها، به خاطر باور‌های غلط یا اشتباهی است که؛ در جامعه وجود دارد. این باور‌های اشتباه، زنان را از رسیدن به موفقیت باز خواهد داشت. بنابراین این عزیزان برای به دست آوردن موفقیت، چاره‌ای جر مطالعه کتاب ندارند. زیرا کتاب، منبع الهام بخش برای رسیدن به موفقیت این عزیزان بوده و لیست کتابی که هر دختری باید بخواند تا به درجات عالی موفقیت برسد بسیار حائز اهمیت است.

در این مقاله اختصاصی و ویژه از سوی بلاگ فابینو، به معرفی چند کتابی که دختران و زنان باید بخوانند؛ پرداخته‌ایم. ‌امیدواریم با مطالعه و الهام گرفتن از این کتاب‌ها، زندگی این عزیزان در مسیر موفقیت قرار بگیرید. در صورت علاقه از پست‌های سایت بوفچه نیز، دیدن کنید و در ادامه با بهترین کتابی که هر دختری باید بخواند همراه ما باشید.

کتابی که هر دختری باید بخواند

کتابی که هر دختری باید بخواند

لحظه صعود از ملیندا گیتس

ملیندا گیتس همسر بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت با نوشتن کتاب لحظه صعود درباره قدرت زنان با ما صحبت خواهد کرد. در این کتاب بیان شده است که، زنان چگونه می‌توانند چهره جهان را تغییر دهند. البته خانم گیتس در کتاب خود قبل از صحبت درباره چگونگی این تغییر، از نحوه اثرگذاشتن زنان صحبت کرده است.

در کتاب لحظه صعود درباره زنان بسیاری با شرایط زندگی مختلف و متنوع، با ساختاری داستانی پرداخته شده است. لحظه صعود در لیست کتابی که هر دختری باید بخواند حضور داشته و  خانم گیتس تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا در رابطه توانمندسازی زنان و تغییر دنیا به واسطه آن‌ها، بپردازد. بسیاری از افراد در سراسر دنیا، درباره این کتاب صحبت کرده‌اند. یکی از مشهور‌ترین آن‌ها، باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، بوده و او درباره کتاب لحضه صعود، بیان داشته است که:

«کتابی با داستان‌های الهام‌بخش از کسانی که ملیندا در سراسر جهان با آن‌ها ملاقات داشته و دید ما را نسبت به مسائلی مانند ازدواج کودکان و نابرابری‌های جنسیتی در محیط‌های کاری بهبود می‌بخشد.»

لحظه صعود- کتابی که هر دختری باید بخواند

لحظه صعود- کتابی که هر دختری باید بخواند

زنان کوچک نوشته آل‍ک‍وت‌، ل‍وئ‍ی‍زا م‍ی‌

از شاخص‌ها و ویژگی‌های اصلی داستان زنان کوچک تلاش، ‌امید، ازخودگذشتگی و کنارهم‌بودن است. این کتاب، بدون شک افراد را با دنیای ناب دخترانه و زنانه آشنا خواهد کرد. البته وجود روایتی بسیار باورپذیر و مؤثر نیز، در باورپذیر بودن دنیا زنان و دختران نقش دارند. در صورت مطالعه کتاب زنان کوچک، خانم‌ها به فکر فرو خواهند رفت. با مطالعه این کتاب جذاب، بسیاری متوجه جایگاه زنان و تأثیر آن‌ها بر جامعه خواهند شد.

با نقش زن در خانواده در جایگاه مادر، خواهر و دختر آشنا شده و اطلاع پیدا خواهند کرد که، تا چه حد زن به جسارت و استقلال نیاز دارد. بدون شک خواندن این کتاب افراد را با ابعاد لطیف و البته قدرتمند زن بیش از گذشته آشنا خواهد کرد. از این رو با خرید کتاب زنان کوچک و قرار دادن آن در لیست کتابی که هر دختری باید بخواند، به پرورش قدرت شخصیت دختر خود کمک کنید.

زنان کوچک کتابی که هر دختری باید بخواند

زنان کوچک کتابی که هر دختری باید بخواند

سرگذشت ندیمه، کتابی که هر دختری باید بخواند

کتاب فوق‌العاده سرگذشت ندیمه درباره اثرات جنگ، به شکل مستقیم و غیر مستقیمی که بر یک خانواده گذشته است؛ پرداخته و این امر را، به زیبایی هرچه تمام بیان داشته است. بدون شک زیبا‌ترین توصیف در رابطه با کتاب سرگذشت ندیمه، توضیحات پشت‌جلد کتاب است.

«افراد ندیمه‌ای است در حکومت جلید. او اجازه دارد روزی یک بار برای خرید در بازار از خانه فرمانده و همسرش خارج شود؛ بازاری که در آن تصاویر جای کلمات را گرفته‌اند، زیرا زنان دیگر حق خواندن ندارند. ندیمه ماهی یک بار به بستر می‌رود و دعا می‌کند که از فرمانده آبستن شود، چون در عصری که زادوولد کاهش یافته، ارزش افراد و سایر ندیمه‌ها فقط به بارآوری رحم آنهاست. افرد سال‌های پیش را به خاطر دارد؛ روزگاری که با همسرش، لوک، زندگی می‌کرد و با او نرد عشق می‌باخت؛ ایامی که با دخترش بازی و از او مراقبت می‌کرد؛ آن روز‌ها که شغلی داشت و درآمدی، و از حق آموختن بهره‌مند بود. ولی حالا همه‌چیز بر باد رفته.»

روزنامه واشنگتن‌پست، طی یک سرمقاله درباره این کتاب نوشته است:

«سرگذشت ندیمه رمانی است آمیخته به طنز، هراس و هشدار که از آمیزش تیره‌و تار سیاست و روابط زن و مرد به‌طرزی هنرمندانه پرده برمی‌دارد. رمان اتوود به لحاظ تخیل آینده‌نگرش از جهاتی، کتاب ۱۹۸۴ اثر اورول را به خاطر می‌آورد.»

لیست بهترین کتابی که هر دختری باید بخواند

لیست بهترین کتابی که هر دختری باید بخواند

خودت باش دختر

اگرچه «خودت باش دختر» صرفاً به عنوان، تیتر اصلی کتاب استفاده شده است، اما در همین جمله کوتاه، سخنان‌های بسیاری پنهان شده است. برای آشنایی با مفهوم و محتوا کتاب، خواندن جمله «خودت باش دختر» کافی خواهد بود. این کتاب به بیان دروغ‌هایی پرداخته است که، با فشار به جامعه زنان تحمیل شده‌اند. نویسنده کتاب خانم هالیس، تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا به مخاطبان کتاب بگوید: خودت را پیدا کن و قدرش را بدان. از خودت مراقبت کن و با خود واقعیت به زندگی ادامه بده.

افرا با مطالعه کتاب خودت باش دختر، مفهوم ارزشمند واقعی‌بودن برای دختران تداعی خواهد شد. از جمله مفاهیمی که در کتاب درباره زنان، بیان شده است؛ عبارت هستند از:

  • آشنایی با واقعیت دوست‌داشتنی و ارزشمند زن
  • عدم وابستگی ارزش زن به تبلیغات و مد روز

خوانندگان کتاب خودت باش دختر، با مطالعه آن حس آرامش و باور را در خود احساس خواهند کرد. از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال‌های اخیر، کتاب خودت باش دختر بوده و بدون شک برای دختران موفق کتاب خانم ریچل هالیس، بهترین گزینه است. نویسنده در زندگی با سختی‌های زیادی مواجه شده است؛ اما دوباره توانست طلوع خورشید را ببیند.

ریچل از راز‌های موفقیت خود را در زمینه‌های مختلف صحبت کرده و مطمئناً مطالعه کتاب می‌تواند، نقطه عطفی در زندگی تمام دختر‌ها باشد. خودت باش دختر به دختر‌ها کمک خواهد کرد تا ارزش‌های درونی خود را کشف کنند. البته امکان به دست آوردن جایگاه خود را، در یک جامعه مردسالار را نیز خواهند داشت.

خودت باش دختر کتابی که هر دختری باید بخواند

خودت باش دختر کتابی که هر دختری باید بخواند

تغییر مسیر، کتابی که هر دختری باید بخواند

نویسنده کتاب «تغییر مسیر: زنان، شغل و میل به پیشرفت»، یکی از بانوان ارشد فیس‌بوک است. تمرکز و هدف اصلی کتاب، بیشتر بر آینده کاری و شغلی زنان پرداخته و البته این کتاب برای مدیران و همسران خانم‌ها نیز، مفید خواهد بود. زیرا درک بهتری از زندگی کاری زنان را، به مخاطب ارائه خواهد داد. در کتاب از زنی سخن گفته شده است که، در بیرون از خانه فردی موفق هستند.

البته آن‌ها توانسته‌اند، نقش بیرونی خود را در کنار نقش زن‌بودن به‌خوبی مدیریت کنند. نویسنده کتاب تغییر مسیر خانم شریل نیاز زن را، در نترسیدن و خطر کردن دانسته است. ‌ایشان بر این باور، معتقد هستند که؛ زن باید بتواند مستقل باشد. همچنین او باید بدون هراس برای آینده خود، تلاش و سعی کند.

تغییر مسیر کتابی که هر دختری باید بخواند

تغییر مسیر کتابی که هر دختری باید بخواند

حباب شیشه

کتاب حباب شیشه را، باید زندگی‌نامه خود نوشت از سیلویا پلات شاعر آمریکایی معرفی کرد. او رنج‌ها و شرایط زندگی سخت خود در گذشته دور را، بسیار زیبا به نگارش درآورده است. البته از نام‌های مستعار برای افراد و مناطق استفاده کرده و حتی رمان حباب شیشه‌ای، بار اول با نام مستعار نویسنده منتشر شد. مخاطب به واسطه مطالعه کتاب حباب شیشه، با جزئیاتِ زندگی زنی شاعر و محروم در میان دنیایی از محدودیت‌ها آشنا خواهد شد.

البته تمام این محدودیت‌ها در نهایت، به موفقیت ختم خواهند شد. با وجود تلخ بودن فضا کلی کتاب، مخاطب را به‌شدت درگیر داستان و موضوع خود خواهد کرد. در بخش کوتاهی از این کتاب، آمده است:

«نمی‌دانستم چرا می‌خواهم گریه کنم؛ ولی همین قدر میدانستم که اگر کسی از نزدیک به من نگاه می‌کرد یا با من حرف میزد، اشک‌هایم از چشمانم جاری می‌شد و بغضم در گلویم می‌ترکید و یک هفته تمام گریه می‌کردم. می‌توانستم تلاطم و لبریزشدن اشک را در خودم حس کنم؛ مثل لیوان آبی که لبریز است و در محل ناآرامی قرار دارد.»

کتاب راز دختران موفق نوشته کارا الویل لیبا

کتاب راز دختران موفق، اثری نوشته ی کارا الویل لیبا است که اولین بار در سال 2015 به انتشار رسید. «خرد را باید با دیگران شریک شد. پس بیایید چیزهایی که آموخته ایم را با هم شریک شویم تا یکدیگر را بهبود بخشیم. بیایید یکدیگر را بسازیم. بیایید توانایی هایمان را شکوفا کنیم و حکومت کردن بر جهان را آغاز نماییم.» این کتاب جذاب و روح بخش، نقشه ی راهی برای زنان کارآفرین و شاغل است.
الویل لیبا در این اثر به شما چگونگی ساختن شرکتی چندمیلیون دلاری را نمی آموزد. خبری از آموزش سیستم های مالی نیز نیست. در عوض، کتاب راز دختران موفق به شما یاد می دهد که چگونه اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، «چرایی» و دلیل واقعی اهدافتان را دوباره ارزیابی کنید، از شر حسادت ها خلاص شوید و در نهایت، قدرت برقراری ارتباط را بیاموزید.
کتاب راز دختران موفق کتابی که هر دختری باید بخواند

کتاب راز دختران موفق کتابی که هر دختری باید بخواند

تکه ای از کتاب راز دختران موفق

همان گونه که بیانسه در یکی از ترانه هایش با نام «دختران» می گوید: «چه کسی دنیا را به حرکت در می آورد؟ دختران!» من از شما می پرسم: چه کسی می تواند با حرف او مخالفت کند؟ زنان امروز بسیار قوی تر و مستقل تر از همیشه هستند. در حقیقت، شمار زنان صاحب کسب و کار از سال ۱۹۹۷، افزایش ۶۸ درصدی داشته و جالب اینجاست که بیش از ۱/۹ میلیون از این کسب و کارها از سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده اند. «این رقم حیرت آور است!»، نه تنها اثبات می کند که ما توفیق را یک لقمه چپ می کنیم، بلکه نشان می دهد که توان زنان کارآفرین برای کسب پیروزی بی نهایت است.
 
خب پس قضیه چیست؟ و از همه مهم تر، چگونه می توان به این وضعیت جهنمی پایان داد؟ نخستین چیزی که می خواهم در این کتاب به شما بیاموزم، آن قدر اهمیت دارد که آن را آویزه گوشتان خواهید کرد یا با یک ماژیک رنگ روشن صورتی جیغ، آن را مشخص می کنید. این تغییر نگرش قدرتمند تغییردهنده بازی و تخته جهشی به سوی پیروزی است. پس، سراپا گوش باشید! به جرئت می گویم که توانایی شما در رسیدن به خواسته هایتان نامحدود است. امکانات شما بی نهایت است و شما قدرت را آن دارید که زندگی و کسب و کار رویایی خود را محقق سازید. شما باید در درون خود جایی را بیابید که در آنجا همه چیز شدنی است.
 
حاضرم با شما سر یک کیف گران قیمت مارک شانل شرط ببندم که حتی اگر زیر مطلب او تعریف و تمجید بنویسید و به او تبریک بگویید، باز هم حسادت جایی در اعماق وجودتان ریشه می دواند. و این موضوع طبیعی است. طبیعی بودنش به این دلیل است که ما شرطی شده ایم به این که فکر کنیم اگر کسی چیزی دارد، پس مقدار کمتری برای ما باقی مانده است و تا زمانی که چنین باوری داریم، همین مسئله را در زندگی خود می بینیم.

کتاب تحصیلکرده از تارا وستوور

کتاب تحصیلکرده شرح حال زندگی نویسنده و تاریخ‌نگار آمریکایی به نام تارا وستور است. سارا در یک خانواده بهشدت متعصب و مذهبی به دنیا آمد. پدر و مادرش نه تنها دولت و حتی درمان پزشکی را قبول نداشتند؛ بلکه حتی برای فرزندان خود شناسنامه هم نگرفته بودند. در این رمان نحوه پیشرفت و فارغ‌التحصیل شدن سارا را درچنین شرایطی دنبال خواهید کرد. او بعد از پشت سر گذاشتن بیماری‌اش موفق شد از دانشگاه کمبریج مدرک دکتری بگیرد. هنگام انتخاب کتاب برای دختران موفق، این اثر را فراموش نکنید.

کالکشن 8 جلدی آنی شرلی نوشته ال مونتگمری

جلدی آنی شرلی نوشته ال مونتگمری نیاز به معرفی و تعریف نداشته و در لیست برترین کتابی که هر دختری باید بخواند حضور دارد. او دخترکی کک و مکی با موهای سرخ است که در یتیمخانه بزرگ شده و بسیار باهوش است. کتاب‌های آنی شرلی یک مجموعه جذاب و هشت جلدی به قلم ال مونتگمری می‌باشد که تاکنون به زبان‌های بسیاری ترجمه شده است. بله، آنی شرلی از محبوبترین رمان‌های دنیا به حساب می‌آید که نوجوانان دختر می‌توانند از خواندن آن لذت ببرند.

کالکشن 8 جلدی آنی شرلی کتابی که هر دختری باید بخواند

کالکشن 8 جلدی آنی شرلی کتابی که هر دختری باید بخواند

کتاب وقتی زنان بخواهند اثر گریس بانی

کتاب وقتی زنان بخواهند، اثری نوشته ی گریس بانی است که نخستین بار در سال 2016 به چاپ رسید. زنان در سراسر جهان، روحیه ی کارآفرینی را به آغوش کشیده اند و در حال خلق کسب و کارهای خلاق هستند. این کتاب جذاب، به بیش از صد نفر از این زنان تأثیرگذار و جریان آفرین از همه ی سنین، نژادها، پیشینه ها و صنعت ها می پردازد. این مصاحبه ها که پر از توصیه های کاربردی و الهام بخش هستند.
 
عوامل کلیدی موفقیت را با جزئیات شرح می دهند، بر اهمیت آیین های روزانه (مثل مدیتیشن و ایجاد فهرستی از کارها) تأکید می کنند، و اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار نسل آینده ی زنان کارآفرین و خلاق قرار می دهند. علاوه بر این ها، تصاویری بدیع و الهام بخش از این بانوان در محل کار، در کتاب وقتی زنان بخواهند، گنجانده شده است.
 

تکه ای از کتاب وقتی زنان بخواهند، کتابی که هر دختری باید بخواند

به عنوان یک زن، به عنوان یک طراح با یک شغل غیرمعمول و به عنوان یک آدم باملاحظه و مهربان باید بگویم که معمولا به همه چیز جواب مثبت می دهم. دوست دارم همه را راضی نگه دارم، حسابی کار کنم و همه خوشحال باشند. اما اگر زمانی طولانی این کار را ادامه بدهی، می شکنی، چون یادت می رود که باید از خودت مراقبت کنی. تازگی ها یاد گرفته ام بگویم «نه»، اول به عنوان یک مادر، بعد هم به عنوان یک عضو باتجربه از جامعه ی طراحی. «نه» خیلی قدرت دارد. وقتی بتوانی بگویی «نه»، ارزش پیدا می کنی. یاد گرفته ام که وقتی به بعضی از شغل ها و بعضی از جنبه های زندگی ام می گویم «نه»، زندگی ام متعادل تر می شود و حتی بعضی وقت ها زود پشت سرش پیشنهادهای ارزشمندتری به من می شود.
 
برنده ها، بازنده هایی هستند که دوباره برخاستند.
 
موفقیت زمانی اتفاق می افتد که «آمادگی» با «فرصت» همراه می شود.
 

بابا لنگ دراز اثر جین وبستر

بابا لنگ دراز نوشته جین وبستر رمانی کلاسیک است که اولین بار در سال ۱۹۱۲ منتشر شد. همچنین مشهورترین اثر جین وبستر، نویسنده آمریکایی بشمار می‌رود که طرفداران زیادی درسراسر دنیا دارد. این کتاب داستان دختری یتیم به اسم جودی آبوت می‌باشد که کالج تحصیل می‌کند. این دختر همیشه برای خیر ثروتمندی که او را به دانشگاه فرستاده؛ اما تا به حال او را ندیده است نامه می‌نویسد. خواندن این کتاب برای دختران موفق توصیه شده و در زمره کتابی که هر دختری باید بخواند حضور دارد.

شرمنده نباش دختر

نویسنده معروف خانم هالیس، کتابی تحت عنوان «شرمنده نباش دختر» را به نگارش درآورده‌اند. البته در این کتاب اهداف و آرزو‌های دختران، بیشتر مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته‌اند. در کتاب دیگر‌ ایشان به نام خودت باش دختر، نویسنده زنان و دختران را به کمک خودشناسی به خود واقعی برگردانده و اما در کتاب شرمنده نباش دختر، از بی‌نهایت‌بودن مرز آرزو‌ها و رؤیا‌ها سخن خواهد گفت.

بدون تردید شک به رؤیا‌ها و محدودیت‌های فکری دختران، به باور‌های نادرست بر خواهد گشت؛ زیرا این باور‌ها، آرزو‌ها و رؤیا‌ها را جنسیتی کرده‌اند. باور‌هایی مانند اینکه دختر نمی‌تواند خلبان باشد، زن نمی‌تواند پلیس باشد، زن نمی‌تواند دانشمند و پژوهشگر باشد. در کتاب شرمنده نباش دختر خانم هالیس، بیان خواهد کرد که؛ رؤیا‌ها حد و مرزی ندارند.

دختر‌ها می‌توانند هر رؤیایی را که در سر دارند، باور کنند؛ برای آن بجنگند تا آن را به دست آورند. بدون شک مطالعه این کتاب، جسارت درونی را در ضمیر آشنای هر زنی زنده خواهد کرد. همچنین به او کمک خواهد کرد تا بیشتر و جدی‌تر برای رؤیا‌هایش تلاش کند.

کتاب همسر مناسب شما کیست؟ اثر لیزا استدمن

اگر در موقعیتی میان عذاب از گذشته و آینده پر از سعادت قرار گرفته اید این کتاب برای شما نوشته شده است. مهم نیست که چند سال دارید ، اگر مجرد هستید- برای اولین بار یا چندمین بار – این کتاب برای شما نوشته شده است. به طور کلی،‌ حرکتمان را از این حقیقت تلخ و شیرین شروع می‌کنیم که مرد نامناسب، انتخاب خوبی برای ازدواج نیست و بعد راه‌مان را به سمت آینده با شکوه شما ادامه می‌دهیم.
 
آینده‌ای که در آن با زندگی در کنار همسری مناسب به تقدیر دلخواهتان خواهید رسید. شاید تصمیم بگیرید که برای همیشه مجرد بمانید. شاید هم بخواهید که از بین انتخاب‌های مختلف‌تان شریکی به‌راستی مناسب برای زندگی خود پیدا کنید(یعنی همسر مناسب) این کتاب به دنبال این نیست که نفر بعدی کیست؟ ( گرچه خودتان در طی مسیر به جواب این سوال می‌رسید.) موضوع مهم تر این که مسیری هیجان انگیز برای تغییر زندگی و نشان‌دادن آینده است.
همسر مناسب شما کیست؟ کتابی که هر دختری باید بخواند

همسر مناسب شما کیست؟ کتابی که هر دختری باید بخواند

بخشی از کتاب همسر مناسب شما کیست؟ کتابی که هر دختری باید بخواند

لازم نیست با مردان بدرفتار شوید. حالا که متوجه شوید موقع قرار ملاقات از رفتار چه نوع زن هایی پرهیز کنید، باید این را هم یاد بگیرید که سراغ چه مردهایی نروید. تا به حال، با این سوال مواجه بوده اید که چرا تلاش شما برای پیدا کردن همسر رویایی با بازنده ها، بازیگر ها و بچه ننه ها ختم می شود، اما از حالا به بعد، به دلیل مطالب روشنگرانه ای که در این فصل می خواهید، نتیجه ی تلاش های تان بهتر خواهد شد. وقتی بتوانید مردانی را که وقت شما را تلف می کنند و مانع پیشرفت شما هستند، شناسایی کنید و تشخیص دهید موقعیت همسری مناسب را ندارند، آن گاه می توانید به سرعت و به راحتی از آن ها دوری و پرهیز کنید و در نهایت راه را فقط برای ورود همسر مناسب همواره سازید.

«داستان من» اثر مرلین مونرو

کتاب زندگی خانم مونرو، نماد جنسی و زیبایی در سینمای آمریکا به زبان خود او است. البته روایتی تلخ و شیرین از زندگی زنی است که؛ پس از گذراندن روز‌های بسیار سخت، به شهرت و محبوبیتی باورنکردنی رسید. خانم مونرو بازیگر جذاب آمریکایی، پس از مدتی فعالیت در صنعت مد وارد عرصه بازیگری شد. البته‌ایشان در هر دو عرصه مد و بازیگری، خوش درخشید. بنیاد گلدن گلوب در سال ۱۹۶۲ خانم مونرو بازیگر سینما را، یکی از محبوب‌ترین بازیگران دنیا معرفی کرد

مرلین مونرو سال‌های بسیاری را در فقر مطلق سپری کرد، اما در این بین چیزی که بیش از هر چیز او را عمیقاً ناراحت کرد؛ تنهایی بود. حس تنهایی که حتی در اوج شهرت و محبوبیت، با خود داشت. بدون شک خلأ‌های دوران کودکی او، در شکل‌گیری شخصیت و رفتار‌های غیرطبیعی خانم مونرو در بزرگسالی مؤثر بودند. تصویری که در ذهن همگان از این خانم وجود دارد، یک زن بی‌بند و بار است؛ در صورتی که مخاطب با خواندن «داستان من» متوجه زوایای شخصیت این هنرپیشه و زندگی سخت او خواهد شد.

داستان من مرلین مونرو کتابی که هر دختری باید بخواند

داستان من مرلین مونرو کتابی که هر دختری باید بخواند

غرور و تعصب، کتابی که هر دختری باید بخواند

کتاب غرور و تعصب را باید، در طبقه‌بندی ادبیات کلاسیک جهان قرار داد. البته این کتاب جذاب به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده و روایت‌گر داستان زیبایی است که، مخاطبان را به انگلستان خواهد برد. همچنین مخاطبان را با رسوم و قواعد دست و پاگیر اما جذاب انگلیسی آشنا خواهد کرد. داستان کتاب در رابطه با، زندگی خواهر‌های خانواده بنت بوده و درباره تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر، صحبت خواهد کرد.

همچنین مادری که به جز شوهر دادن دختر‌ها، هیچ نظر یا عقیده ندارد. اما دختران در زندگی، به دنبال عشق هستند؛ نه صرفاً ازدواجی که آن‌ها را از بی‌پولی، نجات دهد. این نکته را از یاد نباید برد که خانم جین آستین در این کتاب، از ازدواج و تشکیل خانواده صحبت کرده است؛ اما این نویسنده توان‌مند با نوشتن این کتاب، کمک بسیاری به دیده شدن زنان کرد؛ زنانی که در آن زمان، جامعه نقشی به جز خانه‌داری و به دنیا آوردن فرزند برای آن‌ها متصور نبود.

غرور و تعصب کتابی که هر دختری باید بخواند

غرور و تعصب کتابی که هر دختری باید بخواند

بهترین کتابی که هر دختری باید بخواند مناسب خرید کادو تولد، هدیه روز دختر

همه انسان‌ها به ویژه خانم‌ها در این روزگار سخت، برای رسیدن به آرزو‌ها و اهداف باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند. بدون شک در این بین، برخی از باور‌های غلط راه رسیدن به موفقیت را سد خواهد کرد. برای برداشتن این موانع، مطالعه و خواندن کتاب را باید راهکار مناسبی دانست. بدون شک دختران با مطالعه کتاب‌های مانند خودت باش دختر یا تغییر مسیر، در کنار تلاش‌های خود موفق خواهند شد.

منبع : فابینو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه