ارسال به دیگران پرینت

آمریکا | نیرو های آمریکایی

بلاخره آمریکا به کمک اوکراین شتافت | لشکری آموزش دیده به نام عقاب های خروشان

در بحبوحه جنگ اوکراین و بالاگرفتن سطح تنش میان روسیه و ناتو، آمریکا برای نخستین بار پس از ۸۰ سال، لشکر ۱۰۱ هوابرد ارتش خود را در اروپا و در امتداد مرزهای اوکراین و رومانی مستقر کرده است.

 بلاخره آمریکا به کمک اوکراین شتافت | لشکری آموزش دیده به نام عقاب های خروشان

نیرو های آمریکایی

شبکه سی بی اس نیوز آمریکا گزارش داد، واحد پیاده نظام این لشکر با نام مستعار «عقاب‌های خروشان» از آمادگی رزمی بالایی برخوردار بوده و برای اعزام سریع به عرصه نبرد در هر کجای جهان آموزش دیده است.

نیروهای آمریکایی، مرکزی را در پایگاه هوایی ارتش رومانی ایجاد کرده و حدود چهار هزار و ۷۰۰ سرباز از نیروی هوابرد لشکر ۱۰۱ برای تقویت جناح شرقی ناتو در آنجا مستقر شده است.

سرتیپ «جان لوباس» معاون فرماندهی این لشکر گفت: آماده دفاع از هر اینچ از خاک ناتو هستیم.

به گفته سرهنگ ادوین ماتیدیس فرمانده تیم رزمی تیپ دوم این لشکر، نیروهای تحت رهبری او نزدیک ترین نیروهای آمریکایی به صحنه نبرد در اوکراین هستند و با کنترل تحرک نیروهای روسیه در اوکراین، اهدافی برای تمرین نظامی ایجاد می کنند و رزمایش های شبیه به آنچه در صحنه نبرد می گذرد، انجام می دهند.

ماتیدیس به سی بی اس نیوز گفت که همیشه آماده هستیم که همین امشب بجنگیم. چنانچه تنش تشدید شود و یا قلمرو ناتو مورد حمله قرار بگیرد، آماده ایم که از مرز اوکراین عبور کنیم و از قلمرو ناتو دفاع کنیم.

این در حالی است که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بارها اعلام کرده است هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد.

برخی قانونگذاران کنگره آمریکا نیز از بایدن خواسته اند پیش از استقرار هرگونه نیروی امریکایی در اوکراین، از کنگره مجوز و تایید بگیرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      دیر شده ولی بازم خوبه این کثافت ه کمونیست و سره جاش بشونن .

    • ناشناس ارسالی در

      امیدواریم شاهد پیروزی ملت اکراین بر پوتین فاسد و دیکتاتور شاهد باشیم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه