ارسال به دیگران پرینت

شلیک های خونین پلیس

شلیک های خونین پلیس به سمت 2 جوان فراری در محلات

دادستان شهرستان محلات گفت: پرونده حادثه تیراندازی در بامداد ۳۰ آبان در محلات توسط دستگاه قضا در دست بررسی است.

شلیک های خونین پلیس به سمت 2 جوان فراری در محلات

بامداد دوشنبه ۳۰ آبان، خبر تیراندازی به دو نوجوان در شهرستان محلات در فضای مجازی دست به دست شد.

مهدی عبدالملکی دادستان محلات درخصوص این خبر و پیگیری های انجام شده در این خصوص گفت: با توجه به وضعیت امنیتی که در آن چند روز در شهرستان حاکم بود و حملاتی که با استفاده از اسلحه شکاری به مقرهای سپاه و نیروی انتظامی اتفاق می‌افتاد، عوامل انتظامی و سپاه در حال بررسی وضعیت شهر بودند که یکی از عوامل گشت عملیات به یک موتورسیکلت در حال حرکت که دو راکب نوجوان آن سر و صورت خود را پوشانده بوده و پلاک موتور آنها نیز مخدوش بود، مشکوک می‌شوند و با توجه به اینکه راکبین موتور به ایست اولیه توجه نمی‌کنند، نهایتا تیراندازی اتفاق می افتد.

وی افزود: پس از تیراندازی، مصدومین تحویل نیروی انتظامی می‌شوند. با توجه به ورود دادستان در دقایق اولیه حادثه، دستور اعزام مصدومین به بیمارستان محلات و سپس بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان صادر می‌شود. با تلاش‌های کادر درمان دو بیمارستان، وضعیت درمان این دو مصدوم به خوبی پیش رفته و هر دو از بیمارستان ترخیص شده و اکنون در سلامت هستند.

وی ادامه داد: خانواده هر دو نوجوان در ارتباط با تیراندازی طرح شکایت کرده اند و در عین حال، اتهام وارد شده به این دو از ناحیه مرجع انتظامی و یگان عملیات سپاه، اعلام وصول شده و پرونده‌ها به صورت توأمان در شعبه بازپرسی در حال رسیدگی است. با توجه به تعیین تکلیف قانون بکارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح و اینکه در چه شرایطی مجاز به استفاده از سلاح هستند، رفتار مامور، با قانون فوق تطبیق داده می‌شود.

عبدالملکی گفت: ماموران احضار شده اند و اظهارات آنان در مورد نحوه شلیک اخذ شده و فیلم دوربین‌های مداربسته سطح شهر جمع‌آوری شده است. اتهام آن دو نوجوان نیز به صورت همزمان توسط بازپرس ویژه اطفال و نوجوانان در حال رسیدگی است و نتیجه تحقیقات پرونده به اطلاع مردم خواهد رسید.

دادستان شهرستان محلات افزود: در مجموع، در تجمعات ۲۸ و ۳۰ آبان که با فراخوان ضدانقلاب صورت گرفته بود، در ایست و بازرسی‌های مستقر در ورودی‌های شهر، دو قبضه سلاح شکاری کشف شد که اظهارات دارنده آنها در حال بررسی است، همچنین در جریان اغتشاشات، ۵ الی ۶ قبضه سلاح سرد از قبیل چاقو و چاقوی بزرگ نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه در میان دستگیرشدگان، افراد غیربومی نیز حضور داشته‌اند، گفت: نوع اغتشاشات در هر شهر تحت تاثیر فضای مجازی شهر و سواد رسانه‌ای افراد، متفاوت است. در اغتشاشات اخیر تنها چیزی که باعث شد مردم درگیر موضوع شوند، این بود که داده‌های فضای مجازی با واقعیت موجود فاصله زیادی دارد و عمق نگاه به داده‌های فضای مجازی در عامه مردم وجود ندارد.

وی اظهار کرد: رویکرد ما در شهرستان اینگونه بود که برای افراد زیر ۱۸ سال مخصوص دانش‌آموزان، اقدامات تربیتی و تامینی در نظر گرفته شد و با تعامل مناسبی که با مدیریت آموزش و پرورش شهرستان محلات انجام شد، از طریق روانشناسان سطح شهر و کارشناسان بهزیستی و ظرفیتی که در معلمان وجود داشت، راهنمایی و ارشاد لازم صورت گرفت.

وی توصیه کرد که خانواده‌ها نسبت به داده‌های فضای مجازی و اینکه چه کسانی را در این فضا دنبال می‌کنند، حساسیت بیشتری داشته باشند و نظارت درون خانوادگی صورت گرفته و پیشگیری‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: در پرونده‌های قضایی اخیر، بدنبال واکاوی گره‌های ذهنی افراد، هیچکس معاند با نظام جمهوری اسلامی تشخیص داده نشد و با گفت و گو و مشخص شدن تناقض استدلال‌های آنها، فضای ابهام پیش‌آمده برای آنان، برطرف شد.

عبدالملکی در ارتباط با جسد کشف شده در شامگاه ۲۳ مهرماه در شهرستان محلات نیز گفت: متوفی اهل یکی از استان‌های غربی کشور بوده و در یکی از شهرهای شرقی کشور اشتغال داشته است. آن شب به محلات رسیده و قصد استراحت داشته است که به مرگ طبیعی فوت می‌کند.

وی افزود: با توجه به محل پارک خودرو و دودی بودن شیشه، چند روز پس از فوت، به دلیل فساد نعشی متوجه حادثه می‌شویم، لذا فوت فرد به صورت طبیعی انجام شده و هیچگونه مورد جنایی در این حادثه اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: نحوه کشف جسد و حضور مردم در محل کشف، موجب ایجاد شایعاتی شد که منطبق بر واقعیت نبود. ضمنا هیچگونه ادعایی از سمت خانواده متوفی مطرح نشد و در تحقیقات پرونده نیز سندی مبنی بر قتل وجود نداشت.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علیرضا ارسالی در

      چرا پلیس و نیروی انتظامی ایران باید اینقدر مظلوم باشه که جرات نکنه از اسلحه در شرایطی که به اونا حمله شده استفاده کنه؟تو کشورای به اصطلاح متمدن غرب و خود امریکا هم تا این حد دست پلیس بسته است؟دلم برای پلیسمون میسوزه بخدا.

      • مسعود ارسالی در

        دلت نسوزه،اونا رحم ندارن کارت شناسایی خواستم با لگد جوابم را داد پلیس.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه