ارسال به دیگران پرینت

بارش شدید باران

آماده باش هلال احمر با هشدار هواشناسی برای 10 استان | هشدار هواشناسی به این استان ها + جزییات

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش امدادگران این سازمان در پی احتمال وزش شدید باد و بارش باران در ۱۰ استان کشور خبر داد.

آماده باش هلال احمر با هشدار هواشناسی برای 10 استان | هشدار هواشناسی به این استان ها + جزییات

مرتضی مرادی‌پور با اشاره به هشدار روز گذشته سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در برخی از استان‌هان و نفوذ سامانه بارشی به استان‌های مختلف کشور برای امروز، چهارشنبه و پنجشنبه و گفت: این یک هشدار سطح نارنجی بوده و در آن پیش‌بینی شده بود که شاهد بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد تگرگ خواهیم بود.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار کرد: بر همین اساس امروز سه شنبه ۱۰ آبان، احتمال وقوع  وزش شدید باد، رعد و برق و بارش باران  در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و جنوب استان مرکزی وجود دارد. برای فردا چهارشنبه ۱۱ آبان نیز، همین احتمال وضعیت در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان وجود دارد و در روز پنجشنبه ۱۲ آبان نیز احتمالا این وضعیت برای استان‌های خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، شرق خوزستان، نیمه شمالی بوشهر و جنوب اصفهان حاکم خواهد بود.

مرادی پور اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته  امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  در این استان‌ها به حالت آماده باش درآمدند تا در صورت خطر ایجاد خسارت‌های مالی یا جانی احتمالی بتواند با سرعت و آمادگی بیشتری به آسیب دیدگان رسیدگی کند. همچنین تجهیزات مربوطه نیز آماده‌سازی شده است.

وی افزود: لازم است افرادی که در معرض این مخاطرات قرار دارند نیز مراقبت های لازم را انجام دهند و به هشدار های لازم توجه کنند. از جمله این هشدارها عدم صعود به ارتفاعات، استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها و ... است.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه