ارسال به دیگران پرینت

کتاب | کتاب سفر در کاموا

سفر به دنیای داخل کاموا با خیال!

کتاب «سفر در کاموا» داستان دختر خیال‌پردازی است که با دانه‌های بافته شده پیراهن به وسیله مادرش وارد داستانی هیجان‌انگیز می‌شود.

سفر به دنیای داخل کاموا با خیال!

 کتاب سفر در کاموا

کتاب سفر در کاموا داستان دخترکی است که کنار مادرش می‌نشیند. وقتی مادر دانه‌های کاموا را می‌بافد دختر با کاموا، گربه و عروسکش وارد دنیای خیال می‌شود.

پری رضوی نویسنده این کتاب متولد ۱۳۵۲ کارشناس رشته‌ معماری با بیش از ۲۰ سابقه فعالیت در حوزه ادبی و فرهنگی است. او کارش را از تبریز شروع کرد و در تهران با حضور در جلسات و کارگاه ‌های ادبی در سال ۸۶ اولین مجموعه‌ اش را با نام ماه یام منتشر کرد. مجموعه داستان گرگ‌های خطی را در سال ۸۹ منتشر شد. در سال ۹۶ مجموعه‌ یاکاموز از او به چاپ رسید.

یگانه یعقوب‌نژاد تصویرگر کتاب، متولد سال ۱۳۷۰ در بابلسر تصویرگر، عکاس و دارای مدرک لیسانس گرافیک است. آثار او در سال ۱۴۰۰ توسط مجله برایتنس با عنوان شادی برگزیده شد.

قسمتی از متن کتاب

کم‌کم حوصله دخترک سر رفت. با عروسک ببری‌اش شروع کرد به بازی با گلوله کاموا. آن‌قدر بازی کرد تا این‌که رفت لابه‌لای نخ کاموا. مامان بی‌خبر از همه‌جا می‌بافت و می‌بافت و آواز می‌خواند. پسرک هم گربه را بغل کرد و دنبال خواهرش پرید لابه‌لای نخ کاموا. کمی از دُم گربه بیرون ماند.

خانه آرام بود. مامان از توی سبد، گلوله‌ی دوم را برداشت و به آخر گلوله‌ی اول گره زد. گربه جیغ کشید و چنگ زد؛ آخر دمش کشیده شد و دردش آمد. مامان از بس سرش گرم بافتن بود، جیغ گربه را نشنید؛ اما جای چنگول او را با آب دهانش خیس کرد.

دختر کوچولو با عروسکش از بین زنجیره‌های بافتنی رد شدند و به شاخه‌های درخت بزرگی رسیدند. گنجشکی در حال آواز خواندن بود. دخترک می‌خواست از درخت پایین برود، اما نتوانست. عروسکش هم لابه‌لای شاخه‌های درخت گیر کرده‌بود. داد زد و کمک خواست. پسرک با گربه‌اش از راه رسیدند. گنجشک همین که گربه را دید، از روی شاخه‌ی درخت پرید و روی سرشانه‌ی ژاکت نشست.

مامان نوک پای گنجشک را که تمام کرد، خندید و گفت: «این هم از این. گربه توی زمستان با این گنجشک بازی می‌کند و کاری به کار عروسک ببری دخترم ندارد.»

پسرک با کمک گربه، عروسک را از لای شاخه‌ها بیرون کشید. گربه با خوش‌حالی میوی کرد و دمش را به نوک بینی پسرک مالید. پسرک عطسه‌اش گرفت.

کتاب سفر در کاموا نوشته پری رضوی با تصویرگری یگانه یعقوب‌نژاد در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و در ۲۴ صفحه با قیمت ۲۷ هزار تومان برای گروه سنی ۹ سال به بالا در سال ۱۴۰۱ توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه