ارسال به دیگران پرینت

آنقولانزا | شیوع آنفولانزا

بیماران مبتلا به آنفولانزا تا چند روز ناقل بیماری هستند؟

یک فوق تخصص عفونی اطفال عنوان کرد: مبتلایان آنفلوآنزا می توانند بین پنج تا شش روز ناقل باشند.

بیماران مبتلا به آنفولانزا تا چند روز ناقل بیماری هستند؟

شیوع آنفولانزا

دکتر جبار علی صفایی با اشاره به شیوع هر ساله آنفلوآنزا در فصل پاییز گفت: در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و استفاده مردم از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، این بیماری تا حدی کم رنگ شد، اما متاسفانه امسال به دلیل کاهش استفاده از ماسک مجددا شاهد شیوع این بیماری هستیم.

وی افزود: هرساله نوعی از این ویروس شیوع می یابد و برای همین هرسال یک نوع واکسن برای مقابله با آن ساخته می شود و نیاز است که افراد و بویژه گروه های در معرض خطر هرسال واکسن جدید آنفلوآنزا را تزریق کنند.

صفایی با بیان اینکه تشخیص آنفلوآنزا از کرونا و سرماخوردگی کار دشواری است گفت: با توجه به اینکه سویه اخیر کرونا –امیکرون- شباهت بسیاری با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارد، تفریق این سه کار بسیار دشواری است اما با مشاهده برخی علائم می توان تا حدی متوجه شد که فرد به کدامیک مبتلا شده است.

وی افزود: چند علامت عمدتا در مبتلایان آنفلوآنزا مشاهده می شود که در مبتلایان امیکرون و سرماخوردگی به ندرت آن را مشاهده می کنیم که از جمله آن تب بالا، کوفتگی بدن و درد عضلات بویژه در ساق پا است.

وی افزود: همچنین علائمی مانند بدحالی و سردرد در مبتلایان آنفلوآنزا بیشتر مشاهده می شود.

این فوق تخصص عفونی اطفال خاطرنشان کرد: با توجه به سختی تشخیص کرونا، سرماخوردگی و آنفلوآنزا از یکدیگر توصیه می شود افراد در صورت مشاهده هر نوع علائم مشابه سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه کرده و حتما در محیط منزل از ماسک استفاده کنند.

صفایی در خصوص میزان سرایت آنفلوآنزا گفت: خوشبختانه آنفلوآنزا نسبت به امیکرون از قدرت سرایت پایینی برخوردار است، بنابراین نیاز چندانی به قرنطینه نیست اما افراد باید در محیط خانه از ماسک استفاده کرده و فاصله لازم را با اعضای خانواده داشته باشند.

وی افزود: شدت علائم آنفلوآنزا بطور معمول بین پنج تا شش روز است و ویروس آنفلوآنزا طی این مدت می تواند به دیگران سرایت پیدا کند، بنابراین افراد مبتلا باید طی این مدت حتما از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی با دیگران را حفظ کنند.

صفایی با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا بویژه برای گروه های در معرض خطر گفت: از جمله گروه های در معرض خطر این بیماری میتوان به کودکان زیر شش سال، سالمندان بالای ۶۵ سال، زنان باردار، مبتلایان بیماری های زمینه ای و افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر این کادر بهداشت و درمان و خانواده بیماران زمینه ای بویژه بیمارانی که مبتلا به سرطان هستند نیز باید این واکسن را تزریق کنند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه