ارسال به دیگران پرینت

با سخت کوشی توانستم درآمدم را پنج برابر کنم

خیلی از افراد موفق راز پولدار شدن را سخت کوشی می دانند. اگر دوست دارید به جایی برسید که در چند سال آینده پول زیادی داشته باشید الان زمانی است که باید سخت کار کنید. من با تلاش فراوان توانستم در تجارت سوهان به سود عالی برسم.

با سخت کوشی توانستم درآمدم را پنج برابر کنم

خیلی از افراد موفق راز پولدار شدن را سخت کوشی می دانند. اگر دوست دارید به جایی برسید که در چند سال آینده پول زیادی داشته باشید الان زمانی است که باید سخت کار کنید. من با تلاش فراوان توانستم در تجارت سوهان به سود عالی برسم.

سوهان لقمه ای پسته ای

برای تهیه ی سوهان لقمه ای پسته ای ابتدا آرد را باید الک کنید و داخل یک تابه برای ۵ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. نیازی نیست خیلی آرد تغییر رنگ دهد و فقط یک درجه تغییر کند کافی می باشد. سپس آرد را از تابه خارج کنید و الک کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن ارده

ارده را داخل تابه ریخته و کمی هم بزنید تا گرم شود ولی نباید به جوش بیاید و فقط کیم گرم شود. پودر قند را و پودر هل را روی مواد الک کنید و روی مواد هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن آرد

در ادامه آرد الک شده را کنار دست خود قرار دهید و به تدریج اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا مواد گلوله گلوله شود و بعد از ۵ دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود. داخل یک قالب چهار گوش نایلون انداخته و مواد سوهان را بریزید و روی آن خلال پسته و بادام بریزید.

4-1

 

سوهان حلوایی

سوهان حلوایی همچون سوهانهای معمولی از موادی مانند زعفران، آرد گندم، روغن حیوانی یا کره، مغز بادام یا بسته به وجود آمده است و هنگامی که این مواد را با یک دیگر مخلوط می کنند سوهان به وجود می آید و آن را طوری تهیه می‌کنند که حالت چسبندگی نداشته باشد که به دندانها آسیبی نرساند.

معمولاً در نمونه ‌های سوهانهای مرغوب از ۷۰ درصد جوانه گندم و آرد گندم استفاده می نمایند و همچنین روغن سوهان هر چقدر که بیش تر باشد آن ترد تر می شود و اگر کم باشد سوهان شما سفت می گردد.

در هنگام تهیه سوهان به هیچ عنوان نباید از رنگهای صنعتی استفاده کرد و حتماً باید از خود زعفران خالص برای آن استفاده کنید. همچنین سوهان را باید در مکانی خشک و خنک مانند یخچال نگهداری کنید و اگر بعد مدتی خیلی سفت شود یعنی کیفیت خوبی ندارد.

4-2

سوهان قم

برای این که شناخت کاملی از سوهان قم پیدا کنید می‌بایست در ابتدا بدانید که چرا این خوراکی خوشمزه را به اسم “سوهان” می‌نامند.

در لغت نامه دهخدا معنای سوهان را به این ترتیب توضیح داده است: آلتی فولادی و آجیده که در ساییدن و صیقل کردن فلز و چوب به کار می‌رود. معنای لغوی سوهان ارتباط نه چندان دوری با این شیرینی دارد.

از آن جایی که سوهان یک نوع حلوا یا شیرینی به شمار می‌رود و ظاهری سخت و خشن دارد به این نام خوانده می‌شود. ظاهر این شیرینی هیچ ارتباطی با طعم دلپذیر و دلنشین آن ندارد. سوهان قم را معمولا به شیوه سنتی و به کمک دست تولید می‌کنند.

اما در حال حاضر سوهان قم علاوه بر روش سنتی به روش‌های مکانیزه و ماشینی نیز تولید و عرضه می‌گردد که هیچ تغییری در اصالت و خوشمزگی این شیرینی ایجاد نکرده است. سوهان‌هایی که در شهر قم تهیه و تولید می‌شوند از جوانه گندم تشکیل شده اند. کیفیت جوانه گندم در سوهان به دست آمده بسیار موثر است. از آن جایی که جوانه گندم ویتامین‌های بسیار متنوع و فراوانی دارد، سوهان نیز بسیار مقوی و مغذی است.

4-3

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه