ارسال به دیگران پرینت

وام مسکن | هزینه وام مسکن

شیب افزایشی هزینه وام مسکن تا کجا ادامه دارد؟ | هزینه وام مسکن به چقدر رسیده است؟

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود

شیب افزایشی هزینه وام مسکن تا کجا ادامه دارد؟ | هزینه وام مسکن به چقدر رسیده است؟

وام مسکن

بررسی آخرین وضعیت  قیمت اوراق مسکن  نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین سال گذشته ۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان، در اردیبهشت ۹۷ هزار و ۸۰۰ تومان و در خرداد ۹۴ هزار تومان قیمت دارد. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۹۳ هزار و ۲۰۰ تومان، در مرداد سال گذشته ۹۵ هزار و ۸۰۰ تومان و در شهریور سال گذشته ۹۴ هزار و ۷۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۹۴ هزار و ۳۰۰ تومان، در آبان‌ماه و آذرماه ۹۵ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت داشتند.

اوراق تسهیلات وام مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های ۹۵ هزار و ۷۰۰ تومان و ۹۵ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین امسال ۹۵ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۹۵ هزار و ۶۰۰ تومانی، ۳۸ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۵ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۵۳ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و ۲۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۱ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۳۰ میلیون و ۵۹۲ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۶۱ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان پرداخت کنند.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه