ارسال به دیگران پرینت

وام | وام مسکن | اوراق تسهیلات مسکن | مستاجر در ایران

خبر فوق العاده وزیر برای مردم | منتظر وام 400 میلیونی جذاب باشید

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کشور حدود هشت میلیون مستاجر داریم، تداوم عقب ماندگی در عرضه و تقاضای مسکن را موجب مواجهه کشور با مخاطراتی جدی دانست و گفت: به دنبال این هستیم که سهم بانک‌ها از ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن را افزایش دهیم تا سهم آورده مردم کمتر شود.

خبر فوق العاده وزیر برای مردم | منتظر وام 400 میلیونی جذاب باشید

وام مسکن افزایش می‌یابد؟

رستم قاسمی دوشنبه ۲۸ شهریور در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در شیراز درباره وام مسکن افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه سبد خانوارها مربوط به مسکن است و امروز در کشور حدود هشت میلیون مستاجر داریم اما با این وجود در حوزه عرضه و تقاضای مسکن با یک عقب ماندگی جدی نیز مواجه هستیم و این مساله می تواند برای کشور ایجاد خطر کند.

به نقل از راه و شهرسازی فارس، قاسمی ادامه داد: باید برای تامین مسکن مردم فکر اساسی و جدی کنیم، مسکن جزو ضروریات بسیار جدی مردم است، نمی توان انتظار داشت که جوان ما بدون داشتن مسکن تشکیل خانواده دهد و اگر هم تشکیل دهد از هم می پاشد چرا که جایی برای زندگی کردن ندارد.

قاسمی گفت: دولت و مجلس مزیت هایی اختصاص داده و امکاناتی را پیش بینی کرده اند و می توان با بهره گیری از این مزیت ها و امکانات و با اجرای طرح نهضت ملی مسکن شرایطی ایجاد کرد که مردم صاحب خانه شوند.

وی درباره وام مسکن  گفت: در مسکن مهر که کار بسیار بزرگی هم بود، کل زمینی که دولت به آن اختصاص داد برای یک میلیون واحد بود و برای سه میلیون واحد دیگر مردم زمین تامین کردند اما در طرح نهضت ملی مسکن دولت می خواند برای هر چهار میلیون واحد زمین تامین کند و این کار را هم خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: کار بزرگی که مجلس در همین راستا انجام داد این بود که ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها را به مسکن اختصاص داد و اگر غیر از این باشد مسکنی هم ساخته نخواهد شد.

وی گفت: ساخت چهار میلیون مسکن برای جمهوری اسلامی با توجه به برخورداری از این همه مهندس و پیمانکار توانمند و همچنین مصالح ساختمانی فراوان نباید کار سخت و پیچیده ای باشد اما نیاز است که همه پای کار باشند و با جدیت به وظایف خود عمل کنند.

قاسمی درباره وام مسکن  افزود: باید در شهرهایی که امکان آن وجود دارد زمین در اختیار مردم قرار دهیم تا خودشان با استفاده از تسهیلاتی که دریافت می کنند اقدام به ساخت کنند و اولویت نیز با ساخت واحدهای ویلایی یک طبقه و بعد از آن ۲ طبقه است.در برخی استان‌ها نظیر سیستان و بلوچستان، زنجان و قزوین ساخت و سازها شروع شده و بعضا پیشرفت های خوبی نیز داشته اند و امیدواریم در استان فارس و شهر شیراز نیز با تامین زمین موردن نیاز شاهد شتاب گرفتن اجرای طرح نهضت ملی مسکن باشیم.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      فقط تو رو خدا فقط حرف نزنید عمل کنید یکسال حرف زدید ماازمجلس انقلابییییییییییی میخواهیم ازوزیرمسکن مهمترین بخش است برای مستاجران ازدواج کاربخواهدآماربخواهدجواب بخواهد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه