ارسال به دیگران پرینت

قیمت دلار | رد پای ریئسی | ردپای رئیسی در بازار دلار

قیمت دلار دنده معکوس زد | ردپای رئیسی در بازار دلار

قیمت دلار عصر امروز 31 هزار و 700 تومان بود که در مقایسه با عصر روز پنجشنبه گذشته 50 تومان رشد را نشان می دهد .

قیمت دلار دنده معکوس زد | ردپای رئیسی در بازار دلار

بازیگران ارزی امروز یکشنبه 27 شهریور ماه توانستند قیمت دلار را تا پله نهم کانال 31 هزار تومان بالا ببرند اما با ادامه معاملات نقدی اسکناس آمریکایی در تهران دنده معکوس زد و به سمت رنج شدن حرکت کرد.

  قیمت دلار عصر امروز 31 هزار و 700 تومان بود که در مقایسه با عصر روز پنجشنبه گذشته 50 تومان رشد را نشان می دهد . 

 برخی از معامله گران می گفتند به نظر می رسد انتظارت معامله گران به علت اخبار منفی برجام صعودی است اما بازارساز با مداخله ارزی مانع از صعود نرخ دلار به کانال ۳۲ هزار تومان شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته ارزیابی ما این است دلیل اینکه هنوز به توافق نرسیده‌ایم، این است که تهران مبنای معقول بازگشت متقابل را که در پیش‌نویس اتحادیه اروپا آمده، نپذیرفته است.

ردپای رئیسی در بازار دلار

از سوی دیگر درحالی که به نظر می رسد فضای مذاکرات برجام  به بن بست رسیده  برخی از معامله گران می گفتند  سفر رئیسی به آمریکا ممکن است گره از چالش مذاکرات باز کند .

رئیسی صبح فردا دوشنبه، به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تأمین منافع ملت ایران و تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی» به نیویورک سفر می‌کند.

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در توئیتی در باره این سفر نوشته  با توجه به این که دکتر علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران قرار است همراه رییس جمهور باشد، فرصت خوبی برای تروئیکای اروپا اتحادیه اروپا خواهد بود تا آمریکا را ترغیب کنند تا به گونه‌ای هدفمند،‌ معدود مسائل باقی‌مانده را حل‌وفصل کند. 

از طرفی هم مصاحبه رئیس جمهوری با شبکه الجزیره درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها، روابط با عربستان، چین و روسیه و توفیقات سیاست همسایگی امشب پخش می‌شود و بازیگران ارزی در انتظار این مصاحبه هم هستند.

پیشروی قیمت دلار در هرات

قیمت دلار در هرات عصر امروز نزدیک به 200 تومان بالاتر از روز گذشته معامله شد. هربرگ اسکناس آمریکایی امروز ربازار هرات به قیمت 31 هزار و 350 تومان معامله شد . برخی از تحللیگران باور دارند در صورتی که نرخ دلار در بازار یاد شده در محدوده فعلی باقی بماند این امرممکن است زمینه ساز رسیدن نرخ دلار به 31 هزار و 500 تومان شود . 

دلار سلیمانیه در مرز ۳۲ هزار

بازیگران ارزی در سلیمانیه امروز با قدرت بیشتری وارد بازار شدند و اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده برخلاف تهران وارد کانال 32 هزار تومان شد. نرخ دلار در سلیمانیه عصرامروز 32 هزار و 50 تومان بود که نسبت به روز شنبه بیش از 100 تومان رشد کرد ه بود . 

نرخ حواله درهم نیز در ابتدای معاملات  نقدی امروز 100 تومان رشد را ثبت کرد و بر روی 8 هزار و 840 تومان قرار گرفت اما در عصر به قیمت 8 هزار و 770 تومان به فروش رسید. قیمت مذکور در مقایسه با سه روز بیش از  60  تومان رشد کرده بود.

 
 

قیمت سکه رنج شد، طلا ریخت

قیمت اونس طلا اواخر هفته گذشته از کانال ۱۷۰۰ دلار پایین آمد و در معاملات دیروز تا محدوده ۱۶۷۵ دلار ریزش کرد.در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار عصر امروز 9 هزار و 700 تومان کاهش یافت و با 1 میلیون و 316 هزار و 400 تومان مبادله شد . قیمت سکه هم امروز در محدوده 14 میلیون و 400 تا 14 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. قیمت مذکور نسبت به روز پنجشنبه گذشته رنج بود

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه