ارسال به دیگران پرینت

بن‌سلمان | تهدید بن سلمان به جنگ داخلی در ایران

وقتی بن‌سلمان علنی ایران را به جنگ داخلی تهدید کرد+ویدئو

وقتی بن‌سلمان علنی ایران را به جنگ داخلی تهدید کرد+ویدئو

وقتی بن‌سلمان علنی ایران را به جنگ داخلی تهدید کرد+ویدئو

وقتی بن‌سلمان علنی ایران را به جنگ داخلی تهدید کرد+ویدئو 

بن‌سلمان زمانی که ۳۱ ساله و جانشین ولی‌عهد عربستان بود، باد در گلو انداخت و گفت جنگ را به داخل ایران می‌کشاند.

نقش‌آفرینی دولت عربستان سعودی در ناآرامی‌های اخیر، موضوعی نیست که تردیدی در آن وجود داشته باشد. از حمایت‌های مالی و سیاسی از گروهک‌های خارج‌نشین تا عملیات رسانه‌ای از طریق شبکه تروریستی ایران اینترنشنال و ربات‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مصداقی از رفتار خصمانه سعودی‌ها در برابر جمهوری اسلامی ایران است. 

شاید در تبیین این حقیقت، هیچ چیز مانند بازخوانی سخنان محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۷ نباشد که به طور علنی تهدید کرد که جنگ را به داخل ایران می‌کشاند.

او در مصاحبه با شبکه السعودیه با اشاره به اینکه هیچ نقطه مشترکی میان ایران و عربستان نیست، گفت: «چگونه می‌توان با آنان به تفاهم رسید؟ منطق ایران زمینه‌سازی برای ظهور مهدی است که آن هم از طریق سیطره بر جهان اسلام محقق می‌شود.» 

بن سلمان در ادامه مدعی شد: «هدف اصلی نظام ایران رسیدن به قبله مسلمانان است. ما منتظر نمی‌مانیم که عربستان میدان جنگ شود، بلکه تلاش می‌کنیم نبرد را به درون ایران بکشانیم... افراطی‌گرایی ایران مانع گفت‌وگو میان ماست».

پسر شاه سعودی و وزیر دفاع وقت عربستان، سپس گفته بود که ایران عامل جنگ یمن است و نیروهای یمنی ابزار دست تهران هستند. وقتی هم مجری از او درباره زمان پایان جنگ پرسید، در پاسخ گفته بود: «حوثی‌ها و صالح را در عرض چند روز از میان بر می‌داریم». در حالی که در آن زمان بیش از دو سال از آغاز جنگ یمن ‌می‌گذشت، جنگی که قرار بود چند هفته بیشتر طول نکشد.

هشت ماه بعد از این اظهارات، غائله دی ۱۳۹۶ پا گرفت و بار دیگر عده‌ای به بهانه مطالبات اقتصادی، دست به آشوب‌‌افکنی در کشور زدند. همان زمان کاربران سعودی با هشتگ (#سننقل_الحرب_الی_ایران) و انتشار ویدئویی که محمد بن سلمان در مورد انتقال جنگ به داخل ایران می‌گفت، مدعی شدند که بن سلمان به وعده خود عمل کرده است.

14010816000356_Test_NewPhotoFree

موضوع اصلی این جاست که آغاز دشمنی و تلاش‌های ریاض برای آشوب‌افکنی در داخل ایران پیش از سخنان بن سلمان نیز در جریان بود و پس از آن نیز تا کنون ادامه یافته است. درست یک سال قبل از اظهارات بن سلمان «ترکی الفیصل» رئیس سابق اطلاعات سعودی در نشست منافقین در پاریس شرکت کرد و مهمان ویژه آن‌ها بود و در سخنرانی خود گفت که باید حکومت ایران تغییر کند.

در همین حال برخی با استناد به سخنان سال گذشته بن سلمان در مورد لزوم همکاری با ایران و اینکه ایران کشوری همسایه است و باید با آن کنار آمد، گمان کرده بودند که ریاض قصد دارد سیاست‌های خصمانه خود را کنار بگذارد، که آشوب‌های اخیر خلاف این موضوع را نشان دد.

اما نکته قابل توجه این است که دولت سعودی به این نتیجه و جمع‌بندی ابلهانه رسیده است که امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را در اختیار گروهک تروریستی منافقین برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی قرار دهد. در سال‌های اخیز پس از حضور ترکی الفیصل در گردهمایی منافقین در پاریس، رسانه‌ها و اشخاص مختلفی از روابط گسترده ریاض و منافقین سخن گفته‌اند که سمبل این همکاری‌ها در بخش عملیات روانی، شبکه تروریستی ایران اینترنشنال است.

مسعود خدابنده، عضو سابق سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و مسئول تیم حفاظتی مسعود رجوی در گفت‌وگویی به تاریخ اول شهریورماه سال‌جاری به افشاگری علیه شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال و گروهک مجاهدین خلق (منافقین) پرداخته بود.

وی بیان کرد: «شبکه ایران اینترنشنال شبکه ناشناخته‌ای نیست، من با برخی از آنها ارتباط دارم. این شبکه صاحبش و شرکتش، قبلاً برنامه مجاهدین خلق را پخش می‌کرد. وضعیت عربستان سعودی به‌گونه‌ای است که پول نفتش دوباره باید به غرب برگردد؛ حال چه به‌صورت شبکه ایران اینترنشنال چه حتی در قالب فرستادن دانشجو. عربستان به لندن دانشجو می‌فرستد و ماهی ۵ هزار پوند به آنها می‌دهد، اما آنها حق ندارند آن ۵ هزار پوند را ذخیره کنند، بلکه باید در لندن خرج کنند؛ یعنی پول باید برگردد».

مسعود خدابنده در ادامه از ارتباط سه‌گانه عربستان سعودی، سازمان مجاهدین خلق و شبکه ایران اینترنشنال پرده برمی‌‌دارد و می‌‌گوید: «مجاهدین از ۲ ماه پیش مخارجی را که می‌پرداختند تا مطالب‌شان در جست‌وجوی گوگل بالا بیاید، حذف کرده‌اند. با تصمیم عربستان سعودی و مخصوصاً ترکی الفیصل مسئول سابق استخبارات سعودی، قرار شده است شبکه ایران اینترنشنال بازوی تبلیغاتی و زبان سازمان مجاهدین خلق شود».

در این راستا نشست سالانه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در سال ۱۳۹۹ در آلبانی به صورت زنده از شبکه ایران اینترنشنال پخش شد.همچنین این شبکه سعودی پس از حمله تروریستی گروهک الاحوازیه به مراسم رژه نیرو‌های مسلح در۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ در اقدامی غیرحرفه‌ای که مصداق تبلیغ تروریسم است، تریبون زنده‌اش را در اختیار تروریست‌هایی قرار داد که چند ساعت قبل چندین زن و کودک بی‌گناه حاضر در مراسم را هم به رگبار بسته بودند. هنوز پیکر‌های خونین مردم ایران به طور کامل از کف خیابان جمع نشده بود که آنتن این شبکه در اختیار سخنگوی گروهک تروریستی عامل حادثه قرار گرفت و او از طریق این شبکه، مسئولیت این حادثه را پذیرفت!

در پایان ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که بن سلمان در سخنان سال ۲۰۱۷ خود گفته بود که اجازه نمی‌دهد جنگ به داخل عربستان کشیده شود؛ درست چند ماه بعد از این سخنان موازنه قدرت در جنگ یمن برگشت و غرش موشک‌ها و پهپادهای یمنی بر فراز آسمان عربستان و تأسیسات نفتی آرامکو شروع شد و یمنی‌ها عمق خاک عربستان را هدف قرار دادند که موجب حیرت جهانیان شد و این حملات تاکنون بدترین ضربات را به سعودی‌ها وارد کرده و ریاض را به پای میز مذاکره کشانده است.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      چقدر مردم ایران در مکه کشته شدن ایران به جز حرف زدن جرات کوچکترین احتنتی نداشت فق😧

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه