ارسال به دیگران پرینت

مرغ | خرید مرغ

تقاضا برای خرید مرغ 25 درصد کاهش یافت!

روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تن مرغ گرم در سطح کشور عرضه می شود که نسبت به ماه های قبل هزار تن کاهش یافته است.

تقاضا برای خرید مرغ 25 درصد کاهش یافت!

کاهش تقاضا خرید مرغ

رئیس انجمن‌پرورش دهندگان‌مرغ گوشتی گفت: روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تن مرغ گرم در سطح کشور عرضه می شود که نسبت به ماه های قبل هزار تن کاهش یافته است.

آقای محمد یوسفی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان و مرغ گرم ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان است که با نرخ تمام شده واقعی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان اختلاف دارد.

به گفته او، روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تن مرغ گرم در سطح کشور توزیع می شود که نسبت به ماه های قبل ۲۰ تا ۲۵ درصد عرضه کاهش یافته است.

یوسفی می گوید: در سنوات گذشته تقاضا برای خرید مرغ در اواخر و ابتدای هرماه بدلیل واریز حقوق افزایش می یافت که در شرایط کنونی مشکلات اقتصادی و معیشتی منجر به کاهش تقاضا برای خرید مرغ شده است .

رئیس‌انجمن‌ پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با اصلاح نظام یارانه تقاضا برای خرید مرغ ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یافت که به همین‌ نسبت عرضه افت یافته به طوریکه جوجه ریزی از ۱۳۰ میلیون قطعه به ۹۰ میلیون در ماه رسیده است.

بنابر آمار طی ماه های اخیر روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ گرم در سطح کشور عرضه می شد که با کاهش قدرت خرید ناشی از اصلاح نظام یارانه تقاضا در بازار روند نزولی به خود گرفت که به رغم خرید تضمینی مرغ، جوجه ریزی از اردیبهشت کاهش یافته است.

بنابر گفته رئیس انجمن‌پرورش دهندگان مرغ گوشتی با کاهش تمایل مرغداران به جوجه ریزی، هر قطعه جوجه با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان در بازار به فروش می رسد که با نرخ مصوب اختلاف معناداری دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه