ارسال به دیگران پرینت

من با تقویت مهارت کسب و کارم را گسترش دادم

امروزه هر شخصی به دنبال راز ثروتمند شدن است،به طور خلاصه می توان گفت که تنها راه ثروتمند شدن در زمان حاضر،این است که در مهارت خود به تخصص برسید. من فنون مذاکره را یاد گرفتم و در حوزه ی تجارت سوهان موفق شدم.

من با تقویت مهارت کسب و کارم را گسترش دادم

امروزه هر شخصی به دنبال راز ثروتمند شدن است،به طور خلاصه می توان گفت که تنها راه ثروتمند شدن در زمان حاضر،این است که در مهارت خود به تخصص برسید. من فنون مذاکره را یاد گرفتم و در حوزه ی تجارت سوهان موفق شدم.

سوهان لقمه ای پسته ای

یکی از این شیرینی های بسیار خوش طعم و خوشمزه، سوهان لقمه ای پسته ای می باشد که بسیار مورد استقبال افراد قرار می گیرد. البته شاید در نگاه اول تصور کنید که این شیرینی پخت خیلی سختی داشته باشد و بهتر است آن را به صورت حاضر و آماده از بازار خریداری کنید ولی برای آن دسته از افرادی که علاقمند به شیرین پزی هستند، پخت سخت و مشکل، معنا ندارد. در ضمن اینکه به طور کلی هم پخت این شیرینی کار خیلی سختی  نیست.

یکی از شهرهایی که محل تولید بسیاری از سوهان است اصفهان می باشد. سوهان شیرینی است که امروز قرار است بیشتر به آن بپردازیم و با ترکیبات تشکیل دهنده آن و طرز تهیه آن بیشتر آشنا شویم.

10-1

سوهان حلوایی

برخی از افراد که از علاقه مندان شدید به سوهان حلوایی می باشند و آن را به صورت پسته ای یا ساده دوست دارند اقدام به تهیه آن در منزل می کنند که برای تهیه این سوهان حلوایی شما احتیاج به آرد گندم، شکر، هل آسیاب شده، آرد جوانه گندم، زعفران، خامه، آب، کره و مقداری روغن مایع می باشید.

در ابتدا باید آرد گندم و آرد جوانه گندم را با یک دیگر مخلوط کنید و سپس به مدت ۵ دقیقه بر روی حرارت متوسط تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود سپس کره و روغن را به آن اضافه می کنید و دوباره تفت می دهید تا به شکل خمیر درآید. اگر این کار را به مدت ۵ دقیقه انجام دهید و آنها با یک دیگر به خوبی ترکیب شوند و به شکل خمیر در آیند باید خامه را در ظرف دیگری قرار داده و کمی حرارت دهید تا گرم شود سپس خمیر را از روی آتش بردارید و خامه را به آن اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا مخلوطی یکسان شود.

بعد از این مرحله زعفران، آب و شکر را با یک دیگر مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا حل شود، سپس مایع را بر روی مخلوط خمیر تان بریزید و به شکل گهواره مانند آنها را تکان دهید زمانی که باید صرف این کار کنید معمولا ۵ دقیقه می باشد و بعد از آن حلوای سوهان شما آماده است و می ‌توانید آن را در ظرفی ریخته و با سلیقه خود تزئین نمایید و میل کنید.

10-2

سوهان قم

سوهان قم همان طور که گفته شد نوعی حلوای سوهان گونه می‌باشد که از جوانه گندم ایرانی و دیگر مواد خوراکی تهیه می‌شود. اساس و پایه سوهان همان جوانه گندم است. انواع مختلفی سوهان‌های خوراکی در مطبخ‌های ایرانی وجود دارد.

سوهانی حلوایی، سوهان گزی، سوهای پشمکی، سوهان کره ای، سوهای لقمه‌ای و… در واقع سوهان ترکیبی از گندم، روغن، زرده تخم مرغ، پسته، هل، زعفران و پسته تازه تهیه می‌شود. کیفیت و تازگی هر کدام از مواد خوراکی در کیفیت سوهان بسیار تاثیر گذار است.

تمامی این شیرین های خوشمزه در ایران تهیه و تولید می‌شود. بسیاری از شهرها سوهان‌های مختلفی تولید می‌کنند. ولی در بین آن‌ها سوهان قم یکی از با ارزش ترین و مغذی ترین سوهان‌ها می‌باشد. در اصفهان و کرمان نوعی سوهان با نام سوهان عسلی تهیه می‌شود که از سوهان قم بسیار لطیف تر است و طرز پخت و تهیه آن با سوهان قم تفاوت هایی دارد.

10-3

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه