ارسال به دیگران پرینت

افزایش حقوق بازنشستگان

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان | وام بازنشستگان در این تاریخ پرداخت می شود

علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در کنار تورم بسیار بالا بود که این امر شیرینی مبلغ واریزی را از بین برد. اگر حقوق‌ها صد درصد افزایش یابد اما تورم ۱۵۰ درصد باشد به چه دردی خواهد خورد؟

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان | وام بازنشستگان در این تاریخ پرداخت می شود

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

چیزی نمانده تا پای بودجه ۱۴۰۲ به خانه ملت برسد. خبرها حاکی از این است که میزان در نظر گرفته شده برای افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت ۲۰ درصد در سال آینده است. البته این رقم فعلا از سوی سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده و ممکن دولت با آن موافقت نکند. این اطلاعات را خاندوزی؛ وزیر اقتصاد دیروز اعلام کرد اما گفته‌های چندی پیش رئیس‌جمهور از روند دیگری حکایت دارد. رئیسی افزایش و پرداخت حقوق کارکنان دولت را از سال آینده براساس بهره‌وری و میزان کارکرد آنها دانسته است. جدای از اینکه دو واژه «بهره‌وری» و «کارکرد» ابهام دارد، اگر ۲۰ درصد افزایش حقوق نیز اعمال شود با تورم فعلی متناسب نیست و نیاز اقشار بازنشسته را تامین نمی‌کند. گرانی بی‌سابقه نرخ کالاهای اساسی و بسیاری از موارد دیگر جوابگوی این اقشار جامعه نخواهد بود. اما سوال اینجاست که میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ چه رقمی خواهد بود؟ چه میزانی تورم و گرانی‌ها را جبران می‌کند؟ موضوع وام ضروری بازنشستگان نیز اخیرا معضل مهمی برای این افراد شده و از تاخیر در پرداخت آنها شکایت‌های بسیاری به گوش می‌رسد. اگرچه مبلغ آن ناچیز است اما با توجه به نقدینگی درحال‌حاضر بانک‌ها بعید به نظر می‌آید به صورت کامل پرداخت شود. پیرامون این مسائل گسترش‌نیوز با علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.

 

 

منبع : مه شو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه