ارسال به دیگران پرینت

کوتاه قدترین مرد جهان

پسر 20 ساله بوکانی کوتاه قدترین مرد زنده جهان | عکس های حیرت انگیز کوتاه قدترین مرد جهان

نام پسر 20 ساله بوکانی به‌عنوان کوتاه‌قدترین مرد زنده دنیا شناخته و نام وی در کتاب گینس ثبت شد

پسر 20 ساله بوکانی کوتاه قدترین مرد زنده جهان | عکس های حیرت انگیز کوتاه قدترین مرد جهان

  کوتاه قدترین مرد زنده جهان | افشین(محمد) قادرزاده، اهل روستایی دورافتاده در شهرستان بوکان است و قد او ۶۵.۲۴ سانتی‌متر و وزن او فقط ۶.۵ کیلوگرم است. افشین که می‌تواند به دو زبان کردی و فارسی صحبت کند تنها آرزویش کمک به پدر و مادرش است. وی در این‌باره گفت: حالا که نامم در کتاب جهانی گینس ثبت شده امیدوارم این شناخت جهانی به من کمک کند تا به رؤیایم برسم.

 

کوتاه ترین مرد جهان / بوکانی

کوتاهی قد افشین به این معنا است که او نمی‌تواند راه پدرش اسماعیل قادرزاده را به‌عنوان کارگر ساختمانی ادامه دهد. وی که نتوانسته درس بخواند و سواد ندارد از طریق تلفن همراهی که دوستش به او داده است سعی کرده اطلاعات و آگاهی پیدا کند، هرچند به طور کلی استفاده از تلفن همراه برای مدت طولانی به‌ دلیل سنگین بودن آن برای افشین دشوار است.

افشین پس از دریافت رکورد گینس در دوبی، احساس می‌کرد یک رؤیا است و زمانی که در دوبی بود، از اینکه پیش خیاط و آرایشگر رفت و از برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان دیدن کرد، بسیار خوشحال بود.

کوتاه ترین مرد جهان / بوکانی

دیدار افشین و خانواده‌اش و تأیید او به‌عنوان کوتاه‌قدترین مرد بالغ جهان

کریگ گلندی، سردبیر رکورد‌های جهانی گینس گفت: دیدار با افشین و خانواده‌اش و تأیید او به‌عنوان کوتاه‌قدترین مرد بالغ جهان، افتخاری بود.

کوتاه ترین مرد جهان / بوکانی

افشین چهارمین مرد کوتاه‌قدی است که تاکنون توسط رکورد‌های جهانی گینس تأیید شده است. او زمانی که در دوبی بود سه بار در طول ۲۴ ساعت اندازه‌گیری‌ شد و اکنون ادوارد نینو هرناندز را از صدر جدول کوتاهترین مرد جهان حذف کرده است. هرناندز ۳۶ ساله، اهل بوگوتا در کلمبیا است و ۷۲.۱ سانتیمتر قد دارد.

 

منبع : رکنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه