ارسال به دیگران پرینت

من با سن بالا به ثروت رسیدم

زمانی که شروع به فعالیت کردم متوجه شدم سن یک عدد است و در حال حاضر در زمینه سنگ فیروزه تارعنکبوتی، عجمی و مرده فعالیت دارم و سود خوبی کسب می کنم.

من با سن بالا به ثروت رسیدم

زمانی که شروع به  فعالیت کردم متوجه شدم سن یک عدد است و در حال حاضر در زمینه سنگ فیروزه تارعنکبوتی، عجمی و مرده فعالیت دارم و سود خوبی کسب می کنم.

سنگ فیروزه تار عنکبوتی

یکی از سنگها که امروزه بسیار با ارزش و گران بها باشد سنگ فیروزه تار عنکبوتی است که دارای رنگهای مختلف آبی روشن، آبی تیره، سبز روشن و سبز تیره موجود می باشد، تشخیص سنگ فیروزه تار عنکبوتی اصل از نمونه های تقلبی به راحتی امکان پذیر نیست به همین دلیل ما در ادامه این راه ها را برای شما شرح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

سنگ فیروزه از نوع سنگهای آذرین محسوب می شود و در نواحی آتش فشانی و در نزدیک سطح زمین می توان آن را پیدا کرد، فیروزه دارای سختی 5.5 الی 6 است و اگر کاملاً خشک باشد دارای استحکام بیشتری نیز می باشد.

سنگهایی که در عمق زمین وجود دارند به دلیل اسیدی بودن آب زیرزمینی مقداری نرم می شود و به همین دلیل ارزش کمتری در نمونه هایی که در سطح زمین هستند دارند، زمانی که هنوز معدنهای فیروزه در اروپا کشف نشده بود از ایران سنگهای قیمتی تهیه می کردند و به اروپاییان می فروختند، سنگهای فیروزه دارای انواع مختلفی می باشند که از طیف رنگی بسیار گسترده ای برخوردار هستند و هر چه رنگ فیروزه پررنگ تر باشد از ارزش بیشتری نیز برخوردار می باشد، این سنگ فیروزه در سراسر دنیا وجود دارد و مهم ترین معادن فیروزه در ایران در دامغان، کرمان و نیشابور است که فیروزه ی نیشابور نسبت به انواع فیروزه دیگر ارزش بیشتری دارد.

2-1

سنگ فیروزه عجمی

سنگ فیروزه عجمی یکی از سنگ های قیمتی پر طرفدار در ایران و دیگر نقاط جهان است و ریشه در فرهنگ و آیین مردم ایران دارد به طوری که از آن به عنوان سنگ صلح، امنیت، و شانس از آن یاد می کنند. هرچند که سنگ یاقوت و فیروزه جزء سنگ های نیمه قیمتی به حساب می آید اما سنگ فیروزه نیشابور بخاطر کیفیتی که دارد از دسته سنگ قیمتی بحساب می آید و در بیشتر کشور های دنیا از ارزش بالایی برخوردار است. اگر می خواهید بیشتر با سنگ ها آشنا شوید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

سنگ فیروزه مانند بیشتر سنگ های قیمتی مثل الماس، یاقوت و زمرد شفاف نیست اما می توان با پولیش کردن سطح آن را براق کرد و جلا داد. فیروزه در طیف رنگ های آبی تیره، آبی آسمانی، آبی متمایل به سبز و زرد یافت می شود البته در مواردی نادر رنگ های صورتی و بنفش آن نیز کشف شده است در رابطه با قیمت و ارزش گذاری انگشتر فیروزه در رابطه با رنگ آن می توان گفت که هرچه رنگ فیروزه به آبی سیر نزدیک تر باشد قیمت بالاتری دارد.

2-2

سنگ فیروزه مرده

در کارخانه سنگ فیروزه مرده اصل انواع سنگ های فیروزه که اصل می باشد تولید، پخش و به بازار عرضه می شود فیروزه یک نوع سنگ می باشد که درجه سختی آن 6 می باشد این نوع کانی از کوارتز بسیار نرم تر است. این نوع کانی انواع رنگ بسیار زیاد و زیبایی دارد همچون سبز خاکستری، آبی روشن، اگر فیروزه به رنگ آبی آسمانی باشد این نوع رنگ دارای کیفیت بالا می باشد و کمیاب می باشد در صورتی فیروزه با رنگ آبی کمرنگ و سبز نسبت به آبی آسمانی دارای ارزش کمتری می باشد. در این قسمت روش به وجود آمدن فیروزه را بیان می کنیم، فیروزه از رسوبهای مس و در محیطهایی که کم آب هستند تشکیل می شود، همچنین فیروز در مکان و محل هایی تشکیل می شود که میزان مس در آن منطقه زیاد است، فیروزه بر اثر اینکه محلولهای مس دار بر روی سنگهای فسفردار یا فسیلهای جانوران به وجود می آید.

2-3

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه