ارسال به دیگران پرینت

شاه چارلز سوم | عادات شاه چارلز سوم | پادشاه جدید انگلیس

8 عادت عجیب و باورنکردنی پادشاه جدید انگلیس | این ویژگی ها برق از سرتان می پراند !

با ۸ عادت و علاقه جالب و عجیب شاه چارلز سوم، از عادات غذایی تا علاقه به کشاورزی و کتاب های هری پاتر آشنا می شوید.

8 عادت عجیب و باورنکردنی پادشاه جدید انگلیس | این ویژگی ها برق از سرتان می پراند !

با ۸ عادت و علاقه شاه چارلز سوم، از عادات غذایی تا علاقه به کشاورزی و کتاب های هری پاتر آشنا می شوید.

همه ی آدم ها عادت ها و علائق مخصوص به خودشان را دارند که به آن ها فردیت می دهد. اعضای خاندان های سلطنتی هم از این قاعده مستثنی نیستند.

حالا که شاه چارلز سوم پس از مادرش الیزابت دوم بر تخت سلطنت نشسته و پادشاه جدید انگلیس شده، بد نیست چیزهای بیشتری درباره ی زندگی روزمره ی او بدانیم.

با چند حقیقت خواندنی درباره ی شاه چارلز سوم همراه باشید.

۱- شاه چارلز سوم ۵ بار در روز لباس هایش را عوض می کند

پادشاه جدید انگلیس همیشه به خوش پوشی و وسواسی بودن در انتخاب لباس شهره بوده است. و این بدان معنی است که او بخش زیادی از وقت و توجه خود را صرف انتخاب پوشش خود می کند.

در حقیقت، او خیلی اوقات ۵ بار در روز لباس های خود را عوض می کند. به گفته ی کارشناسان مُد، او هرگز از مُدهای زودگذر پیروی نمی کند اما در عین حال، می تواند خوش پوش باشد.

۲- با تخت و توالت مخصوص به خودش سفر می کند

به گفته ی یک نویسنده که زندگینامه نویس معتمد پرنسس دایانا هم بوده، پادشاه انگلیس با توالت فرنگی مخصوص به خودش سفر می کند، از جمله وقت هایی که به دیدن دوستان نزدیکش در خارج شهر می رود.

این نویسنده گفته چارلز سوم تخت طبی خودش را هم به همراه دو تابلوی عکس از مناظر طبیعی اسکاتلند با خود می برد.

به گفته ی این نویسنده، شاه چارلز وقتی می خواهد به دیدن دوستانش به خارج شهر برود، یک روز قبل از رسیدنش، یک کامیون تختخواب، اسباب و اثاثیه و تابلوهای عکسش را به آنجا می برد.

۳- شاه چارلز سوم شیفته ی کتاب های هری پاتر است

پادشاه انگلیس هم مانند میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا طرفدار پر و پا قرص این کتاب فانتزی است و اینطور که گفته می شود، دوست دارد این کتاب ها را برای نوه های همسرش، کامیلا هم بخواند.

همسر پادشاه در این باره گفته: «گاهی که با همسرم به اسکاتلند می رویم، برای نوه هایم “هری پاتر” می خواند.» کامیلا همچنین گفته: «صدای همه ی شخصیت ها را هم در می آورد و در تقلید صدا فوق العاده است.»

۴- ناهار نمی خورد

شاه چارلز هر زمان که بتواند از خوردن ناهار پرهیز می کند. یکی از گزارشگران سابق اخبار خاندان سلطنتی انگلیس دراین باره گفته: «چارلز ناهار را یک چیز تجملی و مزاحم کارهایش می داند، به همین دلیل دیر صبحانه می خورد و بعدش دیگر ناهار نمی خورد.»

به گفته ی آشپز سابق خاندان سلطنتی، پادشاه برای صبحانه میوه یا تخم مرغ آب پز می خورد. آخر هفته ها هم ترجیح می دهد با تخم مرغ پنیری دلی از عزا درآورد.

۵-شاه چارلز سوم یک کتاب برای بچه ها نوشته

پادشاه انگلیس یک کتاب برای بچه ها به اسم «پیرمرد اهل لوخ ناگار» (The Old Man of Lochnagar) نوشته است. این کتاب در سال ۱۹۸۰ منتشر شد، زمانی که او در اوایل دهه ۳۰ زندگی خود بود.

از قرار معلوم او قبلاً با این داستان سر برادران کوچک تر خود، پرنس اندرو و پرنس ادوارد را زمانی که کوچک بودند، گرم می کرد. یک انیمیشن کوتاه هم بر اساس این داستان ساخته شده است.

۶- فعالیت زیادی دارد

نزدیکان چارلز سوم می گویند او دوست دارد سرش شلوغ باشد و کار مفیدی انجام دهد. به گفته ی یکی از خبرنگاران حوزه مسائل خاندان سلطنتی، پادشاه انگلیس اعتیاد به کار دارد و هرگز دست از کار نمی کشد.

در حقیقت، تنها در سال ۲۰۱۹ او در ۵۲۱ برنامه شرکت کرده بود، از جمله در ۱۴۵ دیدار رسمی، مراسم، مسابقه، کنسرت و برنامه خیریه.

۷- علاقه ی زیادی به کشاورزی ارگانیک دارد

پادشاه انگلیس سال ها است که از حامیان کشاورزی ارگانیک است و خود ۳۵ سال است که یک مزرعه دارد. حتی با محصولات این مزرعه برندی به نام Waitrose Duchy Organic راه اندازی شد که در سوپرمارکت ها به فروش می رود.

با این حال، در سال ۲۰۲۰ معلوم شد چارلز سوم قصد تمدید اجاره ی مزرعه اش را ندارد. او نتوانست برای ۲۰ سال دیگر متعهد به کشاورزی در آن مزرعه شود چون باید خود را برای نشستن بر تخت سلطنت آماده می کرد.

۸-  شاه چارلز سوم اهل نقاشی است

شاه چارلز نقاشی هم می کند و گفته یکی از آرامش بخش ترین و شفا بخش ترین کارهایی است که سراغ دارد. او همچنین گفته این سرگرمی بخش هایی از روح را احیا می کند که دست کارهای دیگر به آن ها نمی رسد.

چارلز سوم گفته بعد از آنکه میل شدیدی به سراغش آمد تا آنچه می دیدید را از طریق آبرنگ بیان کند، نقاشی را شروع کند.

و از قرار معلوم، نقاشی کردن برای او چیزی فراتر از یک سرگرمی وقت گذران است. مجموعه نقاشی های آبرنگ او از مناظر سرتاسر دنیا تاکنون در چندین نمایشگاه به نمایش در آمده است.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه