ارسال به دیگران پرینت

مرغ | هورمون مرغ | هورمون‌های مرغ

تمام عمر مرغ را اشتباه می‌پختید | روش صحیح پختن مرغ که تا به حال نمی‌دانستید

خوردن مرغ لذیذ است، اما گاهی اوقات مضرات آن کمتر از لذت آن نیست، اگر می‌خواهید هورمون‌های آن را از بین ببرید این مطلب را از دست ندهید.

تمام عمر مرغ را اشتباه می‌پختید | روش صحیح پختن مرغ که تا به حال نمی‌دانستید

هورمون مرغ را چگونه از بین ببریم ؟

باتوجه به صنعتی شدن مواد غذایی و سرعت بالای تولید آن‌ها برای تولید گوشت سفید حاصل از طیور و تأمین سلامت و بالا بردن خط تولید آن‌ها در برخی از مرغ‌ها از هورمون و آنتی بیوتیک‌های صنعتی استفاده می‌شود.

هورمون‌ها و آنتی بیوتیک‌های مصرفی در طیور برای سلامتی انسان‌ها خطرناک هستند.
 
متخصصان صنایع غذایی و تغذیه توصیه می‌کنند از طیور سالم (مثلا مرغ سبز یا دارای درجه +A) استفاده کنید یادر غیر این صورت گوشت سفید را به خوبی بپزید.

هورمون مرغ را با پخت از بین ببرید


مرغ را در قابلمه که گذاشتید مقداری آب سرد روی آن بریزید. بعداز پنج دقیقه از روی گاز بردارید آب کدر رنگی همراه با لردی (کف) روی قابلمه را می‌گیرد. آن آب کدر و لرد، همان آمپول‌های هورمونی هستند که به مرغ می‌زنند. مرغ را در بیاورید ازقابلمه زیر شیر بگیرید، تا آن لرد‌ها پاک شود و قابلمه را مجددا شسته و مرغ را با پیاز وهویچ بپزید طبق معمول مرغ شما خوشمزه‌تر و بدون هورمون است.. امتحان کنید. برای این که هورمون گوشت مرغ روتقریباً کم کنیدتوی غذاهاتون موقعی که مرغ روتوی قابلمه می‌گذاریدتاپخته شود چندعدد هویج را حلقه حلقه کنیدولابلای مرغ‌ها بچینیدبعدهمراه با مرغ‌ها بپزیدو موقع سر غذا هویج هارا بیرون بریزیدچون هویج باعث جذب هورمون‌های مرغ می‌شود.

برخی از نواحی گوشت سفید چربی دارد و برای افراد دارای رژیم غذایی و ورزشکاران مناسب نیستند.
 
ران مرغ برای افراد کم خون و کسانی که می‌خواهند پوست و موی بهتری داشته باشند مفیداست، ولی ورزشکاران و افرادی که قصد لاغری دارندبهتر است سینه مرغ استفاده کنند. به یاد داشته باشید به علت وجود هورمون‌های تزریقی به طیور استفاده از پوست آن‌ها می‌تواند باعث به هم ریختن هورمون‌های و در نتیجه منجر به افزایش رشد مو‌های زائد شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه