ارسال به دیگران پرینت

جسد | کشف جسد

قاتلی که جسد خانواده خود را در سکوی سیمانی مخفی کرد!

دیه مردی که 10 سال قبل توسط برادرش به قتل رسیده بود به دلیل فراری بودن قاتل، از صندوق بیت‌المال به دخترش پرداخت می‌‌شود.

قاتلی که جسد خانواده خود را در سکوی سیمانی مخفی کرد!

کشف جسد ها در سکوی سیمانی

 دیه مردی که 10 سال قبل توسط برادرش به قتل رسیده بود به دلیل فراری بودن قاتل، از صندوق بیت‌المال به دخترش پرداخت می‌‌شود.

رسیدگی به این پرونده از سال ۹۱ با شکایت دختر جوانی آغاز شد. او در توضیح ماجرا به مأموران گفت: چند سال قبل پدرم بنا به دلایلی به کشور بلاروس مهاجرت کرد و من به تنهایی در ایران زندگی می‌‌کنم و فقط با مادربزرگم در ارتباط هستم. او سال‌ها است که با عمویم زندگی می‌‌کند، اما یک ماهی است که نه مادربزرگم را دیده‌ام نه موفق شدم با او تلفنی صحبت کنم و هربار هم که به خانه‌اش می‌‌روم کسی در را باز نمی‌کند و تلفن خانه‌اش را هم جواب نمی‌دهد. چند باری با عمویم تماس گرفتم و جویای حال مادربزرگم شدم اما به من گفت مادربزرگم به مسافرت رفته با این حال خیلی نگرانم و غیبت او برایم عجیب است  چون مادربزرگم می‌‌دانست که من غیر از او کسی را ندارم و به همین خاطر اگر قصد داشت جایی برود حتماً من را در جریان قرار می‌‌داد، اما الان چند روزی است که عمویم  نیز دیگر جواب تماس‌هایم را نمی‌دهد.

پس از اظهارات شاکی، مأموران به بررسی موضوع پرداختند و با حکم قضایی وارد خانه زن سالمند شدند  تا به سرنخی برسند. پس از ورود به خانه، مأموران با سکویی سیمانی در گوشه اتاق روبه‌رو شدند که در کنار آن علاوه بر جلبک تعدادی قرص نفتالین هم وجود داشت، دختر جوان بلافاصله عنوان کرد هیچ‌گاه  چنین سکویی را در خانه مادربزرگش ندیده بود و همین موضوع سبب شد مأموران به قضیه مشکوک شوند و آن را تخریب کنند اما در کمال ناباوری با کشف جسد مادربزرگ و پدر شاکی رو‌به‌رو شدند.

با کشف جسد و به دستور مقام قضایی، اجساد به پزشکی قانونی انتقال پیدا کرد. دختر جوان پس از کشف اجساد مادربزرگ و پدرش در حالی که بشدت شوکه شده بود به مأموران گفت: بعد از مهاجرت پدرم به کشور بلاروس دیگر از او خبری نداشتم و عمویم تأکید می‌‌کرد چون پدرم غیرقانونی از کشور خارج شده نه امکان بازگشتش وجود دارد و نه می‌‌تواند تلفنی صحبت کند به همین خاطر هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم او بتواند به ایران برگردد.

به این ترتیب مأموران با این فرضیه که عموی شاکی قاتل مادر و  برادر خودش است تلاش کردند او را دستگیر کنند اما در ادامه  مشخص شد متهم چند روز قبل به کشور بلاروس گریخته است و از آنجا که توافقنامه‌ای میان دو کشور ایران و بلاروس برای استرداد مجرمان فراری وجود نداشت مأموران موفق به بازداشت و انتقال متهم نشدند.

10 سال پس از این ماجرا دختر  مقتول این بار با مراجعه به دادگاه کیفری یک استان تهران خواستار دریافت دیه پدرش از صندوق بیت‌المال شد .بنابراین رسیدگی به این پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران سپرده شد و شاکی به قضات گفت: 10 سال از ماجرای قتل‌ها گذشته و پلیس نتوانسته عمویم را دستگیر کند و فکر می‌‌کنم امیدی به دستگیری‌اش هم وجود ندارد. به همین‌ خاطر از قضات می‌‌خواهم دیه پدرم را از صندوق بیت‌المال پرداخت کنند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده حکم به پرداخت دیه قربانی از صندوق بیت‌المال را صادر کردند.

 
 
منبع : منیبان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه