ارسال به دیگران پرینت

مامور | مامور پلیس | شهادت مامور پلیس

جزئیات شهادت مامور پلیس مهدی لطفی پور در شب حادثه آتش سوزی زندان اوین

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه زمان حادثه تقریباً ۱:۳۰ بامداد بوده است، گفت: مأمورانی که به محل تجمعات اعزام شده بودند از چابک‌ترین و ماهرترین مأموران یگان امداد بودند. ا

جزئیات شهادت مامور پلیس مهدی لطفی پور در شب حادثه آتش سوزی زندان اوین

صبح دیروز پیکر مطهر بیست و هفتمین شهید مدافع امنیت استواریکم مهدی لطفی پور با حضور سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری و مسئولان و مأموران انتظامی و یگان ویژه در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

این مراسم سردار حسین رحیمی با اشاره به نحوه شهادت مأمور پلیس  مهدی لطفی پورگفت: شامگاه شنبه وقتی خبر آتش‌سوزی زندان اوین به پلیس اعلام شد تیم‌های یگان امداد پلیس راهی محل شدند تا نظم و امنیت را برقرار کنند. پس از اینکه عملیات برقراری امنیت در زندان پایان یافت به فرمانده یگان امداد اعلام شد در برخی از نقاط تهران که فراخوان برای تجمع داده بودند شلوغ شده و درخواست اعزام نیرو کردند به همین دلیل تعدادی از مأموران از زندان اوین به سمت آن نقاط اعزام شدند. 

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه زمان حادثه تقریباً ۱:۳۰ بامداد بوده است، گفت: مأمورانی که به محل تجمعات اعزام شده بودند از چابک‌ترین و ماهرترین مأموران یگان امداد بودند. اما در مسیر آنها یک گروه ۲۰ نفره از اغتشاشگران با ریختن روغن و سایر مواد لغزنده روی زمین در تردد آنها خلل وارد کردند. همزمان که مأموران در این مسیر با مشکل رو به رو شدند این گروه ۲۰ نفره به سمت آنها کوکتل مولوتف پرتاب و آنها را مجروح کردند که پس از انتقال استوار یکم مهدی لطفی‌پور به بیمارستان وی به شهادت رسید.

سردار رحیمی با بیان اینکه شهید لطفی‌پور حافظ قرآن بوده است، گفت: این شهید 28 ساله دارای یک فرزند دختر هفت و نیم ماهه است و در خانه اجاره‌ای ۳۹ متری زندگی می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌الله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز ضمن تبریک و تسلیت شهادت این مدافع امنیت به حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، مردم شهیدپرور استان لرستان، بویژه خانواده بزرگوار این شهید گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی، مرهون مجاهدت دلاورمردانی است که در مکتب انسان‌ساز امامت و ولایت درس ایثار و فداکاری و خدمت را به‌درستی آموختند.

وی افزود: پیکر مطهر شهید مدافع امنیت گروهبان یکم شهید مهدی لطفی‌پور امروز سه‌شنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۱۵ در چالانچولان استان لرستان برگزار و سپس در زادگاهش روستای عربان به خاک سپرده می‌شود.

سرهنگ علی صباحی فرد رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت نیز گفت: شهید «مهدی لطفی‌پور» جمعی یگان امداد فاتب که در قالب واحدهای موتورسوار عازم مأموریت بود در بزرگراه شهید صیاد شیرازی دچار سانحه شده و به شهادت رسید.

برادرم عاشق شهادت بود

برادر شهید مهدی لطفی‌پور درباره اینکه چگونه از شهادت برادرش باخبر شدند به خبرنگار «ایران» گفت: فرمانده برادرم به پدرم زنگ زد و گفت که پسرتان تصادف کرده است. وقتی خبر را شنیدم بلافاصله خودم با ایشان تماس گرفتم و وقتی خودم را معرفی کردم، به من گفتند که برادرت شهید شده است که بلافاصله از بروجرد راهی تهران شدیم.

وی در ادامه افزود: انگار به برادرم الهام شده بود که شهید می‌شود. جمعه هفته گذشته یعنی 24 ساعت قبل از شهادتش، برادرم مرخصی یک روزه گرفته و به بروجرد آمده بود تا ما را ببیند. برادرم مدام درباره شهادت صحبت می‌کرد. به او گفتم برادر تو تازه بچه‌دار شدی این حرف‌ها را نزن. او در جواب گفت شاید این دیدار آخر باشد و این دفعه شهید شوم.

او ادامه داد: پس از برگزاری مراسم در تهران، پیکر برادرم را به ازنا و بعد به دورود و در نهایت به محل تولدش انتقال داده و او را دفن می‌کنیم. اگر عاملان این جنایت مشخص شوند، ما خواهان اشد مجازات برای آنها هستیم، برادرم بی‌گناه کشته شد.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حمید اسماعیلزاده ارسالی در

      ما تا آخرین روز حیاتمان از نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت میکنیم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه