ارسال به دیگران پرینت

یبوست | درمان یبوست | درمان خانگی یبوست

با این روش های خانگی یبوست را درمان کنید | چگونه یبوست را درمان کنیم؟

دستگاه گوارش شما برای کمک به روند شستشوی مواد در روده و حرکت بهتر به آب نیاز دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم روزانه 8 تا 10 لیوان آب (زنان و مردان بالغ) و 6 تا 8 لیوان (کودکان) در روز آب بنوشید.

با این روش های خانگی یبوست را درمان کنید | چگونه یبوست را درمان کنیم؟

یبوست یکی از بیماری های دستگاه گوارشی و عامل اصلی بیماری‌های مقعدی می‌باشد که در این نوشتار به طور مختصر به آن اشاره می کنیم که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

جا دادن فیبر در رژیم غذایی:  سعی کنید بشقاب خود را با مقدار زیادی سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل پر کنید و از غذاهای کم ‌فیبر مانند لبنیات و  گوشت  زیاد استفاده نکنید. تغذیه‌هایی که شامل فیبر کافی هستند؛ سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل هستند و غذاهای کم‌فیبر شامل  لبنیات  و گوشت می‌باشند.

تاثیر نوشیدن آب بر یبوست:  دستگاه گوارش شما برای کمک به روند شستشوی مواد در روده و حرکت بهتر به آب نیاز دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم روزانه 8 تا 10 لیوان آب (زنان و  مردان  بالغ) و 6 تا 8 لیوان (کودکان) در روز آب بنوشید.

ورزش کردن و تاثیر آن بر یبوست :  به ماهیچه‌های سیستم گوارش شما کمک می‌کند تا بهتر کار کنند، بنابراین مواد جامد می‌توانند راحت‌تر حرکت کنند. سعی کنید هر روز هفته فعال باشید، همچنین ممکن است  پزشک  حرکت‌های ورزشی خاصی را به شما توصیه کند.

منبع : فرتاک نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه