ارسال به دیگران پرینت

مرگ | خطر مرگ | پیش بینی مرگ | پیش بینی مرگ از روی چشم ها

خطر مرگ را از روی چشم ها پیش بینی کنید

خطر مرگ از روی چشم‌ها قابل پیش بینی است

خطر مرگ را از روی چشم ها پیش بینی کنید

خطر مرگ را  را از روی چشم ها پیش بینی کنید

خطر مرگ از روی چشم‌ها قابل پیش بینی است

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، یک آزمایش چشم ساده که سیاهرگ‌ها و شریان‌های شبکیه را اندازه‌گیری می‌کند، می‌تواند  مرگ  ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را پیش‌بینی کند. این آزمایش داده‌های  هوش مصنوعی  (AI) را با اسکن شبکیه (غشایی در پشت چشم که حاوی سلول‌های حساس به نور است)، ترکیب می‌کند. این روش می‌تواند به توسعه یک برنامه غربالگری منجر شود که به پزشکان اجازه می‌دهد تا داروها و تغییرات  سبک زندگی  را چندین دهه قبل از ظهور علائم  بیماری قلبی  تحلیل و بر اساس آن اطلاعات  دارو  تجویز کنند.

آلیچا رجینا رودنیکا” (Alicja Regina Rudnicka) نویسنده اصلی این پژوهش از دانشگاه سنت جورج  لندن  گفت: این آزمایش ارزان، در دسترس و غیرتهاجمی است. افرادی که در معرض خطر سکته مغزی، حمله قلبی و سایر شرایط گردش خون قرار دارند، می‌توانند در طی مراجعه‌های معمول با اپتومتریست خود، تحت روش RV (واسکولومتری شبکیه با قابلیت هوش مصنوعی) قرار گیرند.

پژوهشگران گفتند: پیش‌بینی خطر واسکولومتری مبتنی بر هوش مصنوعی کاملا خودکار، کم‌هزینه و غیرتهاجمی است و به دلیل در دسترس بودن و به‌دلیل اینکه نمونه‌گیری خون یا اندازه‌گیری  فشار خون  انجام نمی‌شود، پتانسیل دستیابی آن به نسبت بیشتری از جمعیت در  جامعه  بهتر است.

منبع : فرتاک نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه