ارسال به دیگران پرینت

زنان | زنان مجلس | زنان پارلمان | واکنش زنان مجلس به فوت مهسا امینی

سکوت و انفعال زنان پارلمان در ماجرای مرگ دختر جوان در مقر گشت ارشاد |

سکوت و انفعال زنان پارلمان در ماجرای مرگ دختر جوان در مقر گشت ارشاد/ از روزه سکوت ۹ نماینده زن تا نمایندگانی که گفتند مهسا امینی صرع داشته و یک زن اشتباه می‌کند که فکر می‌کند می‌تواند آزادانه بی حجاب باشد!

سکوت و انفعال زنان پارلمان در ماجرای مرگ دختر جوان در مقر گشت ارشاد |

 چند توئیت بر رسیدگی جدی به این پرونده مهسا امینی تاکید کرد و در توئیتر خود نوشت: «خبر درگذشت مهسا امینی بسیار ناراحت کننده است. ضمن تسلیت به خانواده محترم ایشان از نیروی انتظامی پیگیری صورت گرفته که مشخص شد، به دستور فرماندهی نیروی انتظامی فورا تیم بازرسی تشکیل شده تا اگر تخلفی صورت گرفته باشد با خاطی برخورد جدی و درخور صورت گیرد.» بر اساس گزارش دیده‌بان ایران این نماینده مجلس در توئیت دیگری نیز اینطور مرقوم داشت: «از آنجا که خاطر مردم عزیز از این اتفاق تأثر بار جریحه دار شده تیم بازرسی و قوه قضاییه در اعلام نتیجه پرونده به افکار عمومی تسریع کنند. کمیسیون امنیت مجلس بر این پرونده تا پایان نظارت خواهد داشت.»

الهیان در آخرین توئیت خود نیز به سابقه بیماری مهسا امینی اشاره کرد و در توئیتر نوشت: «ضمنا پزشکی قانونی اعلام کرده هیچگونه آثار برخورد فیزیکی و ضرب و جرح مشاهده نشده و همچنین در سوابق پزشکی مهسا امینی زمینه بیماری قلبی و صرع از کودکی وجود داشته است.»

46

فاطمه رحمانی" نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به فوت مرحوم مهسا امینی گفت: مجلس قطعا به این موضوع ورود خواهد کرد.

 پزشکی آن تشکیل داده است. مجلس هم با دقت و از طریق بکارگیری تمامی ابزارهای نظاتی ممکن این مساله را پیگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی ابعاد این حادثه باید به دقت و فوریت انجام شده و با خاطیان احتمالی برخورد مقتضی صورت گیرد.

وی افزود: نیروی انتظامی در توضیحاتی که نسبت به این حادثه داشته آورده است که «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچار عارضه قلبی شد». طبق بررسی‌های دیده‌بان ایران رفیعی در همین رابطه افزوده است: عزیزان باید توجه داشته باشند که حضور در اماکن مرتبط با نیروی انتظامی برای جامعه دارای یک قبح است و وقتی افراد در قالب "هدایت"، "توجیه"، "آموزش" و یا هر اسم دیگری که بر آن می‌گذاریم بازداشت یا احضار می‌شوند این مساله ناخودآگاه برایشان استرس‌آفرین است و بهتر است در اجرای امر به معروف و نهی از منکر تا حد امکان از احضار و بازداشت خودداری شود.

44

باید مقصرین حادثه معرفی شوند

سارا فلاحی نیز واکنش نشان داده و گفت: فارغ از این که این جمع بندی‌ها به کجا ختم می‌شود، این حادثه تلخ قابل اغماض نیست و هر نهاد و هر فرد مقصر که قصوری داشته، باید پاسخگو بوده و مجلس هم به دقت این مهم را پیگیری می کند.

وی تاکید کرد: قطعا باید عواملی که باعث جریحه دار شدن افکار عمومی، ایجاد هزینه برای نظام جمهوری اسلامی و تحت الشعاع قرار دادن زحمات نیروی انتظامی می شوند، پاسخگو باشند. فراکسیون زنان نیز به دقت و با حساسیت خاص موضوع مذکور را پیگیری می‌کند.

فلاحی ادامه داد: باید شیوه‌های مواجهه با ناهنجاری‌های فرهنگی بدون آموزش و توجه به تبعات آن تصحیح شود. افرادی که مسئول چنین برنامه‌ای هستند نیز باید آموزش‌های لازم را دیده که برای مقابله با یک منکر، خودشان منکرهای بزرگ‌تری مرتکب نشوند. قطعا چه در اسلام و چه در گفتمان انقلاب اسلامی اوجب واجبات حفظ جان انسان ها و آبروی آن‌هاست که در هر شرایطی و با هر مرام و مسلکی باید از آن‌ها حفاظت کرد.

وی گفت: نکته بعدی این است که ما متاسفانه  اولویت را به فرهنگ سازی نداده‌ و نتوانسته‌ایم سیاست‌های بالادستی را به درستی نتوانسته‌ اجرا کنیم. امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و نگران کننده‌ای نباشیم.

43

با نیروی انتظامی صحبت کردیم؛ هیچ اغماضی نباید صورت بگیرد

 

فاطمه مقصودی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها  نسبت به موضوع مهسا امینی سکوت کرده ولی در تاریخ ۲۴ تیر ماه سال جاری در گفت‌وگویی در رابطه با سختگیری‌هایی که اخیرا در حوزه عفاف و حجاب مطرح می‌شود و محدودیت‌هایی که اعمال شده یا صحبت آن بیان می‌شود، گفته بود: ببینید قرآن کریم می‌فرماید « لا اِکْراهَ فِی الدّین»، در دین ما اجباری وجود ندارد. بنا به گزارش دیده‌بان ایران؛ مقصودی ادامه داده: اصلا خوبی دین اسلام این است که دین محبت است، فرامین اسلامی و موازین و شعائر اسلامی بهتر است که قلبی باشد و با معرفت انجام شود. یعنی وقتی که من با معرفت تمام حجابم را، اصول دین را و حریم‌ها را رعایت می‌کنم این نشان از خردورزی، معرفت و دانش زنان جامعه ماست.

مقصودی افزود: اگر یک زنی احساس کند که می‌تواند بی‌حجاب باشد و برای خودش آزاد است اشتباه می‌کند، شما در جامعه از کنار افرادی رد می‌شوید که شاید حق‌شان نیست صحنه‌های بی‌حجابی را ببینند، به نظر من بهتر است که این آزادی را در موضوعات دیگری بیاوریم و معنا بدهیم.

وی تصریح کرد: نباید شاهد تشدید سختگیری به روشی که مردم را ناراحت کند، باشیم و نگاه ما به سیره رهبری باشد که رهبری نگاه‌شان اصلا به این صورت نیست و همواره با رأفت به مسائل به ویژه در درون جامعه برخورد می‌کنند.

در پایان یادآور می‌شود که: زهره‌سادات لاجوردی؛ سیاستمدار اصولگرا و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی است. او در دولت محمود احمدی‌نژاد (نهم و دهم) معاونت مرکز امور زنان را بر عهده داشت. لاجوردی سخنگوی حزب زنان جمهوری اسلامی است.

منبع : دیدبان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه