ارسال به دیگران پرینت

مهدی تاج | رئیس فدراسیون فوتبال | مهدی تاج در فدراسیون فوتبال | کارلوس کی روش

قرارداد کی روش موقت شد | مهدی تاج مبلغ قرارداد کارلوس کی روش را لو داد

مهدی تاج گفت : قرارداد کارلوس کی روش موقتی است.

قرارداد کی روش موقت شد | مهدی تاج مبلغ قرارداد کارلوس کی روش را لو داد

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نشست خبری گفت: ۴۰ سال است که در جاهای مختلف کار مدیریتی می کنم و بجز مدتی که توفیق داشتم در جنگ تحمیلی به عنوان یک سرباز حاضر باشم در باشگاه های سپاهان، ذوب آهن و پرسپولیس مدیر بوده ام.

 
وی افزود: در فدراسیون فوتبال و از سال ۶۸ با عناوین مختلفی در فدراسیون بودم البته بنده سه پرونده قضایی دارم که فوتبالی است، بخشی از آنها با توجه به اساسنامه فدراسیون باید در ارکان قضایی فوتبال پیگیری شود.
 
مهدی تاج گفت: برخی دوستان این تعاریف فوتبالی را ندارند و به همین علت پرونده به دستگاه قضایی رفته است.
 
وی ادامه داد: یکی از پرونده ها این است که بهاروند و ساکت را که بازنشسته بودند، چرا استفاده کردیم و البته قاضی بدوی منع تعقیب داده و بازرسی اعتراض کرده و در شعبه تجدید نظر در حال رسیدگی است.
 
مهدی تاج افزود: پرونده دوم در مورد سازمان لیگ است که ۱۴  متهم دارد، این پرونده در کمیته بازپرسی است و منع تعقیب داده و شرایط را عادی دانسته، اما بازرسی شکایت کرده است که منافع عمومی را لحاظ نکردیم.
 
 رئیس فدراسیون فوتبال گفت: پرونده سوم مربوط به ویلموتس است که تحت عنوان فساد ویلموتس مطرح است و عجین شده با فساد این پرونده، در‌صورتی که هر مربی ای که دوماه پولش را ندهند می تواند فسخ کند.
 
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: در مورد موضوع شرکت فولاد، یک نماینده ای در‌موردش حرف زده که در این موضوع من بازنشسته بودم و با هماهنگی دولت اعلام به ادامه کارم داده شد، اعاده به کار شدم و ۳ سال حقوق بازنشستگی ام کم شد.
 
مهدی تاج افزود: اگر هر کسی پرونده دیگری از من دارد منتشر کنند البته من گلایه هایی دارم از کسانی که سازمان یافته کار کردند و گفتند مرکز اطلاع رسانی قوه قضاییه جرایم من را منتشر کردند فقط بحث قتل و جنایت  در آن نبود که بعدا مشخص شد اصلا چنین چیزی قوه قضاییه منتشر نکرده است.
 
وی افزود: دو نماینده مجلس در مورد بنده در یکی دو سال اخیر زیاد در مورد بنده حرف زدند که پیشنهادم به این دوستان این است ایکاش تمرکزشان بیشتر روی تحول فوتبال در استان خودشان بود، البته بنده هیچوقت مثل برخی از دایره ادب خارج نمیشوم، ولی ایکاش دوستان جای قوه قضاییه تصمیم نگیرند. 
 
مهدی تاج گفت: اسکوچیچ مربی بسیار محترم و معتدلی بود و تصمیم به برکناری ایشان برای خودم بسیار سخت بود چون در سخت ترین شرایط تیم مارا به جام جهانی برد و زحماتی زیادی کشید.
 
وی افزود: اما شرایط تیم ملی و بازیکنان ما را به سمتی برد که دست به تغییر بزنیم ولی سابقه آقای کی روش با توجه به سبقه ای که در ایران داشت ما را به سمتی برد که ایشان را جایگزین اسکوچیچ کنیم زیرا معتقدم منافع کشور در شرایط فعلی از همه چیز مهمتر است. 
 
مهدی تاج در ادامه گفت: بزرگترین افتخار بنده این است که دو دوره  پشت سر هم با کی روش به جام جهانی رفتیم، البته در این سالها یک ریال هم به عنوان پاداش و زیرمیزی و رو میزی نگرفتم و امیدوارم همه تلاش کنیم تا برای تیم ملی و شادی مردم بهترینها رقم بخورد.
 
رییس فدراسیون فوتبال گفت: خدارو شکر با دستور رییس جمهور و آقای مخبر کارگروه ویژه ای برای حمایت از تیم ملی تشکیل شده و معتقدم تصمیم درستی برای تیم ملی گرفته شده است. 
 
مهدی تاج افزود: یک مربی داخلی بسیار عالی را درکنار آقای کی روش خواهیم داشت که چه بسا در آینده یکروزی خودش بتواند جایگزین کی روش شود. 
 
وی افزود : قرارداد آقای کی روش موقت ۳ ماهه و ماهی ۵۰ هزار یورو است که دستیارانش نیز ماهی ۳۰ هزار یورو خواهند گرفت.
 
مهدی تاج افزود: کمک داور ویدیویی یکی از گرفتاریهای ما است که باید این موضوع حل کنیم ولی راهکارهایی داریم که باید موضوع حل شود چون کمک داور ویدیویی هزینه نیست و درآمد است و باعث می‌شود خیلی از دعواها و حواشی در فوتبال ما جمع شود، البته قرار است با همکاری صداوسیما و یک شرکت پیمانکار سریعا مشکل کمک داور ویدیویی را حل کنیم. چون VAR  در اولویت خواهد بود.
 
وی درباره پولهای مسدود شده فدراسیون فوتبال در فیفا گفت: حدود ۲۰ میلیون دلار از فیفا پول طلب داریم و باید از ظرفیت حضور در کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده کنم تا این پولها به فوتبال ایران بازگردد. 
 
رییس فدراسیون فوتبال افزود: با پیگیری های فدراسیون فوتبال امروز AFC پولی را از محل درآمدهای ایران به حساب فدراسیون قطر واریز کرد و فدراسیون قطر نیز این پول را به حریفان ایران پرداخت تا مشکلی برای برگزاری دیدارهای دوستانه ایجاد نشود.

مهدی تاج در ادامه گفت: سرمربیگری تیم ملی در جام ملتهای آسیا را به جواد نکونام خواهیم سپرد؛‌ با صحبت‌هایی که با کی روش انجام داده ایم قرار شد تا او به‌عنوان مدیر فنی در مسابقات جام ملت‌ها کنار تیم ما باشد و جواد نکونام به‌عنوان سرمربی هدایت تیم را در این مسابقات برعهده بگیرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه