ارسال به دیگران پرینت

اینترنت | اینترنت ماهواره ای استارلینک

دو برابر شدن قیمت ترمینال های اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین | خبری از اینترنت رایگان استارلینک نیست؟

قیمت پایانه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین از ۳۸۵ دلار به حدود ۷۰۰ دلار رسیده است.

دو برابر شدن قیمت ترمینال های اینترنت ماهواره ای استارلینک در اوکراین | خبری از اینترنت رایگان استارلینک نیست؟

اینترنت ماهواره ای استارلینک

شرکت اسپیس ایکس در طول حمله نظامی روسیه، به اوکراینی‌ها سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را ارائه کرد و اکنون گفته می‌شود که قیمت پایانه ماهواره‌ای آن در اوکراین تقریبا دو برابر شده است. طبق گزارش‌های موجود، قیمت آن از ۳۸۵ دلار به حدود ۷۰۰ دلار رسیده و همچنین نرخ سرویس ماهانه از ۶۰ دلار به ۷۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

فایننشال تایمز در گزارش خود ذکر نکرده که آیا این قیمت‌ها برای دولت اوکراین نیز افزایش یافته است یا خیر. علاوه بر این، قیمت‌ها در لهستان نیز افزایش یافته که برخی اوکراینی‌ها تجهیزات استارلینک خود را در این کشور تحویل می‌گیرند تا از عوارض ناشی از تحویل محلی جلوگیری کنند.

افزایش قیمت استارلینک در زمانی مهم برای اوکراینی‌ها

این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که شبکه‌های موبایل اوکراین تحت فشار حملات روسیه به شبکه برق این کشور قابل دسترس نیستند. در برخی موارد، استارلینک ممکن است تنها راه دسترسی افراد محلی به اینترنت باشد. برخی از ساکنان مناطقی که اخیراً آزاد شده نیز در حالی که اپراتورها مشغول بازیابی خدما خود هستند، همچنان به این فناوری تکیه کرده‌اند.

اسپیس ایکس پس از آغاز حمله روسیه و اوکراین، سرویس خود را به سرعت در دسترس شهروندان اوکراینی قرار داد. با این حال، در ماه سپتامبر این شرکت اعلام کرد که دیگر قادر به تامین مالی استارلینک در اوکراین نیست و از پنتاگون درخواست کرد تا هزینه‌های مربوط به آن را بر عهده بگیرد.

پس از آن نیز ایلان ماسک گفت که با وجود ضرر مالی، به ارائه رایگان سرویس استارلینک در اوکراین ادامه خواهد داد. هرچند پس از گفته مدیرعامل اسپیس ایکس، در گزارش دیگری گفته شد که ظاهراً استفاده از استارلینک در اوکراین رایگان نیست. اخیرا نیز برخلاف وعده‌های ماسک، گفته شده بود که دسترسی ۱۳۰۰ ترمینال در اوکراین به استارلینک بخاطر مسائل مالی قطع شده بود.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه