ارسال به دیگران پرینت

خودرو | واردات خودرو | زمان واردات خودرو

آیا واردات خودرو تا دو هفته دیگر صورت میگیرد ؟ + جزئیات

روح الله عباسپور با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو در حوزه واردات گفت : قطعا بر اساس قانون مصوب مجلس باید تا پایان امسال تا سقف یک میلیارد یورو خودرو وارد شود. مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ دولت را مکلف به واردات خودرو کرده است

آیا واردات خودرو تا دو هفته دیگر صورت میگیرد ؟ + جزئیات

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: بر اساس آنچه که وزارت صمت قول داده است ظرف دو هفته آینده باید واردات خودرو صورت گیرد.

روح الله عباسپور با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون ساماندهی صنعت خودرو در حوزه واردات گفت : قطعا بر اساس قانون مصوب مجلس باید تا پایان امسال تا سقف یک میلیارد یورو خودرو وارد شود. مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ دولت را مکلف به واردات خودرو کرده است.

پیش تر وزیر صمت از تعیین تکلیف شرکت های واردکننده خودرو تا پایان مهرماه خبر داده بود. آن طور که فاطمی امین گفت واردات خودرو بعد از مشخص شدن شرکت های واردکننده در دستورکار قرار خواهد گرفت.

بعد از سخنان سکاندار صمت، رییس مجلس طی نامه ای به رییس جمهوری برخی ایرادها را به بندهای آیین نامه تهیه شده در ارتباط واردات خودرو وارد کرد. محمد باقر قالیباف در نامه خود ابراهیم رییسی خواستار اصلاح ایرادهای مورد اشاره در نامه شد. بلافاصله بعد از این نامه سخنگوی وزارت صمت به آن واکنش نشان داد. امید قالیباف معتقد بود ایرادهای وارد شده آیین نامه ورود خودرو را ملغی نمی کند و وزارت صمت به سرعت ایرادهای یاد شده را رفع و نتیجه را به اطلاع نمایندگان مجلس خواهد رساند.

سخنگوی کمیسیون صنایع تاکید کرد آئین نامه واردات خودرو باید در چارچوب قانون مصوب مجلس دنبال شود.

با توجه به ایرادهای یاد شده و اجبار وزارت صمت برای رفع آنها بعید است سیاست گذار خودرویی بتواند به قول خود در ارتباط با از سرگیری واردات خودرو طی دو هفته آینده عمل کند.

فراموش نکنیم برخی از کارشناسان معتقدند در عمل وارداتی اتفاق نخواهد افتاد. آنها تاکید می کنند آیین نامه اجرایی تهیه شده توسط صمت خود اصلی ترین دست انداز در مسیر ورود خودرو به کشور است زیرا واردات خودرو را به مسائلی مانند تولید و داخلی سازی قطعات گره زده که اساسا با روح واردات خودرو به عنوان یک تجارت در تضاد جدی است. در کنار مساله مورد اشاره برخی دیگر از کارشناسان به چالش ارزی و همچنین نهایی نشدن توافق نامه احیای برجام به عنوان دو مساله ای که می تواند همچنان قفل را به در ورود خودرو به کشور نگهدار دارد، اشاره می کنند.

 

منبع : فرتاک نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • یگانه پرست ارسالی در

      همین واردات واردات گفتن امسال منو به خاک سیاه نشاند وسه نفر که هرکدام سرپرست یه خانواده بودیم نابود کرد از بس گفتن میخوایم کامیون وارد کنیم وکامیون مدل پایین ازرده خارج میشود ماهم از ترس فروختیم که چند مدل بالاتر بخریم ما کامیونو فروختیم 120میلیون الان شده2میلیارد تومن یه کامیون35سال ساخت کامیون هم اگروارد کردن یه قیمتهای میگن چهار پنج نفر باید تمام زندگی خودشونو بفروشن تا بخرن پس خیلی به حرف اینها نمیشه اعتماد کرد برای واردات مارو که بدبخت کردن اگر خدایی است اگر عدالتی است امیدوارم اون ادمی که این کاررا با ما کرد نابود بشه خودش وخانوادش روز خوش نبینن

    • ناشناس ارسالی در

      متاسفانه ندانم کاریها تمامی ندارد .مسوولین چه خودرو وارد کنند چه وارد نکنند در هر صورت این ملت هستند که باید ضرر کنند . حداقل به ازای هرسه خودرو اسقاطی اجازه ورود یک خودرو خارجی را بدهند تا کمی از آلودگی ها کم شود ، مردم این حق را دارند که نفس بکشند۰

    • Hoklen ارسالی در

      واردات با کدوم ارز آخه؟!

    • کاظم ارسالی در

      کاملاً مردم سر کار گذاشتند
      ظاهراً رسالت این دولت با روح و روان مردم بازی کردن هست
      بدبخت ترین مردم روی زمین شدیم
      کار خوب و ماشین خوب و زندگی خوب برای 2 درصد مردم هست
      لعنتیها جلو واردات آزاد کنید
      خدایااا جلوی ظلم بگیر
      بسهههه دیگه

    • ناشناس ارسالی در

      کل مردم سر کارن هیچ خودرویی وارد نخواهد شد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه