ارسال به دیگران پرینت

مو | سفیدی مو

استرس و فشار روانی باعث سفیدی مو در سنین پایین می شود! + جزئیات

استرس‌ها و فشار‌های روانی یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در سفیدی مو‌ها هستند.

استرس و فشار روانی باعث سفیدی مو در سنین پایین می شود! + جزئیات

استرس‌ها و فشار‌های روانی یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در سفیدی مو‌ها هستند.

 به همین دلیل افرادی که فشار‌های فراوان شغلی، خانوادگی یا شخصی را به مدت طولانی تحمل می‌کنند اغلب در سنینی پایین‌تر نسبت به سایر اشخاص به سفیدی مو‌ها دچار می‌شوند.

این فشار‌ها ممکن است در حدی نباشند که فرد برای حل آنها نزد مشاور برود، اما در طولانی مدت آثاری مخرب را  بر سلامت جسم و روان شخص می‌گذارند.

    به همین دلیل افرادی که فشار‌های فراوان شغلی، خانوادگی یا شخصی را به مدت طولانی تحمل می‌کنند اغلب در سنینی پایین‌تر نسبت به سایر اشخاص به سفیدی مو‌ها دچار می‌شوند

 

تنظیم صحیح روابط اجتماعی، شغلی و خانوادگی، حل به موقع مشکلات پیش از آنکه بسیار بزرگ یا آسیب‌زننده شوند، یادگیری روش‌های افزایش تاب‌آوری در برابر سختی‌ها و کنار آمدن با مشکلات، مراجعه به موقع به روانشناسان و مشاوران و دریافت کمک‌های لازم از آنها، به کاهش فشار‌های عصبی و عوارض جسمانی ناشی از آنها کمک می‌کنند.

این فشار‌ها ممکن است در حدی نباشند که فرد برای حل آنها نزد مشاور برود، اما در طولانی مدت آثاری مخرب را  بر سلامت جسم و روان شخص می‌گذارند.

تنظیم صحیح روابط اجتماعی، شغلی و خانوادگی، حل به موقع مشکلات پیش از آنکه بسیار بزرگ یا آسیب‌زننده شوند، یادگیری روش‌های افزایش تاب‌آوری در برابر سختی‌ها و کنار آمدن با مشکلات، مراجعه به موقع به روانشناسان و مشاوران و دریافت کمک‌های لازم از آنها، به کاهش فشار‌های عصبی و عوارض جسمانی ناشی از آنها کمک می‌کنند.

منبع : فرتاک نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه