ارسال به دیگران پرینت

من با تلاش فراوان به موفقیت رسیدم

زمانی که من در مسیر درست پولسازی قرار گرفتم برای رسیدن به اهدافم تمام تلاش خود را کردم و در نهایت توانستم کسب و کار خودم را در زمینه ی انواع سنگ فیروزه که شامل فیروزه مرده و فیروزه عجمی و تار عنکبوتی می شود راه اندازی کنم.

من با تلاش فراوان به موفقیت رسیدم

زمانی که من در مسیر درست پولسازی قرار گرفتم برای رسیدن به اهدافم تمام تلاش خود را کردم و در نهایت توانستم کسب و کار خودم را در زمینه ی انواع سنگ فیروزه که شامل فیروزه مرده و فیروزه عجمی و تار عنکبوتی می شود راه اندازی کنم.

سنگ فیروزه مرده

در زمان های قدیم از سنگ فیروزه مرده برای درمان بیماری هایی استفاده می شده است و یک نوع ابزار برای شفا دادن در تمدنهای مختلف بوده است، از اولین سنگهای قیمتی که استخراج شد. می توان به فیروزه اشاره کرد قدمت این سنگ به شش هزار سال پیش قبل از میلاد مسیح در کشور مصر باز می گردد، مردم مصر همراه مرده های خود فیروزه را دفن می کردند حتی در کشور ایران و سواحل ایران نیز این سنگ ارزش بالایی را در بین مردم دارا است. در کشورهایی همچون مکزیک چیزهای خاص و زیبایی را در این سنگ تزیینی مشاهده می کردند و زمانی که می خواستند انواع ماسکها و انگشتر فیروزه را تولید کنند از این سنگها بهره می بردند. مردم آمریکا زمانی که در حال پخت انواع طلسمها هستند از فیروزه استفاده می کنند همچنین در تولید انگشتر، دستبند زنانه و کمربند از انواع فیروزه ها استفاده می شود فیروزه دارای جلای کدر می باشد و در آن رگه هایی سیاه و قهوه ای موجود می باشد، فیروزه در سراسر کره زمین یافت می شود. اگر شما مشکلات تنفسی دارید و از گلو درد رنج می برید فیروزه درمان کننده درد شماست، فیروزه یم نوع ارتباط عمیق با دستگاه تنفس دارد به گونه ای که اگر سنگ را در آب خنک قرار دهید موجب آرامش شما می شود و این سنگ می تواند به ریه های شما کمک کند تا راحت تر نفس بکشید.

1-1

سنگ فیروزه عجمی

همان طور که می دانید سنگ فیروزه به دو دسته سنگ فیروزه عجمی و شجری تقسیم بندی می شود اما فیروزه عجمی در ایران از محبوبیت بیشتری برخوردار است و در بیشتر انگشتر ها، گردن بند ها، و گوشواره ها استفاده می شود. معمولا اینگونه سنگ ها بر روی رکاب هایی از جنس نقره و طلا سوار می کنند و رنگ آن جلوه ای خاص و زیبا دارد می توان گفت سنگ فیروزه عجمی در هیچ جای دنیا با این کیفیت رنگ و اندازه یافت نمی شود.

به همین خاطر افراد زیادی اقدام به خرید انگشتر یاقوت و سنگ فیروزه خام به قیمت بسیار ناچیز کردند تا آن را از کشور خارج کنند و آن را با کمی تراش به بهای بسیار گزافی به فروش برسانند. در سال های اخیر در این رابطه قوانینی وضع شد تا از خام فروشی سنگ فیروزه جلوگیری شود و این گوهر با ارزش و محبوب حداقل یک بار در ایران تراش خورده و با ارزش افزوده بیشتری به فروش برسد.

1-2

سنگ فیروزه تار عنکبوتی

سنگ فیروزه تار عنکبوتی بر اساس شکل ظاهری که دارد به دو نوع عجمی و شجری تقسیم می شود که برخی از فیروزه ها دارای رگه های قهوه ای در خود می باشند ولی عربها نمونه هایی را که کاملاً صاف و یکدست و آبی رنگ هستند و هیچ گونه رگه ای در آنها وجود ندارد که عربها نیزهارو عجمی نام گذاری کرده اند را عجمی نام گذاری کرده اند، رنگ فیروزه ی اصل به دلیل مسی که در آن وجود دارد به رنگ آبی، کروم یا وانادیوم است و رنگ فیروزه اصلی معمولاً کمی مات می باشد و اگر در فیروزه ای که قصد خریداری آن را دارید، براقی مشاهده کردید از خرید آن صرف نظر کنید.

فیروزه های اصل ماتریس ندارند و رنگ آنها به صورت یکدست می باشد و در پشت آنها رگه های سیاهی به چشم می خورد، برای بررسی تشخیص فیروزه اصل می توانید آن را در مقابل نور خورشید قرار دهید و اگر به رنگ تغبیر کرد بدانید که سنگ فیروزه تقلبی است، در واقع سنگ فیروزه تقلبی از پلاستیکهای فشرده تولید می شود.

1-3

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه