ارسال به دیگران پرینت

تحریم | اعمال تحریم علیه ایران

آمریکا ایران را تهدید کرد | بی‌شک باز هم ایران را تحریم می‌کنیم!

آمریکا: هیچ تردیدی در خصوص تحریم ایران نمی‌کنیم.

آمریکا ایران را تهدید کرد | بی‌شک باز هم ایران را تحریم می‌کنیم!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که این کشور در خصوص تحریم ایران درباره گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ایران در حال تامین پهپاد برای روسیه است،‌ تردید نخواهد کرد.

«ودانت پاتل» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه درباره هرگونه همکاری با ایران در خصوص پهپادها و موشک‌های بالستیک هشدار داد.

وی گفت: «هیچ تردیدی در خصوص تحریم ایران درباره گزارش‌هایی که نشان می‌دهد ایران در حال تامین پهپاد برای روسیه بوده، نمی‌کنیم».

پاتل در ادامه سخنانش گفت:‌ «همه طرف‌ها را از هرگونه تعامل با ایران در زمینه پهپادها و موشک‌های بالستیک برحذر می‌داریم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد:‌«با همکاری همپیمانان و شرکا برای اعمال تحریم علیه ایران اقدام خواهیم کرد و همچنان به بازخواست روسیه ادامه خواهیم داد».

این مقام آمریکایی با تاکید بر ادامه حمایت‌ها از اوکراین گفت به افزایش کمک‌های امنیتی بی‌سابقه به اوکراین از جمله سامانه‌های دفاع موشکی ادامه می‌دهیم.

در حالی که آمریکا و برخی کشورهای غربی طی روزهای اخیر چند بار مدعی شده‌اند که پهپادهای مورد استفاده روسیه در حملات علیه اوکراین ساخت ایران بوده اما مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نیز بارها این ادعاها را رد کرده‌اند.

«دیمیتری مدودف» رئیس جمهور سابق و معاون شورای امنیت ملی روسیه روز جمعه گفت پس از آنکه پهپادها اثرگذاری خود در جنگی کنونی اوکراین را نشان دادند، روسیه باید تولید انواع پهپادها را شتاب ببخشد.

وی در پیامی در کانال توییتری خود نوشت: «پهپادها تاثیرگذاری خود در درگیری‌های مدرن را نشان داده‌‌اند. استفاده از آنها در منطقه عملیات ویژه نظامی، یک نیاز فوری است».

مدودف اضافه کرد: «روسیه هنوز تولید گسترده انواع پهپادهارا ایجاد نکرده است».

استفاده روسیه از پهپادها به خصوص پس از حمله گسترده چند روز پیش به اهدافی در سرتاسر اوکراین، کی‌یف را به تکاپو انداخته تا از کشورهای غربی بخواهد که ارتش اوکراین را به سامانه‌های دفاع هوایی مجهز کند.

روسیه از بامداد دوشنبه (۱۰ اکتبر/ ۱۸ مهرماه) چندین حمله موشکی و پهپادی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» انجام شد. این انفجار به تخریب بخشی از پل کرچ منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه