ارسال به دیگران پرینت

پوکی استخوان | درمان یبوست | استخوان زنان | پیاز | آلرژی | سرماخوردگی

بعد از خوردن پیاز در بدن ما چه اتفاقی می افتد؟

پیاز یکی از مهم ترین موادغذایی در تهیه و طبخ غذا و همچنین دارای خواص دارویی و ضد عفونی کننده است. اما هیچ کدام از ما نمی دانیم که دقیقا پیاز در بدن ما چه کار می کند و چگونه باعث سلامتی ما می شود.

بعد از خوردن پیاز در بدن ما چه اتفاقی می افتد؟

 پیاز یکی از مهم ترین موادغذایی است که به خاصیت ضدعفونی کننده معروف است که در بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

پیاز علاوه بر خاصیت درمانی در تهیه و دادن یک طعم خوب به غذا نیز نقش مهمی دارد با این حال در این خبر به خواص درمانی و اثرات خوردن آن بر روی بدن اشاره خواهیم کرد.

۱. مبارزه با سرطان پیاز قرمز در از بین بردن سلولهای سرطانی سرطان سینه و رودهی بزرگ تأثیر بسیار زیادی دارد .

۲. تامین سلامت قلب پیاز سرشار از گوگردهای ارگانیک است که میتوانند از شما در برابر بیماری قلبی محافظت کند .

۳. کنترل سطح قند خون عصاره ی پیاز می تواند در کاهش سطح قند خون مؤثر باشد . این مطالعه بر روی موشهای دیابتی انجام شده و نتایج دلگرم کننده ای داشته است .

۴. هضم سالم تر پروبیوتیک های طبیعی موجود در پیاز در درمان یبوست مفید هستند و شدت آن را کاهش میدهند و بعضی از افراد معتقدند خوردن پیاز درد معده و کرم معده را کاهش می دهد .

۵. حفظ سلامت استخوان مصرف پیاز از پوکی استخوان مرتبط با افزایش سن جلوگیری می کندزنانی که به طور منظم پیاز مصرف میکنند نسبت به زنانی که مصرف نمی کنند ، ۵ % بیشتر تودهی استخوانی دارند . مصرف پیاز تأثیر مفیدی بر تراکم استخوان زنان بالای ۵۰ سال دارد .

۶. جلوگیری از التهاب و آلرژی پیاز در جلوگیری از التهاب مؤثر هستند پیاز با جلوگیری از ترشح هیستامین می تواند آلرژی را درمان کند . همچنین خواص آنتی هیستامینی کوئرستین می تواند گرفتگی بینی را برطرف کند .

۷. بهبود سیستم ایمنی بدن برای درمان سرماخوردگی می توانید چای پیاز درست کنید . این چای سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده ، از ابتلا به بیماریها جلوگیری می کند . برای تهیه ی چای پیاز باید یک تکه از پیاز را در آب جوش ریخته و بگذارید کمی بجوشد ، سپس مایع به دست آمده را بنوشید .

 

پیاز بدون اشک | بریتانیا

مژده به آشپزها: پیاز بدون اشک به بازار آمد!+ویدئو

تولیدکنندگان این نوع پیاز می‌گویند ساختار ژنتیکی آن را دست‌کاری نکرده‌اند

مژده به آشپزها: پیاز بدون اشک به بازار آمد!+ویدئو
 

تولید پیازی که باعث ریزش اشک چشم نمی‌شود. این نوع پیاز محصول تحقیقات شیمیدانان آلمانی است که در اسپانیا کشت می‌شود و شرکتی انگلیسی آن را توزیع می‌کند. قیمت این پیازها سه برابر پیازهای معمولی است..

به تازگی نوعی پیاز در بریتانیا به بازار آمده که قرار نیست اشک شما را دربیاورد. خرد کردن پیاز کابوس تکراری آشپزخانه است اما پیاز جدید  قرار است قرمزی چشم‌ها و اشک چشم را جزئی از تاریخ آشپزی کند.

 

یک فروشگاه مواد غذایی در بریتانیا با انتشار خبر عرضه پیازهای جدید در شعبه‌های خود اعلام کرد نوعی پیاز قهوه‌ای، بدون اشک و شیرین را به بازار خواهد آورد. آن‌ها می‌گویند بیش از ۳۰ سال طول کشیده تا بالاخره موفق به تولید پیازی شوند که حتی یک قطره اشک هم از چشم آشپزها در نیاورد. آن‌ها اسم این پیاز را «سونیون» گذاشته‌اند.

 

تحریک ناشی از گازهای آزاد شده هنگام خرد کردن پیاز باعث می‌شود تا غدد اشکی برای تمیز کردن چشم دست‌به‌کار شده و با تولید اشک منطقه آلوده به مواد متصاعد شده از پیاز را تمیز کنند. اگرچه ترفندهایی مانند قرار دادن پیازها در یخدان، خیساندن آن‌ها در آب یا حتی استفاده از عینک شنا ممکن است در کاهش اشک‌ریزی مؤثر باشد اما احتمال آن را به از بین نمی‌برد.

 

بااین‌حال، این پیاز ممکن است جور دیگری اشک شما را در بیاورد. قیمت تمام‌شده سونیون سه برابر پیازهای معمولی است که در بریتانیا به فروش می‌رسند.

 

رقابت برای تولید پیاز بدون اشک طولانی بوده است و دانشمندان در سراسر جهان برای چندین دهه بر روی نمونه‌های اولیه کار می‌کنند. کار بر روی ایده اصلی سونیون چهار سال پیش در ایالات‌متحده آغاز شد.

این پیاز در ابتدا توسط غول کشاورزی بایر ساخته شد، اما اکنون متعلق به شرکت مواد شیمیایی BASF است که بخشی از تجارت بذر و محصولات زراعی آن را به دست آورده است. خبر خوب این است که سونیون‌ها از نظر ژنتیکی اصلاح‌ نشده‌اند، بلکه محصول دهه‌ها پیوند نژادهای شیرین‌تر پیاز هستند.

 

در وب‌سایت این فروشگاه آمده است که سونیون ها برخلاف سایر پیازها، «هر روز شیرین‌تر می‌شوند». ترکیبات فرار موجود در پیاز مسئول اشک‌ریزی و طعم تند آن است و مقدار آن ترکیبات در پیازهای معمولی با گذشت زمان افزایش می‌یابد. در سونیون، این ترکیبات دقیقه برعکس عمل می‌کنند و کاهش می‌یابند تا پیازی بدون اشک، شیرین و ملایم ایجاد کنند.

پیاز بدون اشک قدرت انتخاب آشپزها را در انتخاب مواد اولیه بیشتر و دست آن‌ها را بازتر می‌کند اما آن‌ها که عاشق مزه تندوتیز پیاز هستند احتمالاً ترجیح می‌دهند همان پیازهای اشک‌آور معمولی را استفاده کرده، اندکی گریه و زاری در آشپزخانه را به جان بخرند اما دست از طعم محبوبشان نکشند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه